Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Představení nové Toyoty Auris, vozu nižší střední třídy, proběhlo v Lisabonu a my jsme na něm nechyběli. Na pozdní večerní tiskové konferenci zaznělo (jak je ostatně dobrým zvykem na podobných akcích) mnoho velkých čísel a optimistických prohlášení.

Japonská automobilka hodlá ve světě prodávat jeden milion vozů. V Evropě chce dosáhnout v nejbližší době tržního podílu 5 procent. Například nový Yaris má letos tržní podíl ve své třídě zatím asi 6 %. Toto číslo však stále roste od chvíle, kdy byl uveden hybridní model tohoto vozu.

Podobná prodejní čísla očekávají zástupci Toyoty i od nového Aurisu, vozu segmentu C. Počítají s tím, že ročně prodají v Evropě 100 000 těchto vozů. To by znamenalo pětadvacetiprocentní nárůst v porovnání s prodeji vozu současné generace.

Týkalo by se to přitom zatím pouze provedení hatchback. Ten se začne prodávat u nás na konci roku a jeho cena bude začínat na 329 900 korunách (1,33 l Dual VVT-i, 73 kW, výbava Power).

Zástupci Toyoty počítají s tím, že zákazníci rozdělí svoji přízeň rovnoměrně - jedna třetina zakoupí nové Aurisy s dieselovými motory, jedna třetina s benzinovými motory a jedna třetina s hybridním hnacím ústrojím.

U nás ten poměr prý bude trochu jiný: 15 % hybridní hnací ústrojí, 15 % vznětové, 70 % zážehové. Toyota zamýšlí u nás ročně prodávat 800 Aurisů, už dnes má 40 zákaznických objednávek.

S tímto vozem chce pokračovat Toyota v takzvané hybridní revoluci, kterou rozpoutala na jaře letošního roku a jejíž podstata spočívala v tom, že srovnala ceny vozů s dieselovými a benzinovými motory s modelem s hybridním hnacím ústrojím.

Výsledek byl nečekaný. Dnes se na hybridní Yaris u nás čeká devět měsíců. A v Evropě je to podobné. 

 

Ceník nové Toyoty Auris

VýbavaMotor (převodovka)VýkonZaváděcí cena
Power1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW329 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW349 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW389 900 Kč
Active1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW349 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW369 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW399 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW409 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW434 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW449 900 Kč
Style1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW429 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW459 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW469 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW494 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW509 900 Kč

 

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků