Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Volvo pokračuje v postupném zveřejňování informací o nové generaci velkého SUV XC90. Po fotografiích interiéru a informacích o motorech přichází řada na bezpečnostní systémy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo uvádí, že v USA tvoří sjetí ze silnice polovinu všech smrtelných nehod

Nebylo by to Volvo, aby neobdařilo svoji novou vlajkovou loď bezpečnostními technologiemi, které zatím nikdo jiný nenabízí. Systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky se při náhlém opuštění silnice postará, aby cestující neutrpěli zbytečná zranění. Utáhne přední bezpečnostní pásy a nepovolí je, dokud auto zcela nezastaví. Speciální konstrukce sedadel pak absorbuje až třetinu vertikálních sil, které působí na tělo, když vůz dopadne zpět na zem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém automatického brzdění v křižovatkách; detekce chodců; dětská sedačka

Druhá novinka je z pohledu řidiče zajímavější: znemožní vám totiž nedat při odbočování vlevo přednost protijedoucímu vozidlu. Jedná se o velmi častý scénář dopravních nehod, který má na svědomí řadu životů především řidičů jednostopých vozidel. Pokud se ale „pokusíte“ vjet někomu do cesty s novým Volvem XC90, vůz začne automaticky brzdit, aby zabránil nehodě nebo aspoň zmírnil její následky. 

Pozná chodce i cyklisty

Volvo XC90 bude samozřejmě umět samo brzdit i v jiných situacích, například pokud vůz jedoucí před vámi v koloně náhle zastaví. To už známe z mnoha modelů různých značek. Vylepšený systém City Safety v nové XC90 nicméně dokáže reagovat nejen na motorová vozidla, ale například i na cyklisty. 

Podrobnosti o bezpečnostních systémech nového Volva XC90 se dozvíte z přiložené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků