Nový Chevrolet Spark: druhá generace je na světě

Nový Spark setrvá v segmentu svého předchůdce, dočká se ale modernějšího pojetí. Svědčí o tom uvolněné informace a fotky.

Chverolet Spark bude tzv. globálním vozem koncernu General Motors, jenž se bude nabízet na většině kontinentů včetně obou Amerik. Nový Spark nahradí stejnojmenného a již řádně přesluhujícího předchůdce, jenž se na některých trzích prodává pod svým původním názvem Matiz. Zachová si praktickou pětidvéřovou kompaktní karosérii, která však poněkud narostla. Rozvor náprav činí 2 375 mm (dříve 2 340 mm) a délka vozu činí 3 640 mm (dříve to bylo 3 495 mm). Přesto půjde na většině trhů o jeden z nejmenších automobilů, který však pojme i pět dospělých členů posádky. Pod krátkou kapotou bude zprvu skrývat dva malé čtyřválcové motory s objemem 1,0 a 1,2 l, jež jsou naladěny na 66, resp. 78 koní. Kombinovaná spotřeba obou jednotek by přitom měla být do 6 l/100 km, přičemž emise CO2 nepřekročí 120 g/km.

Ačkoli nový Spark jistě nebude chtít opustit segment nejlevnějších aut, jeho pojetí je velmi odvážné a jde proti smyslu čistě účelového pojetí, které ctil původní Daewoo Matiz. Nové snímky ukazují efektně prolomenou a symetrickou palubní desku i přístrojový štít motocyklového typu. Interiéru vládne přehlednost, ale též svěžest, řada designérských prvků použitých uvnitř i vně vozu odkazuje na jiné vozy Chevrolet včetně Avea. Kliky na zadním páru dveří jsou vestavěny do okenního rámu (jak tomu bylo poprvé u Alfy Romeo 159), aby nerušily čisté linie boků. Blatníky byly tvarovány tak, aby pojaly i patnáctipalcová kola, standardem však budou jistě třinácti a čtrnáctipalcové ráfky. Záď je doplněna spoilerem nad oknem a kruhovitými sdruženými světly, jež jasně odkazují na Aveo (testovali jsme je na tomto místě). V závislosti na daném trhu a stupni výbavy budou dodávány předpínače pásů (ve všech případech tříbodových), šestice airbagů včetně záclonových podél oken či protiblokovací a stabilizační systémy podvozku.

Chevrolet Spark druhé generace vychází ze studie Chevrolet Beat, jenž se spolu s dalšími dvěma cvičeními na téma kompaktní vůz představil před dvěma lety a autosalonu v New Yorku. Jeho nasazení v Evropě a dalších trzích, kde jsou miniauta důležitou třídou, bylo nasnadě, ale na poslední chvíli se vzhledem k vývoji trhu v USA rozhodlo i o tamních prodejích. Tomu byly upraveny prvky vozu tak, aby splnil místní bezpečnostní limity.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Spark
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků