Nové Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu: 35 koní navíc, stejná cena

Subaru Impreza v provedení WRX přichází na český trh s posílenou pohonnou jednotkou. Z dosavadních 230 koní je jich nyní díky novému turbodmychadlu a dalším úpravám plných 265, potěšitelné je, že cena zůstala na původních 898 800 Kč (755 294 Kč bez DPH).

Vyšší výkon pramení z většího točivého momentu, který nyní činí místo původních 320 až 343 Nm při 4 000 ot./min. Úprav doznalo i tužší zavěšení kol, posilovač řízení pak dostal ventil pro tlumení rázů od kol vozovky do volantu, je však otázkou, jestli řidič ocení další systém, jenž mu bude do ovládání vozu mluvit. Tužší silentbloky na vybraných závěsech byly převzaty z vrcholného provedení STi, stabilizátory náprav byly zesíleny. Ani modernizované provedení Imprezy WRX se nedočkalo šestistupňové převodovky, ta pětistupňová se však vzhledem k širokému pásmu využitelných otáček stále jeví jako dostačující. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h přesně za šest sekund, maximální rychlost byla stanovena na 209 km/h. Vůz v kombinovaném provozu spotřebuje v průměru 10,4 litru benzínu na 100 km.

Pro odlišení se bude novinka prodávat pod označením Subaru Impreza WRX 265 a v její základní výbavě najdeme kromě sportovních sedadel a automatické klimatizace také šestici airbagů, tempomat, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání i startování nebo specifické lité ráfky o průměru sedmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků