Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

18 komentářů

Profesor
22. července • 20:48

Dement s čtyřma kruhama f kombíku si včera na D1 u Ostravy řešil defekt oblečen v šedém triku, a manželku bo co to bylo nechal stát u auta, trojúhelník nikde, o žluté reflexní halence neslyšel.
Cipa ani Volvo nepořeší. Má káru ni?

dtsmaniac
22. července • 18:26

Svet se v prdel obraci, auto muze udelat co ja nechci :(
A vsechno je to kvuli tomu, aby mohla jezdit autem kdejaka lopata, co je rada, ze se udrzi na trikolce 3-[

eLzyx
22. července • 18:40

ber to tak, že ti to možná jednou zachrání kejhák. Až se v XC90 za 2,5 mega bude nějaká lopata vracet utahaná z práce, usne za volantem ... budeš sakra rád, že to jeho auto samo zastaví v jeho pruhu a ne ve tvém autě (jen příklad). Možná o tom ani nebudeš vědět.

Neurotic
22. července • 16:04

Hm to nebude fungovat teda možná bude, ale po pár km bude každej přemýšlet jak to vypnout dřív než mu někdo rozbije zadek auta kvůli tomu, že se Volvo rozhodne zabrzdit. A taky by mě zajímalo jak to bude fungovat v případech, kdy mu ten co jede proti dá přednost nebo zůstane stát v křižovatce, ale tak že se tam dá projet tak jestli to ty senzory poznají nebo spíš auto zůstane stát a celý se to ucpe?:-D Nemluvě o tom, že ten za ním nebude počítat s tím, že to ten před ním zaflekuje, když se dá projet...

Martin
22. července • 17:05

Velmi zjednodušeně - tyto systémy takto reagují až ve zcela krajní situaci, kdy z pohledu běžné reakční doby řidiče cca 2s je krizová situace již zcela neřešitelná a nezvratná. Kombinací dat o vzájemné vzdálenosti a relativního rozdílu rychlosti obou vozidel si jednotka používající laser / radar / kameru vyhodnotí moment jako krizový a nezvratný a spustí autonomní zásah plnou brzdnou silou... nicméně z vašeho pohledu jste to už dávno nedal ...;-) tedy běžné situace, které v pohodě dáváte (a zde i popisujete) a vědomě řešíte ani vzdáleně jednotku neprobudí - toto je ten moment "kdy nevíte odkad to přišlo" :-P ... vše co popisujete bylo testováno, btw. minulý týden i na silnicích ČR ;-)

Dzambor
22. července • 17:48

Vcelku mas znalosti co sa tyka volv. Pocitam ze tento system "tajne" skusali na nejakom uz produkcnom aute (S60/XC60) s tym ze to soferovali len vyvojari alebo opravneni ludia. Som sam zvedavy ako bude vypadat produkcna verzia XC90tky a co vsetko bude mat za systemy a aka bude cena.

XiXao
22. července • 15:12

Auta budoucnosti si po úspěšném složení autoškoly pojedou do prodejny řidičů vybrat "kroutiče volantem", který se jm nejvíc bude líbit a hodit k barvě karoserie.

Antiautomat
22. července • 12:21

...a co ked hlavna ide dolava?

Martin
22. července • 16:59

Dovolím si reagovat - rozbalte si plnou tiskovou zprávu B-] : "...XC90 je prvním automobilem na světě vybaveným technologií, která umožňuje automaticky zabrzdit, pokud řidič začne odbočovat do cesty protijedoucího vozu. Jedná se o běžnou situaci jak na rušných městských křižovatkách, tak na rychlostních silnicích, kde je maximální povolená rychlost vyšší. Volvo XC90 nejnovější generace dokáže rozpoznat potenciální srážku a začne automaticky brzdit, aby předešlo kolizi nebo alespoň zmírnilo následky dopravní nehody..."
Tedy je jedno kam "ide hlavna" ;-)

revan_21
22. července • 13:24

No, jestli to bude fungovat stejně jako automatické brždění od volva jako tehda při tom testovaní před novináři... Tak to nebude fungovat ani na hlavní z prava :D
Připadně to činský system zabalí s kontrolkou stop, a errorem na obrazovce.

Martin
22. července • 16:41

Domnívám se, že komentujete cosi, o čem nemáte ani tušení ..., ale to mne v ČR vůbec nepřekvapuje B-] Pominu-li mnohé jiné přehmaty u jiných značek, kde novináři přišli málem i o život, v tomto případě se jednalo sice o tristní, ale přeci jen technickou závadu. Vůz byl na dráhu posílán autonomně-bez řidiče směrem ven z tunelu crash test centra a protože se to dělo 3 dny v kuse a pro všechny novináře z celého světa, došlo u předsériového prototypu S60 k vybití baterie a resetu celého systému vozu. A teď přichází vámi jistě oblíbený moment - chyba, kdy technik tzv. "neodpíchl" diagnosticky systém vozu, čímž jednotka CWS zůstala neaktivní a přirozeně došlo ke kolizi. Pokud pak přejdu vítězství Volvo V60 v predikci nehody v testování již sériově vyráběného adaptivního tempomatu s aktivní podporou brzdění pnou silou německým ADACem, faktem zůstává, že tato událost se sice Volvu stala, ale ne coby Vámi proklamované systémové selhání, ale chybou jednotlivce, kdy systém automatického brzdění plnou silou vůbec neselhal, neb nebyl ani aktivní... ;-)

revan_21
22. července • 17:18

Berte to trošku s nadhledem:D Čekám až se tu ukáže konkretní člověk a přečte si to:DKaždopádně... To co tvrdíte muže a nemusí být pravda. Pokud máte nějaký relevatní článek kde je to sepsané... Rád si to přečtu. Protože taková blbá chyba mi přijde snad ještě horší, než opravdové selhaní systemu...

Martin
22. července • 17:41

Ano byla to "blbá" chyba jednotlivce, vy chyby neděláte B-] ? V tom crash test centru jsem byl osobně a vysvětlení mám přímo od našich techniků ... věřte, nevěřte :-/ to mi je celkem jedno ... ale vše dobré a přijďte se pak svézt a zkusit si to :-) pak se zde třeba ještě potkáme ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
22. července • 22:30

Jo nabídnout mu starší auto na vyzkoušení, tak asi patnáct a více let, tak to by revan přišel. Ale toto, to ne. Zapomněl jsem napsat, že by muselo být ještě "koncernové" a to jaksi Volvo není. Je potřeba si všimnout, že hned přidělil Volvu čínský systém. S ním je to těžké, když on ani neví, kde se tyto auta vyvíjejí a vyrábí. Jednou jsou majiteli Číňani, a proto je to výrobek z Číny a s kvalitou čínskou. :-D

revan_21
23. července • 0:03

Noaco?:D Vy dělate ze škodovky německé auto, protože jí vlastní němci (nezapomen rict že si nikdy nic takoveho netvrdel) tak já mužu z volva stejným pravem udělat čínské auto:DKdyž to nevíš ty, tak to neznamená, že to neví i někdo jiny:) Nesud podle sebe, Mirousku :)

Mirek
23. července • 5:50

Kde jsem napsal, že je německé? Opět máš rudo před očima a neumíš číst? A co jako nevím? Již jsem si i přešlápl, ať si nestojím na vedení, ale nepřišel jsem na to. Prozraď mi to.

revan_21
23. července • 13:15

Ty si normálně lžeš do huby:D Kdyby bylo v mé moci to dohledat tak to udělam... Ale to by bylo na celej den:D Kde se "tvoří" volva, Mirečku :)

Mirek
23. července • 16:51

Ty jsi opravdu pěkný blbeček. Než bys cokoliv dokázal, tak tady budeš každému podsouvat výplody svého chorého mozku. Proč se vlastně s tebou namáhám, vola předělat nejde.Co to je "tvoří"? Snad se vyrábí, nebo konstruují, či vyvíjejí. Čína to rozhodně není. Tam je jen jeden výrobní závod, který se rozjel před necelým rokem a výroba je určena pro čínský trh. Víš co to je výrobní závod? To je taková továrna, kde by našlo možná uplatnění tvé veličenstvo u pásové výroby, protože automobilový vývoj tam není, a ty na víc nemáš, pokud máš vůbec i na to.

Doporučujeme

Články odjinud