Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

Ford si pro letošní Detroit připravil kromě konceptu GT ještě jednu zajímavou novinku, ke které jsme se zatím nedostali. Světu se představila nová generace modelu F-150 Raptor. Automobilka ji prezentuje jako nejchytřejší, nejschopnější a nejdrsnější pick-up.

Americká auta | Ford | Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Premiéry

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Základem je přirozeně nová generace Fordu F-150. Raptor ovšem dostal mnoho úprav začínajících už od rámu, který je nejodolnější v nabídce pro F-150. Nešetřilo se ale ani s hliníkovými slitinami, takže je výsledek o více než 227 kg lehčí než odstupující Raptor. Ke snížení hmotnosti ale pomohl také menší motor. Na místo původního osmiválce o objemu 6,2 litru přišel přeplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litru, automobilka ale v tiskové zprávě neupřesnila jeho parametry. Pouze zmiňuje, že novinka nabídne více než končící osmiválec. Ten disponuje výkonem 305 kW (415 k) a točivým momentem 588 Nm. Dřívější šestistupňový automat byl navíc nahrazen novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Technika | Design | Ford | Užitková auta | Premiéry | Off-roady

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Nová generace obdržela rovněž vylepšený podvozek. Standardem je přirozeně pohon všech kol, terénní sedmnáctipalcové pneumatiky a tlumiče Fox Racing. Ty jsou větší než dříve, přičemž kola mají také větší zdvih.

Řidič si pak může jízdu v různých podmínkách usnadnit výběrem vhodného jízdního režimu, který změní chování motoru, převodovky, stabilizace, kontroly trakce a ABS. K dispozici jsou režimy Normal, Street (jízda po silnici), Weather (déšť, led, sníh), Mud and Sand, Baja (pro vysokou rychlost na poušti) a Rock.

Co se samotného designu týká, ten těžko mohl být drsnější. Raptor může mít ve své výbavě navíc třeba diodová světla a poprvé také dvě koncovky výfuku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 116 852 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků