Nové Suzuki Swift konečně detailně

Suzuki minulý týden ukázalo první fotky nového Swiftu, mnoho jsme se toho o něm ale nedozvěděli. Nyní již víme téměř vše podstatné.

Již pár dní není tajemstvím, že porovnání s dosavadním provedením kompaktního Swiftu je jeho nová generace v podstatě jen evolucí.  Pro milovníky automobilů Suzuki to na první pohled možná není zrovna dobrá zpráva, ale dokladuje to mimo jiné i to, že současný Swift zůstává přes svoje relativní stáří stále kvalitním strojem.

První konkrétní informace o jeho nové verzi jsme vám přinesli na tomto místě, nyní pro vás máme další sadu snímků, jež konečně zachycují též interiér. Zajímat vás budou také níže uvedené kompletní technické údaje pro tří i pětidvéřové modely a oba motory. Jejich škála se tak omezuje pouze na jednu zážehovou a jednu vznětovou jednotku, alternativní pohon všech kol tentokrát chybí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu budou volit motor 1,2 l s proměnným časováním ventilů VVT, výkonem 94 koní (69 kW) při 6 000 ot./min., točivým momentem 118 Nm při 4 800 ot./min. a kombinovanou spotřebou 5,0 l/100 km (automatická převodovka zhorší tuto hodnotu jen o 0,5 l/100 km). Jednotky 1,4 a 1,5 l z nabídky zmizely, modifikovaná „dvanáctistovka“ ze Splashe však výrazně posílila a o 1 kW dokonce překonává dosavadní motor 1,3 l.

Vyznavači nafty pak sáhnou po vylepšené jednotce 1,3 DDiS, jež dosahuje výkonu 75 koní (55 kW) při 4 000 ot./min., točivého momentu 190 Nm při 1 750 ot./min. a průměrné spotřeby 4,2 l/100 km. Oba motory jsou standardně opatřeny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ty zážehové lze za příplatek osadit čtyřstupňovými „automaty“.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní technické údaje

Na první pohled se toho na karoserii mnoho nezměnilo, všimneme si především poněkud prodloužených světlometů a nárazníků spíše jen upravujících linie stávajícího Swiftu, zatímco boky jsou svým pojetím na první pohled takřka stejné. I přes těsnou vzhledovou příbuznost s dosluhující generací stojí ta nová na zcela nové a o něco delší podlahové plošině. Palubní deska vychází z většího sedanu Kizashi, což lze rozpoznat hlavně podle středového panelu a pojetí displejů rádia a klimatizace, naopak stylizace výplní dveří a detailů včetně hlavice řadicí páky se podobají současnému provedení. Citelný pokrok mají přinést kvalitnější čalounické a obkladové materiály.

Nový Swift je prezentován jako vůz modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat již za pár měsíců. O jeho cenách na evropských trzích zatím nemáme tušení, jakkoli se žádný dramatický odklon od dosavadní cenové politiky značky nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Suzuki Swift 2011
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Suzuki Swift 0.993
Rok výroby: 2003
Stav: 96 250 km
Cena: 28 000 Kč
Suzuki SX4 1.586
Rok výroby: 2009
Stav: 24 305 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků