Nové Subaru Outback 2010 je na světě

(kompletní fotogalerie)Nové Subaru Legacy na svého tradičního parťáka v podobě verze Outback nečekalo dlouho.

Přesněji řečeno jen pár dní. Nyní totiž byly zveřejněny oficiální snímky a fotografie nové generace Subaru Outback pro modelový rok 2010, nové Legacy jsme vám přitom podrobně představili na tomto místě minulý týden.

Pokud oba vozy porovnáte, je vám ihned jasné, že v této generaci nastává konečně důslednější oddělení Outbacku od základní řady Legacy, v USA prodávané pod tradičním označením Liberty. Jak je patrné, Outback dostal v porovnání s dosti agresivním Legacy poněkud elegantnější proporce. Oproti dosavadní verzi však poněkud povyrostl a z čistokrevného kombíku se stal univerzální stroj na pomezí třídy SUV, čímž se přiblížil současnému Foresteru. Jeho typickými prvky jsou opět zvýšená světlost a opatření spodní části nárazníku a boků plastováním pro ochranu při provozu mimo vozovky se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní pohonnou jednotkou bute čtyřválec s protiběžnými písty, který dává při zdvihovém objemu 2,5 l výkon 170 koní a spojuje pružnost, dostatečný tah a typický zvuk „boxeru“. Čtyřválec bude moci být kombinován s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, nebo novou automatickou skříní Lineartronic CVT s plynulým převodem. Zákazníci s vyššími nároky na dynamiku však jistě sáhnou k nové šestiválcové pohonné jednotce, pochopitelně opět v uspořádání „boxer“. Ta z objemu 3,6 l dává výkon plných 256 koní a bude doplněna výhradně pětistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Outback skutečně nabírá poněkud jiné proporce než jakými disponovaly dosavadní generace. Ačkoli se o zhruba 70 mm prodloužil rozvor náprav, což umožnilo navýšit vnitřní objem karosérie a zlepšit stabilitu v přímém směru, vůz je díky kratším převisům celkově o něco kratší. Tato úprava se kromě zmíněných předností bude spolu s vyšší střechou podílet na zlepšeném výhledu a manévrovatelnosti.

Do seznamu standardní výbavy nabízené pro nové Subaru Outback 2010 budou patřit třeba stabilizační systém VDC nebo zařízení usnadňující rozjíždění v kopci. A nebylo by to správné Subaru, kdyby nebylo vybaveno typickým „symetrickým“ stálým pohonem všech kol AWD.

Stejně jako nové Legacy se i Outback dostane do prodejů ještě letos, pravděpodobně na sklonku léta. O jeho cenách zatím můžeme jen spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Outback
Klepněte pro větší obrázek
Nová převodovka s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 750 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků