Nové SUV BMW X1 s pohonem předních kol je tady. Bude i tříválec

Nejmenší SUV mnichovské značky přijíždí na platformě s předním pohonem, má větší kufr a menší spotřebu. Ukáže se na autosalonu ve Frankfurtu.
Seznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogalerie: BMW X1

Přechod nové generace BMW X1 na platformu BMW řady 2 Active Tourer se očekával. Nový model tak sice ponese stejné označení motorizací sDrive a xDrive jako dříve, ale sDrive už bude pouze předokolka, nikoli zadokolka. BMW v tiskové zprávě uvádí, že „pohon předních kol byl vyvinut tak, aby nabízel ovladatelnost a jízdní vlastnosti typické pro značku.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 přešlo na novou platformu, takže má nyní v základu pohon předních kol. K dispozici budou tři line výbav xLine, Sport Line a M Sport. Později se pod kapotou objeví i tříválce na benzín a naftu

Jak předokolka funguje, to už jsme se mohli přesvědčit při testech modelů Active Tourer. Nové BMW X1 ale přináší lépe řešený vnitřní prostor, který se podepíše především na zvětšení místa na zadních sedadlech a také v kufru. Ten má o 85 litrů větší objem a v základu nabídne 505 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak máte k dispozici 1550 litrů volného místa.

Testy | BMW | SUV | Luxusní auta

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Nové BMW X1 je o 53 mm vyšší, přední sedadlo je o 36 mm výš, zadní pak o 64 mm výš. Vzadu je o 37 mm více místa na nohy v podélném směru a když si připlatíte za posunovací zadní sedačky dělené v poměru 40:20:40, můžete proti minulé generaci zvětšit prostor pro nohy o 66 mm.

Prozatím bude BMW X1 nabízeno výhradně s přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci. Naftový motor je dostupný ve verzích sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d. Benzínový pak v modelech sDrive20i, xDrive20i a xDrive25i. Známe základní specifikace pohonných jednotek uvádíme v tabulce.

Základní technické údaje BMW X1
  výkon kW/k v ot./min. točivý moment Nm v ot./min. Zrychlení 0-100 km/h nejvyšší rychlost spotřeba l/100 km
sDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,7 s 225 km/h 5,9-6,0
xDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,4 s 223 km/h 6,3-6,4
xDrive25i 170/231
v 5000-6000
350 v 1250-4500 6,5 s 235 km/h 6,4-6,6
sDrive18d 110/150
v 4000
330 v 1750-2750 9,2 s 205 km/h 4,1-4,5
xDrive20d 140/190
v 4000
400 v 1750-2500 7,6 s 219 km/h 4,9-5,1
xDrive25d 170/231
v 4400
450 v 1500-3000 6,6 s 235 km/h 5,0-5,2

Později ještě přijde tříválec 1,5 l s přeplňováním, a to jak v benzínovém provedení sDrive18i, tak i jako turbodiesel sDrive16d. Základem je šestistupňový manuál, za příplatek pak můžete mít osmistupňový automat. Tříválce mohou mít za příplatek automat se šesti rychlostmi.

Tajné | BMW | SUV | Byznys

BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

Co se interiéru týče, je to typické moderní BMW, ale jak bývá zvykem, za všechny hračky si musíte připlatit. BMW rozdělilo výbavu na tři linie. xLine se tváří jako drsný off-road, Sport Line jako sportovec a M Sport jako... ještě sportovnější sportovec. Zvenku poznáte rozdíly mezi modely podle kontrastního odstínu oplastování a imitace krytu motoru a také podle odlišného aerodynamického paketu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je prostornější, kufr o 85 litrů objemnější a všechny motory jsou nyní uloženy vpředu napříč. BMW tvrdí, že i nová X1 má rozložení hmotnosti 50/50 mezi obě nápravy

V případě čtyřkolky řeší přenos síly na zadní kola elektrohydraulicky ovládaná spojka. Prý je schopna přenést dozadu až 100 % točivého momentu. Z příplatků jmenujme třeba adaptivní tlumiče, snížený M sportovní podvozek nebo variabilní řízení.

Když začnete zaškrtávat v dalších příplatcích, můžete mít třeba head-up displej, asistent pro jízdu v koloně (do rychlosti 60 km/h auto samo zrychluje a zastavuje a udržuje se v pruhu), adaptivní tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent a samozřejmě internet a třeba příjem digitálního signálu.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků