Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

Ford si pro letošní Detroit připravil kromě konceptu GT ještě jednu zajímavou novinku, ke které jsme se zatím nedostali. Světu se představila nová generace modelu F-150 Raptor. Automobilka ji prezentuje jako nejchytřejší, nejschopnější a nejdrsnější pick-up.

Americká auta | Autosalony | Sportovní auta | Ford | Kupé | Premiéry

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Základem je přirozeně nová generace Fordu F-150. Raptor ovšem dostal mnoho úprav začínajících už od rámu, který je nejodolnější v nabídce pro F-150. Nešetřilo se ale ani s hliníkovými slitinami, takže je výsledek o více než 227 kg lehčí než odstupující Raptor. Ke snížení hmotnosti ale pomohl také menší motor. Na místo původního osmiválce o objemu 6,2 litru přišel přeplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litru, automobilka ale v tiskové zprávě neupřesnila jeho parametry. Pouze zmiňuje, že novinka nabídne více než končící osmiválec. Ten disponuje výkonem 305 kW (415 k) a točivým momentem 588 Nm. Dřívější šestistupňový automat byl navíc nahrazen novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Design | Technika | Ford | Premiéry | Užitková auta | Off-roady

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Nová generace obdržela rovněž vylepšený podvozek. Standardem je přirozeně pohon všech kol, terénní sedmnáctipalcové pneumatiky a tlumiče Fox Racing. Ty jsou větší než dříve, přičemž kola mají také větší zdvih.

Řidič si pak může jízdu v různých podmínkách usnadnit výběrem vhodného jízdního režimu, který změní chování motoru, převodovky, stabilizace, kontroly trakce a ABS. K dispozici jsou režimy Normal, Street (jízda po silnici), Weather (déšť, led, sníh), Mud and Sand, Baja (pro vysokou rychlost na poušti) a Rock.

Co se samotného designu týká, ten těžko mohl být drsnější. Raptor může mít ve své výbavě navíc třeba diodová světla a poprvé také dvě koncovky výfuku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 127 514 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2012
Stav: 129 681 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 106 747 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků