Nový australský Ford Falcon získal evropskou tvář

Pro poslední dva roky výroby připravil australský Ford modernizaci sedmé generace u protinožců velmi oblíbeného Falconu. Na pátém kontinentu je doslova kultem.

Historie jména Falcon sahá u Fordu až do roku 1960, vozy s tímto názvem se vyráběly v Severní Americe a Argentině. V šedesátých letech minulého věku dokonce existovala i stejnojmenná dodávka (!) na základě první E-Series. Jenže nás nyní zajímá pouze osobní Falcon od „klokanů“. Novinka je radikální modernizací v pořadí sedmé místní generace, respektive konkrétněji série FG. Ta byla představena v únoru 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XR6 a XR6 jsou sportovní verze nového Falconu; o motorech lze zatím jen spekulovat

Ford zatím odhalil dvě fotky ostrých verzí XR6 a XR8, a to pouze zepředu. Chce pochopitelně nalákat fanoušky, snímky krotších variant přijdou na řadu později. Nicméně v oficiální tiskové zprávě se zmiňuje také o zadních diodových světlech a novém víku zavazadelníku s integrovaným spoilerem, XR8, který se do nabídky vrací po čtyřech letech, vypadá díky zadnímu difuzoru a čtyřem koncovkám laděného výfuku ještě sportovněji.

Podobá se novému Mondeu

Důležitější jsou ale změny na přídi, hlavně lichoběžníková mřížka chladiče navazující na současné globální modely značky. Jako by z oka vypadla připravovanému, ale již dávno představenému Mondeu i dalším známým fordům. Přední reflektory jsou také ve stejném stylu: štíhlé, ostře tvarované a pochopitelně nepostrádají pásky denních LED. XR8 dostal navíc litá kola s pěticí dvojitých paprsků a černé kryty zrcátek.

Technické specifikace uvolní automobilka až před uvedením na trh ve čtvrtém čtvrtletí. Základním motorem bude čtyřválcový EcoBoost, následují atmosférické a přeplňované šestiválce, nesmí chybět V8 a jednotka EcoLPi na zkapalněný ropný plyn. Chybí však dosud jakákoli čísla. Pro ta musíme nahlédnout do údajů stávající řady. EcoBoost měl až dosud objem 2,0 l a pochopitelně turbodmychadlo, řadové šestiválce Barra včetně plynové varianty LPi jsou čtyřlitrové. Osmiválce Boss mají 5,4 l, respektive s kompresorem menších pět litrů. V XR8 však duní podle dřívějších informací mechanicky přeplňovaný pětilitr Coyote Miami.

Na rozvoru 2838 mm se určitě nic nezměnilo, délka takřka 4,96 m možná decentně. V Evropě by takové auto spadalo do vyšší střední třídy, doma je Falcon jasným full-size sedanem. Vyrábí se ale i coby kombi (Wagon) a klasický dvoumístný pick-up (Ute).

Za dva roky definitivní konec

Nová série vydrží v nabídce jen dva roky, v říjnu 2016 bude jeho produkce v australském Campbellfieldu (stát Victoria)  ukončena. Náklady jsou zde oproti Evropě dvojnásobné a dokonce čtyřikrát takové ve srovnání s asijskými továrnami Fordu. A lokální produkce svébytných modelů se zadním pohonem se prostě nevyplatí, modrý ovál se spolehne na import globálních řad, který jej vyjde mnohem levněji...

Ostatně zmíněné Mondeo i Mustang se u protinožců začnou prodávat příští rok. A Falconů si Australané loni podle serveru CarAdvice koupili jen 15 289. Ve srovnání s rokem 2009, kdy se FG nabízel poprvé po celou sezonu, je to hodně málo, tehdy si jich postavili do garáží dle statistik 43.203! Ano, odbyt se během čtyř let propadl takřka na třetinu.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků