Nový Caddy – nyní i jako Alltrack v offroadovém designu

Volkswagen Užitkové vozy poprvé vystaví na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 27. září 2015) nejnovější verzi svého bestselleru Caddy v offroadovém stylu. Nástupce modelu Cross Caddy se nyní jmenuje Caddy Alltrack a opět bude nabízen jako osobní i skříňový vůz. Nejnovější varianta městského dodávkového vozu a rodinného MPV se výrazně odlišuje od ostatních verzí Caddy exkluzivními 17“ koly „Quito“ z lehké slitiny, novým metalickým lakem v odstínu béžová Mojave a na přání dodávaným pohonem všech kol 4MOTION.

S cestami přes pole a lesy si v každodenním provozu snadno poradí nejnovější verze čtvrté generace modelové řady Caddy, které dodává robustní vzhled celá řada individuálních stylistických prvků v oblasti vnější výbavy, doplněných matně stříbrnými prahovými lištami s nápisem Alltrack.

Černé ochranné lemování podběhů kol, černé boční prahy a spodní části nárazníků umocňují robustnost vozidla. Zároveň tvoří vizuální kontrast s vnějšími díly karoserie lakovanými v barvě vozu. Patří mezi ně nárazníky, boční ochranné lišty nebo kliky dveří. Ochranný panel spodní části vozidla je černý se stříbrným doplňkovým prvkem. Všechny uvedené úpravy zdůrazňují offroadový vzhled nového modelu Alltrack.

Nový Caddy Alltrack v offroadovém stylu zaujme rovněž specifickou lakovanou mřížkou masky chladiče s třemi chromovanými ozdobnými lištami, stříbrně lakovanými kryty vnějších zpětných zrcátek osobních verzí, dvojitými světlomety s halogenovými žárovkami H7, mlhovými světlomety, tmavě tónovanými krycími skly zadních světlometů, logy Alltrack na masce chladiče a zádi a stříbrnými podélnými střešními nosiči.

Osobní verze Alltrack jsou v interiéru vybaveny sedadly čalouněnými tkaninou „7Summits“, známou z ostatních modelů Alltrack, a sklopnými stolky na zadních stranách opěradel předních sedadel. Ve skříňové verzi nalézají uplatnění sedadla čalouněná robustní tkaninou „Pilion“. Obě modelové varianty disponují koženým paketem (volant, páka ruční brzdy, manžeta řadicí páky) se stehováním v muškátovém odstínu. Osobní verze mají ještě širší výbavu, která zahrnuje mimo jiné nastavitelnou středovou loketní opěrku a chromovaný paket (otočný ovladač světlometů, ovladače pro nastavování vnějších zpětných zrcátek a ovládání oken a tlačítko na páce ruční brzdy), pedály se vzhledem hliníku, podlahové rohože Alltrack s prošíváním v muškátovém odstínu a ozdobné obložení na komfortní přístrojové desce v provedení „Carbon Square Dark“.

Caddy Alltrack má co nabídnout nejen svým vzhledem, ale i vnitřními hodnotami. Základem je nejnovější generace modelové řady Caddy, výbava zahrnuje mnoho prvků vyšší výbavové linie Comfortline a k dispozici jsou všechny kombinace motorů a převodovek, které jsou dostupné v rámci široké nabídky pro výbavovou linii Trendline. Aktuálně lze objednávat čtyři úsporné vznětové motory 2.0 TDI s výkonem 75 až 150 k, tři zážehové motory 1.0 TSI, 1.2 TSI a 1.4 TSI s výkonem 84 až 125 k a úsporný motor 1.4 TGI na zemní plyn s výkonem 110 k. V závislosti na motoru jsou na výběr pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky, resp. šestistupňové nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Nový Caddy Alltrack lze navíc na přání objednat s pohonem všech kol 4MOTION.

Sériová výbava zahrnuje vždy asistenta pro rozjezd do kopce, zatímco osobní verze modelu Caddy Alltrack disponuje navíc manuální klimatizací, paketem „Světla a výhled“ (se samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem, automatickým ovládáním světlometů, světlomety pro denní svícení, funkcemi „Leaving Home“ a „Coming Home“ a stěrači s variabilním intervalem stírání řízeným senzorem deště), omezovačem rychlosti a audiosystémem „Composition Colour“ s 5“ dotykovým displejem.

Ceny nového modelu Caddy Alltrack pro český trh budou oznámeny později. Na evropském trhu začínají na 16 485,00 EUR bez DPH za skříňový vůz (19 617,15 EUR s DPH), resp. 20 470,00 EUR bez DPH za osobní verzi (24 359,30 EUR s DPH). V obou případech se vstupním motorem TSI o výkonu 84 k. Caddy Alltrack bude uveden na český (evropský) trh pravděpodobně koncem roku 2015.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků