Nové Mercedesy se mohou stát vašimi osobními asistenty

Že budou už v relativně krátkém časovém horizontu jezdit automobily zcela samy bez zásahů řidiče, je známý fakt. Automobilky už dlouho pracují na tom, aby posádka mohla pouze nastoupit, pohodlně se usadit a o nic se nestarat, což může sice motoristickému fanouškovi připadat příšerné, každý si ale na druhou stranu potřebujeme vydechnout. Jak bude taková budoucnost vypdat u Mercedesu, nastínil v rozhovoru pro britský Autocar šéf Daimleru Dieter Zetsche.

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily | Technika | Volkswagen | Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Nejnovější Mercedes-Benz třídy E dokáže sám zaparkovat přes mobilní telefon, aniž byste byli ve voze, v budoucnu se ale technologie dálkového parkování ještě prohloubí a zdokonalí. Nové Mercedesy mezi sebou budou umět komunikovat a například si sdělovat, kde se nachází volné parkovací místo, nejzajímavější na tom ale je, že se řidič, nebo v takovém případě už spíše jenom majitel auta, nebude muset parkování vůbec účastnit. Vůz jej vysadí před kanceláří, sám zaparkuje, a až si jej „páníček“ zavolá, zase přijede na určené místo. Automobilka již systém za pomoci inženýrů od Bosche testuje ve Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept F 015 Luxury in Motion. Právě on se dá považovat za předobraz budoucnosti Mercedesu. Tady prostě jenom sedíte a užíváte si automatickou jízdu.

Z Mercedesů se v podstatě stanou vaši osobní asistenti, kteří podle Zetscheho například vyzvednou děti ze školy a podobně. Účelem v každém případě je, abyste z automobilu vysedli v lepší kondici, než v jaké jste nastoupili, s čímž úzce souvisí monitoring zdravotního stavu, jako je například krevní tlak. Vůz by měl udělat všechno proto, aby se kondice pasažérů během jízdy zlepšila. Ano, i tohle je budoucnost.

Design | Mercedes-Benz | Premiéry

Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015 na CES 2015

Zetsche o konkrétním časovém horizontu nehovoří, prý se těžko soudí, jak budou vypadat auta například za deset let. V každém případě bychom se neměli obávat toho, že se z nových Mercedesu stanou pouhá přibližovala – na potěšení z jízdy totiž značka nezapomíná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků