Nový Fiat Tipo dorazil na český trh s cenou od 281 300 Kč

25 komentářů

xXx
24. prosince • 21:15

vypadá to jako by se Fiat rozhodl postavit vedle Dacie a Lady, protože jestli je toto ten pověstný italský design co jsme obdivovali u prvnío Tipa, tak to je tedy smutný vývoj Fiatu

Adolf
25. prosince • 11:46

A jak by mělo vypadat auto?

Aladin
25. prosince • 11:51
Adolf
25. prosince • 15:35

A jinak ne?

řidič
24. prosince • 13:15

Ze čtveřice Fluence, P301, Elysse, Rapid má dle mne Tipo nejhezčí design, jak to bude jezdit a kolik vydrží, se uvidí, ale zase tak marné to nebude. Hlavně aby se to nesypalo, to by byla škoda...

Adolf
24. prosince • 13:18

Fiaty už se dávno nesypouB-]

xXx
24. prosince • 21:20

A kdy se Fiaty sypaly? Nejsou to zase takové pivní kecy? Sypaly se snad v době 124, 131, Una, Cromy, Tipa?

mpolan
26. prosince • 12:56

Zrovna Uno nebylo vzorem spolehlivosti.

Quebe
23. prosince • 22:21

Jako fajn, ale dvojice C-Elysee/301 se mi jeví stále jako smysluplnější - ve verzi srovnatelné se základem Tipa (1.6VTi) je pořád levnější, nabídne o 15 kW navíc a motor je navíc osvědčené oldschool konstrukce, což je pro koncového zákazníka vozu této kategorie důležité.

Michal
24. prosince • 11:05

Nevím jak je na tom aktuálně peugeot. Nicméně co se týče agregátů tak FIAT měl a má jedny z nejspolehlivějších motorů a je jedno jestli se jedná o benzín nebo naftu.
A neviděl jsem nové tipo na živo, ale P 301 je dle mého názoru low-cost typu rapid.
Nechci vyvolat flame, jen diskutuji :-)

Aladin
24. prosince • 12:07

Z čeho pramení tvůj názor na spolehlivost motorů? Mně jsou nový Fiati sympatičtí. Zvláště 500x, i nové studie Punta (500 5d) vypadají fantasticky. Ale dle obsáhlé ankety J.D.Power, kde zkoumají názory vlastníků Fiatů (do dvou let stáří), tak Fiati končí pravidelně na posledních příčkách. Jejich výsledky jsou vlastně skoro až katastrofa. vč.poruchovosti. Já žádné zkušenosti nemám, tak mě to zajímá.

Michal
24. prosince • 13:42

Spolehlivost motorů u mě vyplývá z vlastní zkušenosti a nejen z ní, i někteří moji známí mají jak benzínové tak naftové jednotky. Motory FIRE jsou pověstny svoji spolehlivostí. Ale i motory JTD jak první generace (UniJET) tak druhé generace MJET (multijet) jsou v pohodě. Jako měřítko spolehlivosti rozuměj - nemají problémy s rozvody, turbodmychadly, neberou olej - Litr na 1000km apod. a vydrží poměrně velkou porci km bez větších investic. To, že vznikne porucha na managementu motoru (čidla aj.) je věc druhá, nicméně problém to je problém u všech značek napříč.
Co se týče různých anket tak to beru s velkou rezervou, asi něco jako studie, kdo si to zaplatí ten se umístí.
Zkušenosti s motory : 1,2 16V 60kW, 1,2 8V 44kW, 1.6 16V 76kW, 1.3JTD 66kW a 2.4JTD 99kW - jasně už jsou to starší jednotky, které ještě nemají tolik ekoku*vítek.

Aladin
24. prosince • 15:52

Já to beru tak, že každý vůz či motor z kraje produkce je rizikovější. Jinak to neřeším, protože dokopat se důvěryhodných informací je nemožný úkol.
Díky za názor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
25. prosince • 22:22

Ano s tím se dá souhlasit, nicméně dle dostupných informací co jsem nalezl, tento motor dává FIAT do aut od roku 2011. Ještě se dělá i ve variantě 1.8 16V 96kW.
I pro mě je to novinka, co víme je to, že pro FIAT je hlavní trh latinská amerika a tam je výběr úplně někde jinde, jak přes modely tak jejich motorizace.

Quebe
24. prosince • 11:32

O naftu se nezajímám, takže v tomto směru nemůžu sloužit. Nicméně, ta 1.6 je de facto ten samý motor, co se dával do Xsary, Saxa a první generace C4 - tedy ještě ekokurvítky nedomršená jednoduchá jednotka, která bude jezdit navěky a nebude problém na ni sehnat mraky levných dílů. Toť teorie, druhá věc je, zda neprošla nějakou tou optimalizací, rozuměj ořezáváním nákladů na úkor kvality.Já Tipo taky ještě neviděl, ale vzhledem k cenové politice si myslím, že to bude právě podobně zaměřené auto, jako 301/Rapid/Elyse.

civ
23. prosince • 16:21

Skoda no, jeden slaby benzinovy motor a dva smradlave dehty. Pokud dnes chce zakaznik slusny benzinovy motor, ma defacto smulu. Budto si musi vzit smradlak nebo jit k premii nebo si pekelne priplatit. Sleduju to delsi dobu a na trhu to vypada az na vyjimky zhruba takto:jeden az dva slabe benziny, pak 5 vykonovych verzi dehtove jednotky a potom nejaky GT benzin za nesmyslnou cenu, kde dostane hothac, ale na normalni jezdeni to je na nic.

bubulak
24. prosince • 16:56

Ano, také mám ten dojem. Navíc slušný benzín se zpravidla pojí až s nějakou vysokou výbavovou verzí, kde je spousta kravin, který by člověk ani nechtěl. Slušnou výjimkou ale býval Opel, který silnější benzíny měl a v některých verzích i za celkem slušné ceny a do určité míry i koncern.

mpolan
23. prosince • 19:23

A co je pro tebe "slušný benzinový motor"? Jestli s lehkým autem neumíš jezdit se 70 kW, bude asi někde chyba... ale ne v tom autě.

bubulak
24. prosince • 16:52

Slušně vyladěná 1.6 nemusí v nižší střední udělat ostudu s manuálem. Ale na automat rozhodně málo, viz výše.

Pepa
23. prosince • 17:07

Jesli je pro tebe 1.6 16V E.torQ 81 kW slaby motor do tohodle auta, tak ses VUL! Ale totalni.

bubulak
24. prosince • 16:50

No mame doma Corollu, 1.6 81 kW s manuálem, na stovce je ještě o vteřinu dříve, než toto Tipo a žádný trhač asfaltu to tedy rozhodně není. Řekl bych spíš tak tak adekvátní motorizace na městské a příměstské ježdění. Na rychlé přesuny ten krouťák v nižším pásmu otáček prostě bolestně chybí a když se to vytočí, tak to zase řve a dlouhodobě s tím tak jet, třeba po dálnici, nic moc. A to Toyota má ještě jedny z těch lepších atmosfér. Automat si ještě něco vezme na ztrátách - no, shrnul bych to tak, že pokud u Fiatu nejsou kouzelníci, tak to prostě líný bude. Aby to nebylo, chtělo by to s automatem aspoň oturbenou 1.4 kolem 100 kW a aspoň tak 190-200 nM posazených rozumně nízko. Pak by se o tomto autě dalo třeba ve verzi kombi reálně uvažovat a bylo by zajímavý i ve srovnání s leckjakou konkurencí. Ale se stávajícími motorizacei je to třeba pro mě už nepřijatelný kompromis. Levný plasty v interiréru v pohodě zkousnu. To, že při každým pokusu o předjetí budu přemýšlet, kde ty koně jsou, je už horší. Mimochodem, tohle je podle mě jeden z hlavních důvodů, proč se v Evropě pořád tak drží manuály - automaty se cpou do výkonově nedostatečných motorizací a lidé pak mají pocit, že to nejede a žere.

Aladin
24. prosince • 17:08

To nejslabší co jsem s automatem řídil byla zrovna 500 1.2. A nepřipadalo mi, že by převodovka vůz brzdila, nebo měl vysokou spotřebu. Ty časy už jsou pryč. Důvodem je spíše cena, nemožnost výběru motoru a výbavy k převodovce a u ojetin pochopitelně strach z vysokých servisních nákladů.

Michal
23. prosince • 18:54

Víceméně souhlasím, sice jsem s tímhle motorem nejel, a klasická 1.6 16V od Fiatu tak jak ji známe to nebude, ale možné o to lépe. Dle wikipedie je to motor, který má 93% točivého momentu k dispozici od 2500ot./min takže si myslím, že to pojede slušně. Otázka je jak bude řadit automat.

wolff
23. prosince • 18:49

No asi zbytečně expresivně použitý výraz, pravdou je, že na ježdění v ČR podobně výkoný motor fakt stačí (dřív stačívaly i ty 1,4 a při správném řazení ty 100 koňové 1,4 stačí dosud). To, že je výkonější motor vždy příjemnější je pravda, ale 81 kW s automatem za ty peníze není špatná nabídka. A brzda provozu to nebude (ani relativně naložené).
A dynamika 1,6 MJTD je dostatečná i vůči všem těm referentským Octaviím, což brzda provozu ani ve spěchu nebude.Zrychlení pod 10 v max 200 jsou slušné hodnoty. Pro závodníky to není, ale na svižné přemístění z A do Bé bohatě.... ;-)

Martin
23. prosince • 13:19

Aspoň bude nějaká konkurence pro Peugeot 301 a spol. Až čas ukáže, na čem soudruzi v Itálii ušetřili... Ale pokud to nabídnou na vhodný operativní leasing na pár let, tak proč ne...

Doporučujeme

Články odjinud