Nové úsporné motory BlueEfficiency i pro Mercedes-Benz třídy C

Není pochyb, že různé úsporné agregáty se těší stále větší oblibě zákazníků a této módní vlny se rozhodly využít i prémiové značky, které svým zákazníkům stále víc podstrkují své šetrné novinky. Výjimkou není ani Mercedes Benz, jenž brzy uvede na trh nové agregáty pro model C se štítkem BlueEfficiency.

Nové přírůstky do nabídky pohonných jednotek jsou hned dvě a to C220 CDI BlueEfficiency s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Oproti svému standardnímu provedení však dosahuje až šokující kombinované spotřeby, která činí pouze 4,8 l/100 km. Na druhé straně je nutné uvědomit si, že jde svým způsobem o laboratorně měřené hodnoty, které se obvykle podstatně liší od reality. Zajímavé přitom je, že oproti motoru C200 CDI BlueEfficiency uvedeném ještě v loňském roce, vykazuje taky nižší průměrnou spotřebu a to o 0,3 l/100 km.
Druhou novinkou je zážehový čtyřválec C250 CGI BlueEfficiency s výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km. Nutno však říct, že tento agregát v „céčku“ již jednou objevil a to při verzi C250 CGI Prime Edition.
Sečteno a podtrženo, v nabídce C-Klasse je v současnosti pět agregátů z řadu BlueEfficiency. Uvidíme, kam bude vývoj dál směrovat a zda se setká s očekávaným ohlasem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C250 CGI
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků