Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové modely Turbo a Turbo S mají podhodnocené parametry zrychlení a maximální rychlosti. I výkon motoru by mohl být vyšší.

Porsche nedávno představilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi nejdůležitější údaj se týká výkonu motorů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž nyní dosahuje výkonu 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) v případě modelu Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou ve skutečnosti ještě rychlejší, než udává automobilka

Zrychlení 0-100 km/h trvá novému Turbu podle oficiálních údajů 3,0 s, Turbo S to zvládne jen za 2,9 s. Podle představitelů automobilky jsou však tyto hodnoty spíše opatrné, realita by měla být ještě lepší. 

Video | Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Porsche

Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou výkonnější a samozřejmě rychlejší

„Těch 2,9 sekundy je velmi konzervativní hodnota. Měli by ji dosáhnout i průměrní řidiči za běžných podmínek,“ řekl magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodává, že při interních testech dosáhla nová 911 Turbo S na zrychlení 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche představilo nová Turba na modernizovaném okruhu v jihoafrickém Kyalami.  Porsche 911 Turbo a Turbo S mají standardně pohon všech kol

To by z Turba S dělalo vlastně stejně rychlé auto jako supersport 918 Spyder. Jen pro zajímavost, Bugatti Veyron má udávané zrychlení 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bylo dokonce rychlejší než McLaren P1.

„Pesimismus“ Porsche při uvádění dynamických parametrů je dobře známý. Už léta je vcelku běžné, že motoristická média naměří lepší akceleraci, než jakou firma udává. To přitom u jiných značek zdaleka není pravidlem

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Automobilka také přiznává, že hodnoty točivého momentu a výkonu nových modelů 911 Turbo (540 k a 700 Nm) a Turbo S (580 k a 750 Nm) jsou zvolené s ohledem na spotřebu emise. Motor i převodovka PDK by při zachování provozní spolehlivosti měly na víc. Stejný „problém“ s emisemi řeší třeba Lexus u nástupce LFA

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků