Nové Suzuki Swift je tu, vypadá jako to staré

Po úniku prvních snímků Suzuki briskně představilo novou generaci Swiftu. Jako by se ale nic nestalo, auto vůbec nevypadá nově.

Suzuki nám dálo jedinečnou příležitost zahrát si hru „najděte pět rozdílů”. Uvolnilo totiž první snímky nové generace Swiftu a ta opravdu nevypadá ani trochu nově. Na rozdíl čínských výrobců ale svou novinkou nekopíruje produkty některého z konkurentů, ale sebe sama. Nový Swift je totiž k nerozeznání od starého.

Ne, vážně si z vás neděláme legraci, nezmohlo nás horko, níže skutečně vidíte fotografie nové generace Suzuki Swift. Není o tom žádných pochyb, nejde o žádný únik, žádnou ilustraci, navíc toto auto bylo vidět i na oficiální premiéře automobilky v Maďarsku. A nejde ani o žádný facelift, je to úplně nové Suzuki.

O exteriéru v podstatě není co říci, znáte ho roky. Firma prostě udělala novou generaci jako starou, však proč měnit to, co se líbí. Na druhou stranu je otázkou, jestli se toto bude líbit ještě za dalších sedm či více let, s designem je třeba myslet i trochu dopředu.

Není ani mnoho co říci o interiéru, ten totiž pro změnu není vidět vůbec a na oficiální snímky si ještě budeme muset počkat. Dřívější úniky ale naznačují velkou podobnost s vnitřkem modelu Kizashi.

Změnila se ale řada věcí, která není vidět. V prvé řadě je nový Swift větší, rozvor se zvětšil o 50 mm na 2 380 mm a délka o 90 mm na 3 850 mm. Nový model je také o něco šiřší (+ 5 mm), vyšší (+ 10 mm) a má také o něco větší rozchod kol vpředu (+ 10 mm) i vzadu (+ 5 mm).

Suzuki též slibuje pevnější stavbu karoserie pro větší pasivní bezpečnost a inovovanou škálu motorů. Základem má být benzin 1,2 Dual VVT s výkonem 94 koní při 6 000 ot./min (srovnejte s HTP...) a točivým momentem až 118 Nm při 4 800 ot. Kombinovaná spotřeba má činit rovných 5 litrů benzinu na 100 km.

Upravený základní diesel 1,3 pak má výkon 75 koní a kombinovanou spotřebu 4,2 litru nafty na 100 km. Další motory vč. něčeho silnějšího pr verzi Sport budou následovat, zatím o nich ale nevíme nic konkrétního.

Další informace a fotografie můžeme očekávat v průběhu následujících měsíců, kdy by se vůz měl postupně dostávat k dealerům po celé Evropě, automobilka slibuje plný rozjezd prodejů do konce léta. Do další aktualizace si tak musíme vystačit se současnými informacemi a snímky, které pr srovnání doplňujeme fotografiemi dosavadní generace Swiftu.

Srovnání parametrů nové a současné generace Suzuki Swift



Nový Swift

Současný Swift

Délka

3 850 mm

3 760 mm

Šířka

1 695 mm

1 690 mm

Výška

1 510 mm

1 500 mm

Rozvor

2 430 mm

2 380 mm

Rozchod vpředu

1 480 mm (16" kola)

1 470 mm

Rozchod vzadu

1 485 mm (16" kola)

1 480 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto je skutečně nové Suzuki Swift, nepochybuje o tom ani Viktor Orbán

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď zatím známe jen ze snímků pohotového řidiče  Foto: jatekbetyar.hu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
A pro srovnání snímky předchozí generace Swiftu, rozdílů mnoho skutečně nenajdete
Suzuki Alto 0.996
Rok výroby: 2010
Stav: 86 962 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 140 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků