Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Korejská automobilka představila nové Rio. Jaké je? Větší, zdá se i sebevědomější. S novými motory a vylepšeným interiérem. Chtělo by zaujmout hlavně v Evropě. Rio bude představeno v Ženevě společně s novým Picantem. Postaví se takovým silným konkurentům, jakými jsou v B-segmentu Ford Fiesta, VW Polo a Renault Clio.

„Rio je třetí nejprodávanější model naší automobilky celosvětově, ovšem v Evropě se mu výrazně nedaří,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe Paul Philpott, představitel Kia Europe. „Modely, s kterými se nám daří, obsazujeme zhruba 4 až 5 procent trhu, ovšem se současným modelem Rio nemáme ani půl procenta.“

Představitelé českého zastoupení korejské automobilky vydali prohlášení, v němž se píše, že „stávající Rio dosahuje výborných prodejních úspěchů. Celkový objem prodeje současné generace činí více než 860 000 kusů. V roce 2010 bylo Rio díky odbytu více než 219 000 kusů globálně třetím nejúspěšnějším modelem značky“.

Ovšem je otázka, jak ta čísla číst. Podle Jato Dynamics bylo totiž loni v Evropě prodáno pouhých 19 337 Rií. Philpott v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že za chabé výsledky mohl hlavně nevýrazný design vozu a špatná nabídka motorů. Představitele automobilky však očekávají, že letos prodají kolem 100 000 kusů.

Nové Rio je delší, nižší a širší, než je stávající model. Bude nabízeno i s třídveřovou karoserií (stejně jako nové Picnato); od toho si představitelé automobilky hodně slibují. Dosud bylo nabízeno pouze s pětidveřovou karosérií. Philpott řekl: „Třídveřové modely pokrývají třicet procent trhu s malými vozy, a tam jsme nebyli.“

Další problém vozu byl motor o objemu 1.4 litru. Byl příliš velký a s vysokou spotřebou. Nová generace se bude vyrábět se širokou škálou úsporných a ekologických zážehových a vznětových motorů - včetně dieselového 1.1 l s výkonem 70 koní, který produkuje emise CO2 pouhých 85 g/km. Od roku 2012 pak rozšíří nabídku zcela nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1.2 l s přímým vstřikováním (GDI).

Pokud bude představení Rii, Picanta a Optimy úspěšné, tak podle představitelů korejské automobilky nebude letos problém udat v Evropě 300 000 kusů (loni to bylo 262 627). Podle evropské asociace ACEA loni stouply prodeje korejské automobilky o 4,5 procenta oproti roku 2009.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio narostlo - je delší (o 70 mm), nižší (o 15mm) a širší (o 25 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 292 litry
 
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků