Nové Subaru Legacy: větší, odvážnější

Nová generace Subaru Legacy si odbude svou premiéru za pár dní v New Yorku. Již nyní ale víme o japonské novince vše podstatné.

Subaru právě slaví dvacáté výročí zrodu svého modelu Legacy, který od konce osmdesátých let bojuje o přízeň zákazníků kdesi na pomezí střední a vyšší střední třídy. A automobilka si nemohla nechat ujít tuto příležitost k představení nové, celkově již páté generace tohoto modelu. Premiéra vozu byla avizována na autosalon v New Yorku, ale jak už tomu bývá, oficiální představení pro novináře se odehrálo o několik dní dříve. Již dnes vám tak můžeme předsravit nové Legacy v celé jeho kráse a se všemi detaily.

Začít nemůžeme jinde než u designu, který se oproti současné generaci Legacy změnil celkem významně. Na první pohled zaujme především přední část vozu, která kombinuje velké, daleko do blatníků protažené světlomety s dramaticky tvarovaným předním nárazníkem a výraznou maskou chladiče. Ta není zajímavá ani tak svou velikostí, jako spíše maxivním chromovaným prvkem lavírujícím někde mezi diagonálním „přeškrtnutím” Volva a „fajfkou” Nike. V jeho prostředku pak najdeme obligátní znak Subaru.

Při pohledu z boku zaujmou výrazně vytažené, až bachraté lemy blatníků a také provedení oken dveří. Ta bývala bezrámová, nyní jsou zcela klasická. Záď pak zůstává svým pojetím relativně konzervativní. Žádná překvapení zde nenajdeme a především pravidelné tvary koncových světel činí vzhled zádě vlastně docela fádním. Asi nebudeme nikomu křivdit, když řekneme, že Subaru nikdy nevyrábělo žádný vyloženě krásný vůz. Ani nové Legacy není takové a dá se očekávat, že stejně jako u jeho předchůdce, nebo celé řady generací modelu Impreza bude vzhled novinky rozdělovat publikum na několik nesmiřitelných táborů.

Pokud se vám při pohledu na přiložené fotografie zdá být nové Legacy velké, pak vás zrak nešálí. Nová generace narostla do všech směrů, čímž trochu ztratila svůj sportovní esprit. Vůz stojí na podvozku s o 80 mm delším rozvorem, na kterém je postavena karoserie delší o 35 mm, širší o 90 mm a vyšší o velmi významných 80 mm než loučící se současná generace. Celkově tak má nové Legacy rozměry 4 735 x 1 820 x 1 505 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 750 mm. Výrobce díky větším rozměrům slibuje více prostoru, zejména cestujícím vzadu, který před sportovním pojetím zkrátka dostal přednost.

Pod novým kabátem se bude skrývat vesměs osvědčená technika. U Subaru se samozřejmě můžeme spolehnout na symetrický pohon všech kol, o který se bude starat trojice motorů s protiběžnými písty. Základem bude atmosféricky plněný magregát o objemu 2,5 litru s výkonem 127 kW (173 koní) dosahovaným v 5 600 ot/min. O stupínek výše bude stát přeplňovaná verze tohoto motoru s výkonem 198 kW (269 koní), posazeným rovněž do 5 600 ot/min.

Vrcholem pak bude šestiválec 3,6R, ovšem s výkonem nižším než u přeplňovaného dvouapůllitru. Konkrétně bude mít maximální výkon hodnotu 191 kW (260

koní) a posazen bude do 6 000 ot/min. První ze zmiňovaných motorů bude moci být kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo bezestupňovým CVT s obchodním označením Lineartronic, druhý pak stihne výlučně manuální „šestikvalt” a šestiválcová verze bude na komfortní strunu hrát i svou jedinou převodovkovou alternativou, klasickým pětistupňovým automatem.

Ani podvozek nebude skýtat žádné překvapení a nabídne obvyklé, leč bezesporu sofistikované řešení kombinující vzpěry McPherson vpředu a dvojitý lichoběžníkový závěs vzadu. Podvozek bude spolupracovat s 16" až 18" koly standardně montovanými dle zvolené motorizace.

Kdy se novinka objeví na trhu a jaká bude její cena zatím není známo ani v obrysech. Konkrétnější informace v tomto směru očekáváme po představení vozu na newyorkském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Legacy
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků