Nový Citroën C3: dospělý a promyšlený

Citroën, na dnešní dobu nezvykle s předstihem, oficiálně a najednou, představil svůj nový model C3. Debuj jej čeká letos na podzim.

A půjde o model klíčový, jenž má za úkol nahradit ten předchozí, jehož se po světě prodaly dva miliony kusů. Zadání tedy bylo jasné: vezmětě to nejlepší z Citroënu C3 a vylepšete to. Než začnou sériové vozy opouštět francouzské výrobní linky v Aulnay a Poissy, absolvují prototypy ještě 2 miliony kilometrů v silničních zkouškách.

Je potěšující, že po únavném „postupném odhalování” mnohých automobilových novinek posledních týdnů, mj. BMW X1, Jaguaru XJ nebo Grand Bentley (které dodnes pořádně odhaleny nebyly) se u Citroënu rozhodli prostě poskládat dostupné informace a fotografie a poslat je e-mailem - i docela obyčejné věci mohou být velmi příjemné... Ale zpátky k samotné C3.

Hned na první pohled se nový vůz od svého předchůdce liší vyspělejšími proporcemi, komfortnějším interiérem a důmyslnou konstrukcí karosérie (Cx = 0,30), jež pro posádku připravila působivý vnitřní objem. Zřejmě nejvýraznějším a také nejdiskutovanějším prvkem nového Citroënu C3 bude čelní sklo Zenith. S dílem těchto rozměrů jsme se dosud nesetkali, jeho horní část zasahuje v jediném díle až hluboko do střechy nad hlavy cestujících na předních sedadlech. Toto řešení má za úkol prosvětlit kabinu a dát cestování nový rozměr. Každopádně je to dosti avantgardní řešení. Díky své výjimečné výšce zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Postupně zatmavované sklo, které se objevuje ve světové premiéře, umožňuje plynulý přechod mezi silnou ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Se svojí délkou 3 940 mm bude Citroën C3 jen o 50 mm kratší než Fabia a lze jej považovat za kompaktní automobil vhodný i do městského provozu. Prostor pro posádku a zavazadla byl při vývoji pochopitelně zvláště akcentován, Citroën C3 tak kromě řady odkládacích prostorů a kapes nabídne také zavazadelník s objemem v základní konfiguraci 300 l.

Interiér nesnese srovnání s tím, v jaké konfiguraci byl navržen pro stávající Citroën C3. Použité materiály jsou nepoměrně kvalitnější a design celku i detailů lze považovat za vyvážený, promyšlený a hodnotně působící. Použity byly na omak i pohled příjemné plasty, decentní barevné kombinace a chromované doplňky. Nechybí „retroprvek“ v podobě širokého lakovaného pruhu, který prochází celou palubní deskou a vytváří tři samostatné tubusy pro přístroje.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka by měla být hravá a zábavná, čemuž bude odpovídat škála prvků příplatkové i standardní výbavy. Kromě audio systému RD4 s MP3, USB boxu (USB zásuvka + zástrčka typu jack, kompatibilita full iPod, hands free sada Bluetooth®) a navigace MyWay nabídne nová C3 dosud nevídaný hifi systém, díky němuž se posádka vozu přenese do reálného koncertního sálu: Hifi System®. Tento systém nabízí nejen výjimečné akustické výkony, ale přesvědčí i svou příznivou cenou. Detaily o pohonných jednotkách dosud známy nejsou, jisté je, že se mezi nimi objeví série nových tříválců s emisemi CO2 pod 100 g/km nebo systém Stop & Start druhé generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Citroën C3
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků