Nový Chevrolet Camaro: výroba začala

Novodobý Chevrolet Camaro včera konečně začal sjíždět z výrobních linek. Pojďme si zrekapitulovat, co vše nabízí.

Po startu výroby konečně nic nestojí v cestě postupnému uspokojování 14 000 závazných objednávek nového Camara. Zároveň se zahájením výroby spustil koncern General Motors pro Camaro zvláštní webové stránky, které naleznete na tomto místě. Zde najdete kromě kompletních informací o technických parametrech, výbavách a cenách i poutavě sestavenou 3D prezentaci, kde můžete sledovat jednotlivé fáze výroby celého auta. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní verze se prodává od necelých 23 000 dolarů a rozpětí sahá k částce 34 180 dolarů za provedení SS. Šestiválcová verze s automatickou převodovkou vykazuje dosah 18 mpg ve městě a 29 mpg na dálnici, což je vůbec nejlepší hodnota mezi  „reinkarnovanými” muscle-cars posledních let. Manuální šestistupňová skříň je ve městě stejně ekonomická, ale na dálnici se dosah sníží na 25 mpg.

To jsou všechno hodnoty velmi příznivé, vezmeme-li v potaz, že vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l dává 304 koní, tedy takřka tolik co konkurenční Mustang s osmiválcem. K tomu přispívá i systém SIDI s přímým vstřikováním paliva, které umožňuje dosažení vysokého kompresního poměru 11,3:1. Na rozdíl od řady podobně koncipovaných motorů se však Camaro spokojí s levnějším druhem benzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Osmiválcové jednotky jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích v závislosti na použité převodovce. Ústrojí L99 s automatickou převodovkou vykazuje dosah 16 mpg ve městě a 25 mpg na dálnici, jednotka LS3 je o 26 koní výkonnější, spotřebu ve městě má stejnou a na dálnici díky mírnému nárůstu klesne dosah na 24 mpg.

General Motors zdůrazňuje technologický pokrok ve srovnání s vozem Dodge Challenger SRT8, jenž se starší verzí téhož motoru dosahoval dosahu 14/22 mpg. Dílčích modifikací doznaly na jednotce LS3 především sání, upravené vstřikování benzínu se systémem Active Fuel Management a samotné hlavy, v nichž sací ventily otevírají o 5 % větší vstupní prostor ve srovnání s osmiválcem LS3 používaným v modelu Corvette.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Všechny tři motory dosahují nejvyššího výkonu při 5 900 ot./min. Šestiválec vykazuje maximum točivého momentu 370 Nm při 5 200 ot./min., osmiválec L99 však již 556 Nm při 4 300 ot./min. a LS3 dokonce 569 Nm při stále celkem nízkých 4 600 ot./min. Podle toho se lze domnívat, že šestiválec budete muset držet stále poněkud „pod krkem“, zatímco oba osmiválce budou mít v zásobě dostatečný tah v širokém spektru otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce pro všechny verze bude příplatková sada RS pro ozvláštnění vzhledu, jež vás u verze LT přijde na 1 450 a u SS na 1 200 dolarů. V rámci ní získáte adaptivní světlomety, spoiler, dvacetipalcová kola či zatmavená světla na zádi. O technických parametrech nového Camara jsme vás informovali již v několika článcích, v případě zájmu se prosím podívejte třeba na toto místo

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 146 586 km
Cena: 182 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků