Nové Porsche Cayman GT4 Clubsport pro závodní tratě

Porsche do své nabídky přidalo automobil určený pro rekreační a klubové závodění: Cayman GT4 Clubsport, který si výstavní premiéru odbyl na autosalonu v Los Angeles. Novinka pro svět automobilových závodů, která nemá homologaci pro provoz na veřejných komunikacích, ale disponuje výko-nem 283 kW (385 k), technicky vychází ze silničního sportovního vozu Cayman GT4. Prodej tohoto automobilu začal společně s jeho odhalením veřejnosti na uvedeném autosalonu.

Stejně jako je tomu u jeho produkčního sourozence, také Cayman GT4 Clubsport pohání plochý šestiválec s objemem 3,8 litru, který je umístěn těsně za sedadlem řidiče. Závodní verze je vybavena pro tyto účely upravenou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, řadicími páčkami na volantu a zadním samosvorným diferenciálem naladěným pro závodní použití. Přední náprava pochází z většího sourozence 911 GT3 Cup, který se používá ve 20 různých pohárových šampionátech po celém světě. Přepracovaná zadní náprava disponuje zesílenými a odlehčenými rameny, upravenými z 911 GT3 Cup. Mimořádně výkonná brzdová soustava používá na všech kolech ocelové kotouče s průměrem 380 mm. Vpředu jsou instalovány jednodílné třmeny se šesti pístky, vzadu jsou brzdiče čtyřpístkové. Citlivost protiblokovacího systému lze nastavit do jedné z 12 úrovní. Stabilizační systém byl nastaven tak, aby dokázal pracovat i se slicky. Řízení používá elektrický posilovač.

Součástí standardní výbavy dodávané z výroby je ochranná klec, skořepinová sedadla a šestibodové bezpečnostní pásy. I tak činí hmotnost vozu Cayman GT4 Clubsport jen 1300 kg. Standardně se Cayman GT4 Clubsport dodává s bezpečnostní palivovou nádrží o objemu 90 l, na přání je k dispozici i nádrž s objemem 70 a 100 litrů – všechny odpovídají standardům FT3. Na přední nápravě jsou použité šroubované kované ráfky s pneumatikami Michelin (25/64-18), vzadu jsou taktéž šroubovaná a kovaná kola, avšak s pneumatikami o rozměrech 27/68-18.

Nový Cayman GT4 Clubsport lze za cenu 111 000 eur bez DPH objednávat přímo v Porsche Motorsport ve Weissachu. Pro sezónu 2016 se plánuje homologace pro závodní série, jako jsou vytrvalostní závody VLN Long Distance Nürburgring, série SRO GT4, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada, závody Porsche Club of America a další klubové závody po celém světě.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků