Nové Subaru WRX STI obletělo Isle of Man v rekordním čase

Závodník Mark Higgins překonal s novým Subaru WRX STI svůj vlastní rekord na legendárním silničním okruhu o třicet sekund.

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svůj předchozí rekord z ostrova Man o půl minuty. Nad průměrnou dosaženou rychlostí přes 187 km/h zůstává rozum stát. Závodník Mark Higgins ale věří, že by mohl být ještě o kousek rychlejší.

O ostrově Man jste už určitě slyšeli jak v souvislosti s tím, že tu mimo obec neplatí žádné rychlostní limity, tak hlavně díky divokým závodům motocyklů Tourist Trophy. Zatímco většina slavných závodů se během let přesunula z veřejných silnic na bezpečnější uzavřené okruhy, tady se mezi stromy a patníky závodí pořád.

Sportovní auta | Sedany | První svezení | Subaru

Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré první jízdní dojmy

Silniční okruh na Isle of Man měří 59,5 km (kam se hrabe Nordschleife se svými dvaceti kilometry...) a spojuje několik vesnic a měst kolem celého ostrova. Absolutní rekord tu drží John McGuinness, který v roce 2013 zajel s motocyklem Honda CBR1000RR neuvěřitelných 17 minut a 11,5 sekundy průměrnou rychlostí 212 km/h.

Ale zpátky k Subaru. Závodník Mark Higgins tu držel rekord mezi automobily už s minulou generací Subaru WRX STI, když se v roce 2011 dostal jako první člověk v historii s autem pod dvacet minut. Vy si možná pamatujete jeho onboard video, když chytal v rychlosti kolem dvou set kilometrů za hodinu zběsilý smyk.

Krátký sestřih rekordní jízdy z roku 2011 včetně takové menší krizovky...

Letošní snažení s novým Subaru WRX STI se také neobešlo bez problémů, když Higgins v jedné ze zatáček probrzdil a musel si pomoci ruční brzdou jako na šotolině v rally. Prý tu ztratil několik důležitých sekund, ale i tak rekord zlepšil o půl minuty. Dokonce to zaznamenala kamera jednoho z diváků:

Subaru WRX STI a Mark Higgins tedy drží nový rekord 19 minut a 26 sekund. Průměrná rychlost 187 km/h je skoro až šokující, když si člověk uvědomí, že se to všechno odehrává na docela úzké a hrbolaté veřejné silnici bez jakýchkoli záchytných a únikových zón.

Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru Forester 2.457
Rok výroby: 2007
Stav: 98 433 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2014
Stav: 22 625 km
Cena: 410 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků