Porsche 911 GT3 už není samostatným na okruhy zaměřeným modelem. Nyní se přidává i menší Cayman.
Vždycky, když se ukáže nějaké vyhraněné sportovní Porsche, máme z toho radost. Především víme, že to zase bude špičkové auto pro skutečné znalce samotné podstaty sportovního vozu. A také se tím obhajují všechny ty naftové Cayenny, čtyřválcové Macany a Panamery, které na tato zábavná auta vydělávají peníze.
Velké křídlo má svůj důvod, skutečně totiž generuje přítlak. Pracoviště řidiče je poměrně jednoduché a přehledné. A hlavně tu je pořád klasický nadšenecký manuál, který je sice pomalejší a náročnější než automat, ale o tom to právě je
Porsche Cayman GT4 rozšiřuje nabídku modelů s označením GT. Prozatím jste si po konci šílené 911 GT2 mohli koupit pouze model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozřejmě v rámci firemní hierarchie nemůže dovolit atakovat výkony vrcholného modelu, ale i tak nabídne velmi zajímavou dynamiku.
Není tu žádný downsizovaný motor, ale plochý šestiválec 3,8 l s atmosférickým sáním, který na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál posílá výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitostí 4,4 s a maximální rychlost dosahuje na 295 km/h, což je víc, než můžete kdy potřebovat.
Porsche Cayman GT4 je také první Cayman, jehož aerodynamika byla navržena tak, aby generovala přítlak na obou nápravách. Možná i to, vedle o 30 mm sníženého podvozku a masivních brzd, stojí za časem 7 minut a 40 sekund, který Cayman GT4 potřebuje k objetí severní smyčky Nürburgringu.
Porsche tvrdí, že Cayman GT4 navazuje na tradici sportovních modelů s motorem uprostřed, jako byl 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozřejmě 918 Spyder. Německou cenu 85 779 eur včetně daně, což na naše dělá asi 2 400 000 korun, si Cayman GT4 určitě obhájí. No, a my už začínáme šetřit.