Nové Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu: 35 koní navíc, stejná cena

Subaru Impreza v provedení WRX přichází na český trh s posílenou pohonnou jednotkou. Z dosavadních 230 koní je jich nyní díky novému turbodmychadlu a dalším úpravám plných 265, potěšitelné je, že cena zůstala na původních 898 800 Kč (755 294 Kč bez DPH).

Vyšší výkon pramení z většího točivého momentu, který nyní činí místo původních 320 až 343 Nm při 4 000 ot./min. Úprav doznalo i tužší zavěšení kol, posilovač řízení pak dostal ventil pro tlumení rázů od kol vozovky do volantu, je však otázkou, jestli řidič ocení další systém, jenž mu bude do ovládání vozu mluvit. Tužší silentbloky na vybraných závěsech byly převzaty z vrcholného provedení STi, stabilizátory náprav byly zesíleny. Ani modernizované provedení Imprezy WRX se nedočkalo šestistupňové převodovky, ta pětistupňová se však vzhledem k širokému pásmu využitelných otáček stále jeví jako dostačující. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h přesně za šest sekund, maximální rychlost byla stanovena na 209 km/h. Vůz v kombinovaném provozu spotřebuje v průměru 10,4 litru benzínu na 100 km.

Pro odlišení se bude novinka prodávat pod označením Subaru Impreza WRX 265 a v její základní výbavě najdeme kromě sportovních sedadel a automatické klimatizace také šestici airbagů, tempomat, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání i startování nebo specifické lité ráfky o průměru sedmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků