Nové úsporné motory BlueEfficiency i pro Mercedes-Benz třídy C

Není pochyb, že různé úsporné agregáty se těší stále větší oblibě zákazníků a této módní vlny se rozhodly využít i prémiové značky, které svým zákazníkům stále víc podstrkují své šetrné novinky. Výjimkou není ani Mercedes Benz, jenž brzy uvede na trh nové agregáty pro model C se štítkem BlueEfficiency.

Nové přírůstky do nabídky pohonných jednotek jsou hned dvě a to C220 CDI BlueEfficiency s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Oproti svému standardnímu provedení však dosahuje až šokující kombinované spotřeby, která činí pouze 4,8 l/100 km. Na druhé straně je nutné uvědomit si, že jde svým způsobem o laboratorně měřené hodnoty, které se obvykle podstatně liší od reality. Zajímavé přitom je, že oproti motoru C200 CDI BlueEfficiency uvedeném ještě v loňském roce, vykazuje taky nižší průměrnou spotřebu a to o 0,3 l/100 km.
Druhou novinkou je zážehový čtyřválec C250 CGI BlueEfficiency s výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km. Nutno však říct, že tento agregát v „céčku“ již jednou objevil a to při verzi C250 CGI Prime Edition.
Sečteno a podtrženo, v nabídce C-Klasse je v současnosti pět agregátů z řadu BlueEfficiency. Uvidíme, kam bude vývoj dál směrovat a zda se setká s očekávaným ohlasem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C250 CGI
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků