Nové Subaru Impreza na modulární platformě se představí už letos

Úplně nová generace Subaru Impreza se s nejvyšší pravděpodobností představí už na konci letošního roku. Design bude z velké části vycházet z již dříve představených konceptů, ale to hlavní se bude dít pod kapotou. Impreza totiž dostane jako první Subaru novou modulární globální platformu.

Ta poslouží k výrobě dalších modelů, jako je třeba Legacy, Outback nebo Forester. Její výhodou je variabilita, vyšší pevnost a nižší hmotnost. Umožňuje samozřejmě zástavbu tradičního pohonu všech kol, ale také se u ní počítá s hybridním pohonem a tedy místem pro akumulátory a elektromotory.

Ojetiny | Život řidiče | Kombi | Škoda | Kupé | Sedany | Mercedes-Benz | Audi | Suzuki | Subaru | Porsche | Škoda Octavia | Audi A6 | Subaru Impreza

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Pod kapotu se nastěhuje nová generace přeplňovaných motorů, kterou naznačila aktuální šestnáctistovka v modelu Subaru Levorg. Nové čtyřválce dostanou přímé vstřikování a zřejmě i vypínání válců při částečném zatížení. Subaru také pracuje na mild-hybridu ve formě kompaktního mechanického setrvačníku.

Pokud jde o modely WRX a WRX STI, ty si půjdou svou vlastní cestou. Sériový model Subaru Impreza je nyní v nabídce chápán jinak a od sportovně zaměřených modelů se bude stále více lišit. Prodej nové generace Subaru Impreza bude zahájen na začátku roku 2017, ale na evropský trh dorazí novinka trochu později. Nejprve ji dostane domácí Japonsko, Austrálie a USA.

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků