Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

(aktualizováno) Jak jsme slíbili, přinášíme další snímky nového Hyundai i20
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob

Do neradostné tržní situace k nám přichází Hyundai se dvěma novými modely. První bude téměř jistě hitem, druhý je spíše pokusem.

Hyundai i20 aneb Getz II

Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala širší škálu motorů. V případě malého hatchbacku ukrývá nové alfanumerické značení řad i20 informaci, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30.

Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci dostal nejen líbivější zevnějšek i interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (na 3 940 mm) a do šírky o 45 mm (1 710 mm), pouze výška 1 490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2 525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů - v základu tak pojme solidních 295 litrů. Zadní opěradla se dají sklopit a zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1 060 litrů.

Uvnitř oko pozorovatele přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8 000 ot./min. a rychloměr se stupnicí do 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Cena začíná na 229 tisících Kč

Zákazníci mají u Hyundai i20 na výběr z šesti agregátů a tří výbav. Cena modelu začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Ta zahrnuje například šest airbagů, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem a USB přípojkou pro externí paměťová media. Největší zájem ze strany zákazníků je očekáván o střední výbavu Comfort, která doplňuje mj. elektrickou výbavu a klimatizaco. Cena vozu v této výbavě startuje na 249 900 Kč vč. DPH. Cena verze s motorem 1,4 , který disponuje výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, je jen o 15 tisíc Kč vyšší a není divu, že o ní Hyundai očekává největší zájem.

Na vůz se vztahuje plná pěti letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Není bez zajímavosti, že Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1, umožňující odpočet DPH. Ceny této verze rovněž najdete v přiložené tabulce.

 

Motor / převodovka / karoserieVýkon ( kW / k )Cena vč. DPHProvedení N1*
(cena bez DPH)
CLASSIC   
1,2i / 5M - 5dv.57/77229 900210 093
COMFORT   
1,2i / 5M - 5dv.57/77249 900226 900
1,4i / 5M - 5dv.74/100264 900239 505
1,4i / 4AT - 5dv.74/100284 900256 312
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.55/75289 900260 513
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90299 900268 917
STYLE   
1,4i / 5M - 5dv.74/100304 900273 118
1,4i / 4AT - 5dv.74/100324 900289 925
1,6i / 5M - 5dv.93/126319 900285 724
1,6i / 4AT - 5dv.93/126339 900302 530
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90339 900302 530
1,6 CRDi VGT / 6M - 5dv.94/126359 900319 337

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků