Nové úsporné motory BlueEfficiency i pro Mercedes-Benz třídy C

Není pochyb, že různé úsporné agregáty se těší stále větší oblibě zákazníků a této módní vlny se rozhodly využít i prémiové značky, které svým zákazníkům stále víc podstrkují své šetrné novinky. Výjimkou není ani Mercedes Benz, jenž brzy uvede na trh nové agregáty pro model C se štítkem BlueEfficiency.

Nové přírůstky do nabídky pohonných jednotek jsou hned dvě a to C220 CDI BlueEfficiency s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Oproti svému standardnímu provedení však dosahuje až šokující kombinované spotřeby, která činí pouze 4,8 l/100 km. Na druhé straně je nutné uvědomit si, že jde svým způsobem o laboratorně měřené hodnoty, které se obvykle podstatně liší od reality. Zajímavé přitom je, že oproti motoru C200 CDI BlueEfficiency uvedeném ještě v loňském roce, vykazuje taky nižší průměrnou spotřebu a to o 0,3 l/100 km.
Druhou novinkou je zážehový čtyřválec C250 CGI BlueEfficiency s výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km. Nutno však říct, že tento agregát v „céčku“ již jednou objevil a to při verzi C250 CGI Prime Edition.
Sečteno a podtrženo, v nabídce C-Klasse je v současnosti pět agregátů z řadu BlueEfficiency. Uvidíme, kam bude vývoj dál směrovat a zda se setká s očekávaným ohlasem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C250 CGI
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků