Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Porsche 911 GT3 už není samostatným na okruhy zaměřeným modelem. Nyní se přidává i menší Cayman.

Vždycky, když se ukáže nějaké vyhraněné sportovní Porsche, máme z toho radost. Především víme, že to zase bude špičkové auto pro skutečné znalce samotné podstaty sportovního vozu. A také se tím obhajují všechny ty naftové Cayenny, čtyřválcové Macany a Panamery, které na tato zábavná auta vydělávají peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velké křídlo má svůj důvod, skutečně totiž generuje přítlak. Pracoviště řidiče je poměrně jednoduché a přehledné. A hlavně tu je pořád klasický nadšenecký manuál, který je sice pomalejší a náročnější než automat, ale o tom to právě je

Porsche Cayman GT4 rozšiřuje nabídku modelů s označením GT. Prozatím jste si po konci šílené 911 GT2 mohli koupit pouze model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozřejmě v rámci firemní hierarchie nemůže dovolit atakovat výkony vrcholného modelu, ale i tak nabídne velmi zajímavou dynamiku.

Není tu žádný downsizovaný motor, ale plochý šestiválec 3,8 l s atmosférickým sáním, který na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál posílá výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitostí 4,4 s a maximální rychlost dosahuje na 295 km/h, což je víc, než můžete kdy potřebovat.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Porsche Cayman GT4 je také první Cayman, jehož aerodynamika byla navržena tak, aby generovala přítlak na obou nápravách. Možná i to, vedle o 30 mm sníženého podvozku a masivních brzd, stojí za časem 7 minut a 40 sekund, který Cayman GT4 potřebuje k objetí severní smyčky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 navazuje na tradici sportovních modelů s motorem uprostřed, jako byl 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozřejmě 918 Spyder. Německou cenu 85 779 eur včetně daně, což na naše dělá asi 2 400 000 korun, si Cayman GT4 určitě obhájí. No, a my už začínáme šetřit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků