Nové Volvo S60 konečně v plné parádě

Zcela nové Volvo S60 obohatí bující seznam premiér letošního ženevského autosalonu. Konečně o něm víme vše podstatné.

Po několika postupných odhaleních vám tak nabízíme všechny fotografie a informace, jež (zatím stále švédské) Volvo ke svému důležitému modelu uvolnilo. Jak jsme předpokládali, tento vůz do sériové výroby přinese soustavu detekce chodců, jež je v kritické situaci schopna auto samočinně a zacela zastavit. Zároveň se můžeme těšit na sytém pro předcházení kolizí, plnohodnotně funguje při rychlostech do 35 km/h a při rychlostech vyšších je schopen alespoň na snížit následky případné havárie. Výrobce tvrdí, že tím jeho vozy předejdou plné pětině obvyklých nehod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není však třeba podléhat panice, nové Volvo S60 nebude jen bezpečné, ale též rychlé. Nabídce kraluje třílitrový, zážehový řadový šestiválec s výkonem 304 koní (223 kW) a točivým momentem 440 Nm, jenž vozu umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba krotkého řidiče přitom bude činit 10,2 l/100 km (má to být o 10 % nižší hodnota v porovnání s dosavadní variantou).

Skromnějšímu „benzinovému” zákazníkovi bude k dispozici nový zážehový dvoulitr GTDi s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, jenž dává 203 koní (151 kW) a 300 Nm, což pohodlně postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s, hodnoty spotřeby a emisí však k němu zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka nezůstanou ani vyznavači nafty, na výběr budou mít moderní „turbodiesely“ s objemy 2,0 a 2,4 l, jež mají být naladěny na hodnoty 165 koní (122 kW)/400 Nm a 208 koní (153 kW)/420 Nm. V příštím roce se má paleta motorů pro Volvo S60 navíc dočkat citelného rozšíření, jež dále podpoří důraz Volva kladený na pohonné jednotky spalující benzín. Do nabídky totiž přibudou jeden vznětový a tři zážehové motory ve výkonovém rozpětí od 117 koní (86 kW) do 240 koní (179 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S60 však má oslovit také svérázným, typickým vzhledem. Designéři v rozsáhlé míře čerpali ze studie S60 Concept, ovšem poněkud omezili její v některých ohledech až extrémně futuristické křivky. Přední část karosérie byla zaoblena a dostala nové světlomety s reflektory pro denní svícení a upravenou masku chladiče. V porovnání s dosavadním modelem je i celý přední nárazník více oblý a nese též vstupy pro vzduch k chlazení předních brzd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blatníky jsou nyní výraznější a boky karosérie plastičtější, aby lépe odpovídaly novému pojetí přídě. Oproti očekávání však z vozu nezmizela poněkud hranatá záď, její obrysy byly pouze částečně uhlazeny. Náznakový difuzor v nárazníku může nyní hostit individuální koncovky zdvojeného výfuku,  sdružená světla ve větší míře používají techniky LED a částečně přesahují do víka zavazadelníku a v porovnání se stávajícím modelem méně přečnívají do boků karosérie.

Mezi první zákazníky se vozy S60 dostanou již na počátku letošního léta. Nedočkavci jej budou moci poprvé shlédnout v březnu (kde také jinde) v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Volvo S60
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků