Nový Auris stojí 329 900 Kč. Mají se Golf, Focus, Rapid a i30 bát?

Představení nové Toyoty Auris, vozu nižší střední třídy, proběhlo v Lisabonu a my jsme na něm nechyběli. Na pozdní večerní tiskové konferenci zaznělo (jak je ostatně dobrým zvykem na podobných akcích) mnoho velkých čísel a optimistických prohlášení.

Japonská automobilka hodlá ve světě prodávat jeden milion vozů. V Evropě chce dosáhnout v nejbližší době tržního podílu 5 procent. Například nový Yaris má letos tržní podíl ve své třídě zatím asi 6 %. Toto číslo však stále roste od chvíle, kdy byl uveden hybridní model tohoto vozu.

Podobná prodejní čísla očekávají zástupci Toyoty i od nového Aurisu, vozu segmentu C. Počítají s tím, že ročně prodají v Evropě 100 000 těchto vozů. To by znamenalo pětadvacetiprocentní nárůst v porovnání s prodeji vozu současné generace.

Týkalo by se to přitom zatím pouze provedení hatchback. Ten se začne prodávat u nás na konci roku a jeho cena bude začínat na 329 900 korunách (1,33 l Dual VVT-i, 73 kW, výbava Power).

Zástupci Toyoty počítají s tím, že zákazníci rozdělí svoji přízeň rovnoměrně - jedna třetina zakoupí nové Aurisy s dieselovými motory, jedna třetina s benzinovými motory a jedna třetina s hybridním hnacím ústrojím.

U nás ten poměr prý bude trochu jiný: 15 % hybridní hnací ústrojí, 15 % vznětové, 70 % zážehové. Toyota zamýšlí u nás ročně prodávat 800 Aurisů, už dnes má 40 zákaznických objednávek.

S tímto vozem chce pokračovat Toyota v takzvané hybridní revoluci, kterou rozpoutala na jaře letošního roku a jejíž podstata spočívala v tom, že srovnala ceny vozů s dieselovými a benzinovými motory s modelem s hybridním hnacím ústrojím.

Výsledek byl nečekaný. Dnes se na hybridní Yaris u nás čeká devět měsíců. A v Evropě je to podobné. 

 

Ceník nové Toyoty Auris

VýbavaMotor (převodovka)VýkonZaváděcí cena
Power1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW329 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW349 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW389 900 Kč
Active1,33 l Dual VVT-i (6 M/T)73 kW349 900 Kč
 1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW369 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW399 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW409 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW434 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW449 900 Kč
Style1,6 l Valvematic (6 M/T)97 kW429 900 Kč
 1,6 l Valvematic (Multidrive S)97 kW459 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 M/T)66 kW469 900 Kč
 1,4 l D-4D DPF (6 MM)66 kW494 900 Kč
 2,0 l D-4D DPF (6 M/T)91 kW509 900 Kč

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků