Nové Mercedesy se mohou stát vašimi osobními asistenty

Že budou už v relativně krátkém časovém horizontu jezdit automobily zcela samy bez zásahů řidiče, je známý fakt. Automobilky už dlouho pracují na tom, aby posádka mohla pouze nastoupit, pohodlně se usadit a o nic se nestarat, což může sice motoristickému fanouškovi připadat příšerné, každý si ale na druhou stranu potřebujeme vydechnout. Jak bude taková budoucnost vypdat u Mercedesu, nastínil v rozhovoru pro britský Autocar šéf Daimleru Dieter Zetsche.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Nejnovější Mercedes-Benz třídy E dokáže sám zaparkovat přes mobilní telefon, aniž byste byli ve voze, v budoucnu se ale technologie dálkového parkování ještě prohloubí a zdokonalí. Nové Mercedesy mezi sebou budou umět komunikovat a například si sdělovat, kde se nachází volné parkovací místo, nejzajímavější na tom ale je, že se řidič, nebo v takovém případě už spíše jenom majitel auta, nebude muset parkování vůbec účastnit. Vůz jej vysadí před kanceláří, sám zaparkuje, a až si jej „páníček“ zavolá, zase přijede na určené místo. Automobilka již systém za pomoci inženýrů od Bosche testuje ve Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept F 015 Luxury in Motion. Právě on se dá považovat za předobraz budoucnosti Mercedesu. Tady prostě jenom sedíte a užíváte si automatickou jízdu.

Z Mercedesů se v podstatě stanou vaši osobní asistenti, kteří podle Zetscheho například vyzvednou děti ze školy a podobně. Účelem v každém případě je, abyste z automobilu vysedli v lepší kondici, než v jaké jste nastoupili, s čímž úzce souvisí monitoring zdravotního stavu, jako je například krevní tlak. Vůz by měl udělat všechno proto, aby se kondice pasažérů během jízdy zlepšila. Ano, i tohle je budoucnost.

Premiéry | Mercedes-Benz | Design

Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015 na CES 2015

Zetsche o konkrétním časovém horizontu nehovoří, prý se těžko soudí, jak budou vypadat auta například za deset let. V každém případě bychom se neměli obávat toho, že se z nových Mercedesu stanou pouhá přibližovala – na potěšení z jízdy totiž značka nezapomíná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků