Nový diesel Renault Energy dCi 160 má dvě turba a 118 kW

Renault se nevyhýbá současnému trendu downsizingu a vyvinul nový vznětový motor pro osobní auta.

Novinka Energy dCi 160 Twin Turbo je první naftový motor této třídy, který má, jak už jeho název napovídá, dvojici sekvenčních turbodmychadel. I díky nim poskytuje z objemu 1598 cm3 největší výkon 118 kW/4000 min-1. Také tento údaj lze vyčíst z názvu, číslo 160 značí hodnotu výkonu v koních, jak je pro Renault již několik let typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor překonává svými parametry obvyklý standard vznětových dvoulitrů

Točivý moment nové pohonné jednotky vrcholí hodnotou 380 Nm při 1750 otáčkách. Devadesát procent je přitom k dispozici už v nižších 1500 min-1. Jak je to možné? Díky menšímu turbodmychadlu, které pracuje právě v tomto spektru otáček a stará se o rychlé reakce motoru.

Jakmile řidič sešlápne pedál plynu a rychleji akceleruje, zapojí se druhé dmychadlo. Sekvenční zapojení obou zároveň eliminuje tradiční turboefekt. Ještě v pásmu 4000 min-1 motor stále dosahuje síly zhruba 260 Nm. I maximální hodnota litrového výkonu 100 k/l je velmi působivá. 

 

Testy | Kombi | Premiéry | Renault | Design

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Agregát nepřišel ani o moderní přímý vstřik, který vykonává svou práci pod tlakem 1800 barů. Jednotka s objemem 1,6 l by měla dosáhnout dynamiky dvoulitru, ale oproti němu spálí o čtvrtinu nafty méně a v souvislosti se spotřebou pochopitelně klesají i tolik sledované emise CO2.

Nový motor je součástí rodiny Energy. V jejím případě se Renault chlubí využitím znalostí z královny motoristického sportu. Dejme tomu. Konstruktérům se hlavně povedlo snížit třecí ztráty a zlepšit chlazení.

Na podrobnější specifikace si musíme počkat až do Ženevy, kde Renault naftou vonící „srdíčko“ oficiálně představí. Najde svoje místo hlavně v budoucích modelech segmentů D a E, tedy vozech střední a vyšší střední třídy.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků