Nové Subaru Legacy: větší, odvážnější

Nová generace Subaru Legacy si odbude svou premiéru za pár dní v New Yorku. Již nyní ale víme o japonské novince vše podstatné.

Subaru právě slaví dvacáté výročí zrodu svého modelu Legacy, který od konce osmdesátých let bojuje o přízeň zákazníků kdesi na pomezí střední a vyšší střední třídy. A automobilka si nemohla nechat ujít tuto příležitost k představení nové, celkově již páté generace tohoto modelu. Premiéra vozu byla avizována na autosalon v New Yorku, ale jak už tomu bývá, oficiální představení pro novináře se odehrálo o několik dní dříve. Již dnes vám tak můžeme předsravit nové Legacy v celé jeho kráse a se všemi detaily.

Začít nemůžeme jinde než u designu, který se oproti současné generaci Legacy změnil celkem významně. Na první pohled zaujme především přední část vozu, která kombinuje velké, daleko do blatníků protažené světlomety s dramaticky tvarovaným předním nárazníkem a výraznou maskou chladiče. Ta není zajímavá ani tak svou velikostí, jako spíše maxivním chromovaným prvkem lavírujícím někde mezi diagonálním „přeškrtnutím” Volva a „fajfkou” Nike. V jeho prostředku pak najdeme obligátní znak Subaru.

Při pohledu z boku zaujmou výrazně vytažené, až bachraté lemy blatníků a také provedení oken dveří. Ta bývala bezrámová, nyní jsou zcela klasická. Záď pak zůstává svým pojetím relativně konzervativní. Žádná překvapení zde nenajdeme a především pravidelné tvary koncových světel činí vzhled zádě vlastně docela fádním. Asi nebudeme nikomu křivdit, když řekneme, že Subaru nikdy nevyrábělo žádný vyloženě krásný vůz. Ani nové Legacy není takové a dá se očekávat, že stejně jako u jeho předchůdce, nebo celé řady generací modelu Impreza bude vzhled novinky rozdělovat publikum na několik nesmiřitelných táborů.

Pokud se vám při pohledu na přiložené fotografie zdá být nové Legacy velké, pak vás zrak nešálí. Nová generace narostla do všech směrů, čímž trochu ztratila svůj sportovní esprit. Vůz stojí na podvozku s o 80 mm delším rozvorem, na kterém je postavena karoserie delší o 35 mm, širší o 90 mm a vyšší o velmi významných 80 mm než loučící se současná generace. Celkově tak má nové Legacy rozměry 4 735 x 1 820 x 1 505 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 750 mm. Výrobce díky větším rozměrům slibuje více prostoru, zejména cestujícím vzadu, který před sportovním pojetím zkrátka dostal přednost.

Pod novým kabátem se bude skrývat vesměs osvědčená technika. U Subaru se samozřejmě můžeme spolehnout na symetrický pohon všech kol, o který se bude starat trojice motorů s protiběžnými písty. Základem bude atmosféricky plněný magregát o objemu 2,5 litru s výkonem 127 kW (173 koní) dosahovaným v 5 600 ot/min. O stupínek výše bude stát přeplňovaná verze tohoto motoru s výkonem 198 kW (269 koní), posazeným rovněž do 5 600 ot/min.

Vrcholem pak bude šestiválec 3,6R, ovšem s výkonem nižším než u přeplňovaného dvouapůllitru. Konkrétně bude mít maximální výkon hodnotu 191 kW (260

koní) a posazen bude do 6 000 ot/min. První ze zmiňovaných motorů bude moci být kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo bezestupňovým CVT s obchodním označením Lineartronic, druhý pak stihne výlučně manuální „šestikvalt” a šestiválcová verze bude na komfortní strunu hrát i svou jedinou převodovkovou alternativou, klasickým pětistupňovým automatem.

Ani podvozek nebude skýtat žádné překvapení a nabídne obvyklé, leč bezesporu sofistikované řešení kombinující vzpěry McPherson vpředu a dvojitý lichoběžníkový závěs vzadu. Podvozek bude spolupracovat s 16" až 18" koly standardně montovanými dle zvolené motorizace.

Kdy se novinka objeví na trhu a jaká bude její cena zatím není známo ani v obrysech. Konkrétnější informace v tomto směru očekáváme po představení vozu na newyorkském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Legacy
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků