Nové úsporné motory BlueEfficiency i pro Mercedes-Benz třídy C

Není pochyb, že různé úsporné agregáty se těší stále větší oblibě zákazníků a této módní vlny se rozhodly využít i prémiové značky, které svým zákazníkům stále víc podstrkují své šetrné novinky. Výjimkou není ani Mercedes Benz, jenž brzy uvede na trh nové agregáty pro model C se štítkem BlueEfficiency.

Nové přírůstky do nabídky pohonných jednotek jsou hned dvě a to C220 CDI BlueEfficiency s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Oproti svému standardnímu provedení však dosahuje až šokující kombinované spotřeby, která činí pouze 4,8 l/100 km. Na druhé straně je nutné uvědomit si, že jde svým způsobem o laboratorně měřené hodnoty, které se obvykle podstatně liší od reality. Zajímavé přitom je, že oproti motoru C200 CDI BlueEfficiency uvedeném ještě v loňském roce, vykazuje taky nižší průměrnou spotřebu a to o 0,3 l/100 km.
Druhou novinkou je zážehový čtyřválec C250 CGI BlueEfficiency s výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km. Nutno však říct, že tento agregát v „céčku“ již jednou objevil a to při verzi C250 CGI Prime Edition.
Sečteno a podtrženo, v nabídce C-Klasse je v současnosti pět agregátů z řadu BlueEfficiency. Uvidíme, kam bude vývoj dál směrovat a zda se setká s očekávaným ohlasem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C250 CGI
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků