Pořád lepší než Škoda. :-D Ta udělala z průměrně hezké Fabie 1 zrůdu Fabii2:-D:-D:-D:-D
Vždyt už ukázali fotky i ze zadu tak nevým proč tu nejsou?:-(
Opravte si info o rozvoru, ten se nezvětšil na 2380 mm, ale na 2430 mm.Jinak co se týče auta samotného, tak pro mě osobně designové zklamání. Nesouhlasím s tvrzením redakce, že v podstatě nejde o žádnou změnu. Ta změna je v celkovém pojetí dost výrazná. Když porovnám oba modely, tak starý na mě působí mnohem kompaktneji, nenásilně, prostě čistá linka a nikde se nic nebije. U nového to jednoduše zabili designem světel. Posadit je ještě víc do strany, ještě víc horní linku natáhnout a zakulatit, ne ne ne. To samé v bledě modrém zadek alá 308 SW. Pro mě jednoznačně krok zpět. Každopádně mu přeju dobré prodejní výsledky.
Pěkné auto...nicméně... už se našel i jeden blázen, co to opěvuje jako produkt VW... (ani mu nevadí, že to má motor z Fiatu :-) )
Mtor z Fiatu bude jen ten diesel, ta zážehová 1.2 dual VVT (pro sání i výfuk) bude patří k absolutní špičce ve své objemové kategorii. Pro porovnání: VW 1197 TSI s turbem dává 85k a talhe atmosféra 94 při kombi spotřebě 5.0!Jestli to bude mít ESP, 6 pytlů a 5* a bude to za cenu srovnatelnou se současným Swiftem, bude to BOMBA.
Jenže s TSičkem se dá za papírové hodnoty bez problémů jezdit. Není to jenom má vlastní zkušenost, ale potvrdili to i recenzenti... Tady silně pochybuji. Dle mého to bude stejné jako ostatní japonsko/korejské VVTi motory (měl jsem tím samozřejmě na mysli s proměnným časováním). Papírově skvělé hodnoty, ale v provozu se jich naprosto nedá dosáhnout... Navíc ten motor bude dle mého do "normálního" provozu ne zrovna ideální... Max. točivý moment skoro v 5000 ot/min. to je paráda. V nízkých otáčkách to vůbec nepojede. No a tím pádem se k papírové spotřebě nedostane ani 80-ti letá babička, co vytahuje auto z garáže pravidelně dvakrát do roka ;)
Jediný co potvdili recenzenti, že ten turbo šmejd, žere mnohem víc. Takže kecáš. Přečti ten třeba v AutoTipu :-P
Mám swifta 1.3, max. krouťák je sice až v 4200 ot, ale křivka je hodně plochá, na dvojku jedu na volnoběh až 100, na čtyřku od 50 do 180. Pro běžnou jízdu stačí točit mezi 2000-3000 ot/min. Naopak, když chceš řádit, tak ti stačí dvoka/trojka a točit hezky do 6500..ta 1.2 TSI není špatná,má krásně plochej průběh krouťáku, ale umíra už nad 5000..na krátký trasy mám dlouhodový průměr 6.5, na delších to jde pod 6..(klima, předjíždění).
Co jsem se pokoušel opravdu o úspornou jízdu s TSi, tak jsem (bez klimy, 2 předjetí :-D) na 25km dlouhém úseku (dost vesnice, mimo obec kopcovité a zatáčkovité) dostal na 4,4l !!!! V případě klidnější jízdy vč. klimatizace se dá jezdit kolem 5 - 5,3. Razantnější jízda kolem 6 - 6,5l. Jízda ve stylu "jako prase" cca. 9l. Je pravda, že výrazná výkonová špička na jednu stranu TSičku chybí. Ale to 99,9% lidem vadit nebude díky "dieselovému" nástupu krouťáku a jeho extrémně dlouhé a stejně tak ploché křivce... No a pro ty 0,1% tu budou velmi krásné čiptuningy, které určitě tuto špičku nabídnou... Navíc díky turbu a přímému vstřikování se nebojím, že tu budou cifry kolem 90kW pro 63kW verzi a lehce nad 100kW pro 77kW verzi. Přeci jenom 1,4TSi 90kW se běžně dává někam kolem 120kW. Počítám, že sice spotřeba půjde nahoru, ale při rozumné jízdě nebude rozdíl extra velký oproti nynějšímu standardu...
to k22: Samozřejmě v principu máš pravdu, ale ten přístup k maloobjemovým vysokootáčkovým motorům je hrozně relativní. Souhlasím s Dufinosem, že tyhle druhy motorů nejsou pro běžnou jízdu příliš vhodný. Musí si člověk ovědomit pro jakou skupinu je tohle autíčko stavěný. Je to převážně pro 20-ti letýho bejčka, který ocení, a hlavně bude využívat, max. výkon někde plácnu v 6500ot. a s tím související vysoko položený krouťák a nebo je to převážně jako druhý auto do rodiny pro maminy s děckama na dojíždění na nákupy, na plaváni, pro starší lidi apod.?? Po zkušenostech se domnívám, že je to ta druhá varianta. Ostatně né nadarmo se těmhle prckům říká nákupní tašky. Pro 20-ti letý bejčky jsou na trhu jiný vysokootáčkový alternativy, u Suzuki třeba Swift Sport a tam to má své opodstatnění. Já až budu zase kupovat druhý auto do rodiny, tak pokud to bude atmosféra, tak min. 1.6. U turba je to jedno. Teď máme 1.4 72kW v Riu a už bych to nechtěl.
P.S.: TSi v jedna dvojce dává i 105k... Jenom pro úplnost, aby tvá informace byla 100%ně objektivní...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.