Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Zdá se, že o nové generaci Subaru WRX STI už bylo řečeno úplně všechno. Ovšem když zapátráte na internetu a podíváte se na články, které vyšly v poslední době, zjistíte, že kolem technických údajů panuje trochu zmatek. Na ženevském autosalonu jsme ukořistili kromě jiného kompletní materiály týkající se právě WRX STI, kde jsou také úplné technické údaje. Jak na tom tedy nové STI vlastně je?

Video | Premiéry | Subaru

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Základní technika zůstala stejná. Přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 litru dobře známe z odstupující generace. Už při prvním pohledu pod kapotu je jasné, že se tady nic moc nezměnilo. A nic se nezměnilo také co se týká parametrů motoru. Maximální výkon evropské verze činí 300 koní při 6000 ot./min, točivý moment končí na 407 Nm při 4000 ot./min. Obě čísla zůstala shodná se starším vydáním, stejné jsou také otáčky.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Fascinace | Mercedes-Benz | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Co se spotřeby týká, ve městě si řekne nové STI podle tabulek o čtrnáct litrů, mimo město o 8,4 l a v kombinovaném provozu spotřebuje 10,4 l/100 km. Ve srovnání s končícím STI jsou rozdíly minimální. Ve městském a kombinovaném provozu je novinka „úspornější“ o jednu desetinu litru.

Ani v dynamice nic nového nečekejte. Stovku zvládne nastupující vydání za 5,2 s a maximálně se rozjede na 255 km/h. Znovu se budeme opakovat, čísla to jsou stejná.

Testy | Sportovní auta | Subaru

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pokud vás zajímá, kde najdeme alespoň nějaké rozdíly, pak to jsou rozměry a hmotnost. Novinka je větší a má větší rozvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odvézt více zavazadel. Zavazadelník pojme místo 420 litrů o čtyřicet litrů více. V případě hmotnosti se pak podle dostupných tabulek bavíme o rozdílu v řádu několika kilogramů ve prospěch nové generace.

Ty největší odlišnosti by tak měl mít na svědomí podvozek. Uvidíme.

Subaru Forester 2.457
Rok výroby: 2007
Stav: 98 433 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2014
Stav: 22 625 km
Cena: 410 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 92 050 km
Cena: 318 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků