Nový Chrysler 300 není zas tak úplně nový, ale má pořád osmiválec

Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300

Co že je na novém Chrysleru 300 tak zajímavého, když se vlastně u nás ani neprodává jako Chrysler? No, vlastně nic moc, ale je to americké auto, má osmiválec a už to samo o sobě je principielně v pořádku. A přesto tu nějaké novinky jsou, třeba nová osmistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nic převratného od Chrysleru 300 nečekejte, ale pokud fandíte americkým autům a chcete prostě něco jiného než všudypřítomnou německou konfekci, proč ne...

Chrysler nasadil vlastní osmistupňový automat Torqueflite, který má podle automobilky zlepšit reakci na sešlápnutí plynu, dynamiku, kultivovanost a samozřejmě také spotřebu paliva. Třeba osmiválec má údajně v reálném provozu o šest procent nižší spotřebu než verze se starším šestistupňovým automatem.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Sedany | Dodge

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Motory prochází od minulého modelového roku prakticky bez úprav. Páteř nabídky bude tvořit šestiválec Pentastar 3,6 l, na vrcholu se pak usadí osmiválec 5.7 V8 HEMI. Třílitrový turbodiesel, který byl pod kapotou evropské verze s logem Lancia, se v Americe neprodává.

Chrysler také vybavil model 300 novými lehčími hliníkovými díly náprav a podvozku, což má snížit neodpruženou hmotnost. Nový je i elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Řidič si navíc může navolit jízdní režimy, účinnost posilovače a reakce motoru nebo převodovky.

Retro | Video | Americká auta | Luxusní auta | Fascinace | Chrysler

Chrysler Airflow (1934): převratný počin, nebo aerodynamická blamáž?

Z drobností jmenujme dnes už standardní bezpečnostní systémy jako hlídání pozornosti řidiče a funkci nouzového brzdění, adaptivní tempomat se schopností úplně zastavit a zase rozjet auto v koloně, hlídání opuštění jízdního pruhu a podobně. I s novou výbavou se nezměnila cena, základ v USA stojí 31 395 dolarů, což po započítání dovozu, cla, daní a poplatků dělá na koruny zhruba milion.

Řidičsky nejzajímavější asi bude model Chrysler 300S, který má snížený a přitvrzený podvozek a o 150 milisekund rychlejší řazení převodovky ve sportovním režimu. Pro fanoušky ostřejšího modelu SRT to ale bude jenom malá náplast, neboť právě model SRT definitivně skončil a už nebude. Koncern Chrysler ale nabízí jiné fajnovosti, třeba sedan Charger Hellcat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Chrysler 300
  2. Fotogalerie: Chrysler 300
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 125 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 163 402 km
Cena: 100 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků