Nové Mini oficiálně: legenda pokračuje

Nový Mini Cooper zachovává designovou linii svého předchůdce, přidává ale novou techniku a motory. (velká fotogalerie)

Na nové Mini čekáme už několik měsíců; poslední dobou se objevovala řada špionážních fotografií, které odhalily řadu detailů. Následně automobilka sama zveřejnila několik obrázků Mini na okruhu, ovšem ještě s některými zamaskovanými detaily.

Podobnost tu je...

Malé stylové Mini se stalo doslova legendou - a to jak původní model, tak jeho remake v režii BMW. Proto není divu, že došlo jen ke kosmetickým změnám - co je dobré, neměníme. Ostatně to je politika i neměckého Porsche; u každé generace dochází k daleko větším změnám techniky, než designu.

Nová generace je větší než ta předchozí o 60 mm, přičemž rozvor narostl jen nepatrně. Vůz je stále určen spíše pro řidiče a jeho spolujezdce, než pro převážení výbavy na dovolenou. Změn doznala příď, novinkou jsou směrová světla zabudovaná přímo v hlavních světlometech. Ty jsou o něco kulatější a dále od sebe. Zkrátka jde jen o detaily. Oproti starému modelu se zvětšil rozchod, což přinese lepší jízdní stabilitu - tento detail vynikne zejména při pohledu zezadu.

Na první pohled se nezměnil ani interiér, ovšem při podrobnějším zkoumání narazíte na spoustu detailů jako je přepracovaný CD přehrávač, jeho ovládání v tachometru či ovladače na středové konzole. Obava, že by BMW interiér umírnilo a více přiblížilo obyčejným vozům, se nenaplnila.

Silnější motory

Tím nejdůležitějším jsou ale samozřejmě motory. Prozatím bude základem nepřeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 88 kW s variabilním časováním ventilů Valvetronic. Zajímavostí budiž otočení motoru o 180 st., takže výfuková část nyní míří vpřed. Snížen byl odběr výkonu pomocných částí motoru a vnitřní tření. BMW slibuje snížení spotřeby o 12,5 % v kombinovaném režimu a živější reakce motoru na sešlápnutí plynu. Maxima výkonu dosahuje motor v 6 000 ot. a točivého momentu 160 Nm v 4 250 ot.

Druhý motor má stejný objem, ale je přeplňovaný a disponuje přímým vstřikem benzinu. Dosahuje maximálního výkonu 128 kW v 5 500 ot. a točivého momentu 240 Nm od 1 600 do 5 000 ot. Krátkodobě se může zvýšit až na 260 Nm. Nové turbodmychadlo TwinScroll omezuje turboefekt a dává vysoký plnící tlak už v nízkých otáčkách. Časem se objeví i verze One, která bude mít motor s výkonem 70 kW, objeví se i modernizovaný turbodiesel. Všechny modely budou mít ve standardu šestistupňovou převodovku.

Nový posilovač, měkčí i tvrdší podvozek

Příkazy řidiče se přenáší na kola pomocí elektromechanického posilovače, u něhož by měla být zachována výborná odezva současné verze. Tlačítkem bude možné zapnout sportovní režim s ostřejší odezvou. Tento režim se projeví i na lepší odezvě plynového pedálu. Podvozek bude mít dvě naladění - komfortní, které bude měkčí než nyní, a sportovní, které naopak bude tvrdší. Zadní náprava má opět vlečená ramena, což ale sportovní ambice vozu nijak nesnižuje.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s novým Mini Cooperem S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Mini
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků