Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Porsche 911 GT3 už není samostatným na okruhy zaměřeným modelem. Nyní se přidává i menší Cayman.

Vždycky, když se ukáže nějaké vyhraněné sportovní Porsche, máme z toho radost. Především víme, že to zase bude špičkové auto pro skutečné znalce samotné podstaty sportovního vozu. A také se tím obhajují všechny ty naftové Cayenny, čtyřválcové Macany a Panamery, které na tato zábavná auta vydělávají peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velké křídlo má svůj důvod, skutečně totiž generuje přítlak. Pracoviště řidiče je poměrně jednoduché a přehledné. A hlavně tu je pořád klasický nadšenecký manuál, který je sice pomalejší a náročnější než automat, ale o tom to právě je

Porsche Cayman GT4 rozšiřuje nabídku modelů s označením GT. Prozatím jste si po konci šílené 911 GT2 mohli koupit pouze model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozřejmě v rámci firemní hierarchie nemůže dovolit atakovat výkony vrcholného modelu, ale i tak nabídne velmi zajímavou dynamiku.

Není tu žádný downsizovaný motor, ale plochý šestiválec 3,8 l s atmosférickým sáním, který na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál posílá výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitostí 4,4 s a maximální rychlost dosahuje na 295 km/h, což je víc, než můžete kdy potřebovat.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Porsche Cayman GT4 je také první Cayman, jehož aerodynamika byla navržena tak, aby generovala přítlak na obou nápravách. Možná i to, vedle o 30 mm sníženého podvozku a masivních brzd, stojí za časem 7 minut a 40 sekund, který Cayman GT4 potřebuje k objetí severní smyčky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 navazuje na tradici sportovních modelů s motorem uprostřed, jako byl 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozřejmě 918 Spyder. Německou cenu 85 779 eur včetně daně, což na naše dělá asi 2 400 000 korun, si Cayman GT4 určitě obhájí. No, a my už začínáme šetřit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků