Není tajemstvím, že německé BMW vyvíjí společně s japonskou Toyotou novou platformu pro své sportovní modely. Na ní by měly už brzy stanout přinejmenším modely BMW Z5 a hlavně vymodlená Toyota Supra.
O obou autech se toho ví poměrně málo. O čem se ovšem ví o poznání více, je místo jejich výroby. Montáž totiž obstará rakouská společnost Magna Steyr. Minimálně mnichovské automobilce se to hodí do krámu, vyrábí zde také modely Mini Paceman a Countryman. A jejichž výroba letos skončí. Zatímco produkce Countrymanu se od nové generace přesune do jiné země, Paceman velmi pravděpodobně skončí bez náhrady.
Výrobní kapacity by pak měly vyplnit nové modely, počítá se s produkcí až 60 000 aut ročně. Nikde ale není psáno, že se čísla týkají jen těchto dvou modelů - vyvinutá platforma má být natolik univerzální, že by měla poskytnout základy například i druhé generaci Toyoty GT86.
Co se týká BMW Z5, to se vrátí zpět k plátěné střeše, což by se mělo pozitivním způsobem podepsat na hmotnosti vozu. Podle všeho se vůbec nepočítá s variantou kupé, ale to nic nemění na tom, že by měla dorazit také ostrá verze M, která by měla disponovat výkonem 313 kW (450 koní).