Nové mestské modely bude Volkswagen vyrábať v Bratislave

Už dlhšiu dobu je známe, že nemecká automobilka Volkswagen napreduje s vývojom rodinného kompaktného modelu predznačeného futuristickým konceptom Up!, ktorý sa stihol predstaviť už aj na niekoľkých svetových autosalónoch. Výroba tohto modelového radu, teda päť aj trojdverovej verzie pritom bude prebiehať v bratislavskej fabrike, ktorá sa Volkswagenu javila byť ako najvhodnejšia z užšieho výberu.

Vďaka tomuto rozhodnutiu začne vedenie koncernu s prípravami na rozširovanie výrobných kapacít na zhruba 400 tisíc kusov ročne tak, aby tento produkcia tohto modelu mohla začať najneskôr v roku 2011. Volkswagen taktiež investuje do začatia výroby zhruba 308 miliónmi eur s tým, že k súčasným 8 000 zamestnancov pribudne ďalších 1 500. Pripomeňme, že v súčasnosti sa v Bratislave vyrábajú modely VW Touareg, Audi Q7 a Škoda Octavia.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků