Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

Ford si pro letošní Detroit připravil kromě konceptu GT ještě jednu zajímavou novinku, ke které jsme se zatím nedostali. Světu se představila nová generace modelu F-150 Raptor. Automobilka ji prezentuje jako nejchytřejší, nejschopnější a nejdrsnější pick-up.

Americká auta | Ford | Autosalony | Premiéry | Kupé | Sportovní auta

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Základem je přirozeně nová generace Fordu F-150. Raptor ovšem dostal mnoho úprav začínajících už od rámu, který je nejodolnější v nabídce pro F-150. Nešetřilo se ale ani s hliníkovými slitinami, takže je výsledek o více než 227 kg lehčí než odstupující Raptor. Ke snížení hmotnosti ale pomohl také menší motor. Na místo původního osmiválce o objemu 6,2 litru přišel přeplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litru, automobilka ale v tiskové zprávě neupřesnila jeho parametry. Pouze zmiňuje, že novinka nabídne více než končící osmiválec. Ten disponuje výkonem 305 kW (415 k) a točivým momentem 588 Nm. Dřívější šestistupňový automat byl navíc nahrazen novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Design | Technika | Ford | Premiéry | Off-roady | Užitková auta

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Nová generace obdržela rovněž vylepšený podvozek. Standardem je přirozeně pohon všech kol, terénní sedmnáctipalcové pneumatiky a tlumiče Fox Racing. Ty jsou větší než dříve, přičemž kola mají také větší zdvih.

Řidič si pak může jízdu v různých podmínkách usnadnit výběrem vhodného jízdního režimu, který změní chování motoru, převodovky, stabilizace, kontroly trakce a ABS. K dispozici jsou režimy Normal, Street (jízda po silnici), Weather (déšť, led, sníh), Mud and Sand, Baja (pro vysokou rychlost na poušti) a Rock.

Co se samotného designu týká, ten těžko mohl být drsnější. Raptor může mít ve své výbavě navíc třeba diodová světla a poprvé také dvě koncovky výfuku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek