Nové světové rekordy pro GT-R a Lancer EVO ve sprintu na ¼ míle

Motor Mitsubishi Lancer Evo X disponoval výkonem 1500 koňských sil.

Závody ve sprintu, takzvaný Drag Race, se může z pohledu Evropana zdát docela nezáživnou podívanou. Auta jedou rovně, a to ještě mrzkých 400 metrů. Ovšem pokud se nad závody Drag Race podíváte z technického úhlu pohledu a zkusíte si představit, jak obrovský postřeh musí mít pilot takového speciálu, začíná tahle zábava nabírat zcela jiný rozměr.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Hatchbacky | Tesla | Elon Musk

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing

Na závodech TX2K17 v americkém Texasu se o víkendu roztrhl pytel se světovými rekordy. Nissan GT-R stáje Alpha G se jako první Godzilla dostal pod magickou hranici 6 sekund, aby vzápětí další rekord stanovil Lancer EVO X ze stáje English Racing, který se časem 8,48 sekundy stal nejrychlejším Evolutionem planety.

Oba vozy vyvinula společnost Extreme Turbo Systems a v případě Mitsubishi z dvoulitrového motoru dostala přibližně 1500 koní! Ještě jednou, z dvoulitru… Zajímavostí je, že v rekordní rozjížďce to těžce odneslo Subaru WRX STI, odvěký to rival našlapaného Lanceru.

Sportovní auta | Sedany | Byznys | Mitsubishi

S Mitsubishi Lancer Evo v současné podobě je definitivně konec

V přiloženém videu se podívejte na obě rekordní jízdy. Doporučuji pozorně sledovat auta zezadu, kdy špatná korekce volantem v řádu milimetrů znamená hodně nepříjemný „rozstřel“…

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mitsubishi Space Star 1.87
Rok výroby: 2002
Stav: 261 880 km
Cena: 25 000 Kč
Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 130 340 km
Cena: 148 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků