Nové Volvo S60: koncept v detailech

I přes Damoklův měč, jenž se nad Volvem vznáší, běží vývoj ve Švédsku naplno. Přečtěte si více o konceptu nové S60.

Pro letošní autosalon v Detroitu přopravili inženýři Volva premiéru studie sedanu S60, který by se v prodejích měl objevit v modelovém roce 2010. O vývoji této studie vás na AutoRevue.cz průběžně informujeme, ale teprve nyní vám jej díky novým snímkům a informacím můžeme podrobněji představit. Jedná se o významnou studii, která naznačuje současný konstrukční a designérský styl Volva. Hlavním designérem projektu nové generace sedanu S60 je Steve Mattin a ke zmíněné studii dodává: „Exteriér tohoto konceptu jasně naznačuje, co mohou zákazníci očekávat od nového S60. Zato v interiéru jsme o něco odvážnější - zde jsme se zaměřili na vytvoření vize vzdálenější budoucnosti.“

Hned na první pohled je jasné, že se tento sedan pokouší vyvolat dojem dynamického kupé, což je dnes snahou řady modelů od Mercedesu CLS po Volkswagen Passat CC. Také díky robustním bokům vůz navozuje dojem nedávné studie Jaguaru C-XF, ale nacházíme zde řadu originálních prvků. Za všechny lze jmenovat třeba tradiční masku Volvo, členité čelní reflektory se sadami LED nebo na zvláštních ramenech zavěšené zadní dveře, jež spolu s absencí sloupků B nabízí ničím nekomplikovaný vstup do interiéru.

Co se jízdních výkonů týče, za pozornost stojí třeba elektronicky stavitelný zadní difuzor či pokrokový zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l. Díky přeplňování a přímému vstřikování paliva dává plných 180 koní, zatímco spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má dosahovat jen 5,0 l/100 km, což odpovídá neméně působivým emisím CO2 ve výši 119 g/km. Výkon se na přední kola přenáší skrze šestistupňovou automatizovanou převodovku Volvo PowerShift se dvěmi spojkami. Uvnitř se vývojáři zaměřili na ergonomii a bezpečnost. Kombinovaný přístroj před řidičem je umístěn ve stejné rovině s obrazovkou navigačního systému, což má umožnit snadnější adaptaci řidičovy pozornosti při přechodu zraku z jednoho na druhý. Tlačítko pro startování a zhášení motoru je přímo na voliči převodovky. Na čelní sklo se promítají hlášení celé řady bezpečnostních systémů, upozornění na překážku v mrtvém úhlu zpětných zrcátek BLIS se pak zobrazuje na sloupcích A. Do výčtu bezpečnostních systémů je třeba zahrnout také soustavu Collision Warning s plně automatickým brzděním, chodce pak registruje jiný systém, jenž využívá informací od radaru za maskou chladiče a kamery pod zpětným zrcátkem.
 
Značka Volvo zároveň oznámila svoji spolupráci se švédským výrobcem skla Orrefors na výrobě složité skleněné desky, která tvoří středovou konzoli. Tenká středová konzole je totiž v posledních letech pro vozy Volvo typickou, v tomto případě se jakoby vznáší v prostoru. Ve skutečnosti je zavěšena na gumových blocích a dobře maskované světelné zdroje mohou měnit odstín celé konzoly v závislosti na momentálním vkusu řidiče. I přes značnou originalitu a působivost tohoto složitého segmentu lze předpokládat, že se v sériové podobě sedanu S60 nakonec neobjeví, ale Volvo tento nápad v budoucnosti jistě použije. To potvrzují i Mattinova slova, který bere toto řešení jako technologický průzkum při využití křišťálového skla pro daný způsob využití.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 Concept
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků