Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Víte, co se stane, když se proti sobě rozjedou dva prakticky stejné automobily, z nichž jeden je postaven pro mexický trh a druhý pro americký?

Nissan na mexickém trhu stále vyrábí model Sentra, původně z roku 1992. Za 24 let změnil pouze jméno, dnes se nazývá Tsuru. Oblíbený vůz mexických taxikářů se v crash testu utkal s moderním americkým ekvivalentem – Nissanem Versa. Pro starší sedan to dopadlo možná ještě hůř, než se čekalo.

Bezpečnost

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Oba vozy do sebe narazily v rychlosti 64 km/h, vždy polovinou přídě. Zejména pohled z kabiny nabízí šílené obrázky. Řidič je v Tsuru při takovém nárazu do tužšího moderního vozu v podstatě součástí deformační zóny. Převálcuje jej nejen volant, ale i celá palubní deska. Při pohledu na zdemolované Tsuru se již není proč divit smutné statistice. Mezi roky 2007 a 2012 v tomto modelu zemřelo více než 4000 lidí pouze na území Mexika!

Test byl součástí programu #NoZeroStarCars. Tato iniciativa chce vymazat z prodejních trhů na celém světě vozy, které nedosáhnou ani na jednu hvězdičku v nárazových testech. Podporují ji dvě nejvýznamnější organizace zabývající se nárazovými zkouškami – americké IIHS a globální NCAP, ale i OSN. O novém crash testu jsme informovali již dříve, přičemž tady jsou první děsivé výsledky…

Crashtesty | Fiat

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl k problému David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy vozů prodávaných na jejich trhu.

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků