Nové Mitsubishi Lancer Evolution zná své české ceny

České zastoupení Mitsubishi uvedlo na český trh poslední verzi dnes již legendárního modelu Lancer Evolution.

Takřka ikonický vůz, který své renomé statečně hájil nejen na tratích světových rallye, ale i na běžných silnicích, však dává novou generací sbohem svému tradičnímu naladění. V rámci devastace tradic Mitsubishi upustilo i od číselného označení generace Evo X, protože, jak sama automobilka přiznává, nová generace znamená citelný odklon od výhradní orientace na výkon a příchod větší porce komfortu. Zda je tento posun správný, nebo špatný, posuďte sami, ale pro ty, kteří pamatují časy Evo V, VI či VII je nová generace velkým překvapením.

Z vozu, který stačilo „vyrámovat” a mohli jste s ním vyrazit na rallye, se tak stává jakýsi sporťák pro každý den. Nové Evo je sice o dost výkonnější než všechna předchozí, je také ale o dost pomalejší - zrychlení takřka třistakoňového kompaktu s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem na stovku za 6,3 sekundy (v „kontinentální” evropské, tudíž i u nás nabízené verzi) zní trochu podezřele a časy zrychlení na dvoustovku nejsou ani o trochu lepší. Za mnohé může samozřejmě hmotnost, která se u verze s automatickou převodovkou vyšplhala při měření na váze až přes masivních 1600 kilogramů. Na rallye to tedy není, zase ale můžete v neděli vzít celou rodinu pohodlně do kostela (třeba pomodlit se za staré časy).

Pokud jste ale právě na takové Evo čekali, má jej pro vás české Mitsu ve dvou verzích - GSR a MR. Levnější GSR je k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo s dvouspojkovým automatem TC-SST s možností volby jízdního režimu (normal, sport, supersport). Cena v tomto případě začíná na 1 149 900 Kč, za automat se připlácí 60 tisíc Kč. Dražší MR je v nabídce jen s automatem a navíc je paradoxně vybaveno sadou pro vysoký výkon (tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 18“ kola BBS a přední brzdy od Bremba). Cena této verze činí 1 359 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků