Novitec Rosso 848: Fiorano pro závodníky

Mnoho času neuplynulo a ladičská společnost Novitec Rosso je zde s další kreací na téma Ferrari. Tentokrát na bázi Ferrari 599 GTB.

Na ženevském autosalonu se letos objevila škála zajímavých a často i výkonných automobilových novinek, nicméně jen málo z nich bylo silnějších než Novitec Rosso s označením 848 (tato hodnota vyjadřuje nejvyšší výkon v koních). Vychází ze sériového modelu Ferrari 599 GTB Fiorano a její podtitul Race vypovídá o všem. Má se jednat o jedinečné supersporty schopné podávat oslňující dynamické výkony za všech podmínek, 848 Race navíc vznikne v sérii pouhých tří vozů, což ještě dále zvýší exkluzivitu tohoto modelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se nachází šestilitrový vidlicový dvanáctiválec dopovaný dvojicí mechanických kompresorů, jenž pro použití v novém projektu u firmy Novitec Rosso řádně upravili. Z dlouhého seznamu dílčích vylepšení jmenujme novou řídicí jednotku či specifický sací trakt včetně sportovního filtru a větších vstřikovačů.

Díky těmto modifikacím tato jednotka dosahuje výkonu 848 koní (624 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 842 Nm při 6 300 ot./min. Na motor navazuje šestistupňová převodovka F1-Superfast s řazením páčkami pod volantem, jež vozu dovoluje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,4 s, z 0 na 200 km/h za 9,6 s a hranici 300 km/h pilot na tachometru zaznamená za 23,7 s, přičemž jeho ručička se zastaví někde na 345 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak už to tak bývá, u Novitecu se soustředili i tentokrát na první dojem, tedy na vzhled stroje. Mezi novinky patří lízátko pod předním nárazníkem snižující vztlak na přední nápravě, vylepšený zadní nárazník s vestavěným difuzorem a příplatkové přítlačné křídlo. Zvláštní péče byla věnována proudění vzduchu mezi předními a zadními podběhy, kromě optimalizace automobilky toto řešení přispívá k lepšímu chlazení zadních brzd. A ty pochopitelně nesou, stejně jako jendotky vpředu, věhlasnou značku Brembo.  Mezi další specifické rysy patří matně bílé lakování karoserie s kontrastními, černě lakovanými díly nebo tmavé zadní světlomety. Provedení interiéru by mělo odpovídat konkrétním požadavkům každého (ze tří) zákazníků.

O ceně se veřejně nehovoří, ale pokud byste se chtěli dostat mezi ony tři vyvolené, Novitec vám jistě rád řekne více...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec Rosso 848
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků