Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré [první jízdní dojmy]

V pátek dopoledne Subaru oficiálně na českém trhu odstartovalo prodej nové generace modelu WRX STI. Ten nepřináší revoluci, ale chce ještě dále zlepšit generaci předchozí, která v některých ohledech mezi aktuálními soupeři neměla konkurenci.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na úrovní Porsche 911?
  2. Změny v praxi, Ceník naopak
  3. Fotogalerie

Subaru WRX STI coby sportovní ikona nemá v Evropě trhat prodejní rekordy. Automobilka sem tento model vyslala s úkolem přitáhnout pozornost. Není se čemu divit. Minulý rok bylo vyrobeno celkem 25 000 kusů modelu WRX / WRX STI, 650 z toho zamířilo do Evropy a naopak 18 000 našlo svého zájemce v Americe. Už z toho je jasné, který trh má hlavní prioritu.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Fascinace | Mercedes-Benz | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

O novém Subaru WRX STI už jsme ledasco napsali. Základ zůstal zachován, nicméně došlo k mnoha úpravám s cílem vytvořit auto s neobyčejnými jízdními vlastnostmi. Oproti končící generaci je ta nová delší o 15 mm, šířka zůstala stejná, výška klesla o pět milimetrů a rozvor náprav přibral 25 mm. Rozchod kol na obou nápravách se taktéž nezměnil.

Kvůli lepšímu výhledu došlo k posunutí předního sloupku o 200 mm vpřed. Zvětšil se celkově interiér a také zavazadelník, jehož objem narostl o 40 litrů na konečných 460 litrů. Interiér v podstatě kopíruje XV. Navíc je například možnost sledovat tlak turba nebo ne úplně přesvědčivě vypadající karbonové dekory. Ale priority tohoto modelu vždy byly někde trochu jinde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové STI má určitě na co navazovat. V současnosti bude bojovat o přízeň zákazníků se soupeři typu Volkswagen Golf R, Audi S3 nebo BMW M135i.

Na úrovní Porsche 911?

Seznam částí, které se dočkaly různých vylepšení, je pěkně dlouhý. Začít můžeme třeba od řízení. Hydraulický posilovač dostal tužší uložení a ostřejší převod řízení. Subaru slibuje extrémně rychlé reakce, které se prakticky vyrovnají tomu, co známe z Porsche 911.

Tužší jsou také pružiny na obou nápravách (vpředu o 22 %, vzadu o 5 %), zesíleny byly oba stabilizátory, přidávaly se výztuhy nápravnice a tak dále. Spolu s těmito úpravami Subaru vyztužilo také základní konstrukci automobilu. Torzní tuhost se zvedla o 40 %, pevnost v ohybu je lepší o 30 %.

Testy | Sportovní auta | Subaru

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pohon všech kol se samosvornými diferenciály zůstal, na přední nápravu byl ovšem přidán systém Active Torque Vectoring, který v zatáčkách přibrzďuje vnitřní přední kolo. Cílem bylo eliminovat přirozenou nedotáčivost.

Motor oproti některým očekáváním také zůstal původní. Jde o přeplňovaný boxer 2,5 l s výkonem 300 koní a vrcholem točivého momentu 407 Nm. Subaru ale opět slibuje řadu vylepšení zaměřených hlavně na životnost. S motorem spolupracuje manuální převodovka, o automatu (stejně jako o karoserii hatchback) se zatím neuvažuje.

Následující kapitola
Subaru Forester 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 151 966 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků