Dnes jsem ho viděl "reálně" v Mladé frontě a líbí se mi, navzdory "odborníkům". Nevím co by tam muselo být aby se mi nelíbilo, vždyť je skoro stejné a na funkčnost auta to vliv nemá, nebo snad má ? Deset z devíti neodborníků má stejný názor. Co jako chcete vymýšlet světoborného, vaše starosti bych chtěl mít !
Já se přidávám do skupiny lidí kterým se nové logo líbí...Je určitě svěžejší,modernější a tak nějak pro oko líbivější...Takže za mě dávám 1,líbí se mi...
Nějakej študent se vyjádřil k logu Škodovky :-D Tak to je vtip :-D
Musím jen říct, že se neustále bavíte pouze o tom, co dělají designéři, ale ti jsou pouze "loutkami" marketérů, protože se při tvorbě nového loga musí ohlížet na zadání. Marketing nic nedělá bezdůvodně a i odstranění nápisu mělo jistě svůj důvod. Jsem si jistá, že této změně předcházelo několik pretestů a spousta práce, kterou většina národa nevidí. Ale změně loga takové obrovské společnosti zpravidla předchází několik marketingových výzkumů. A navíc - jen se podívejte na vývoj loga Starbucks - posledním trendem je zjednodušování. Navíc marketingové oddělení koncernu Škoda vychází pravděpodobně z úspěšnosti značky VW. Bezpochyby je zde několik schodných znaků a sice barevná a chromová verze loga. Mně osobně mrzí, že zelená vymizí z aut, ale je to o zvyku. Mimo jiné je dobře, že se o tom mlluví. Peugeot redesignoval logo a nikdo si toho ani nevšiml, přestože měli masivní televizní kampaň.
Peugeot? Ten byl odborníky také kritizován (tvar lva připomíná už více medvěda). Viz třeba zde www.font.cz ...
No, když se na to tak podívám, tak doba nařasených překombinovaných log je dávno pryč. Dneska "frčí" maximálně zjednodušená loga, která se dají použít na většině myslitelných podkladů bez toho, aby bylo nezbytné je nějakým způsobem "předělávat". Logo musí být jednoduchý, snadno reprodukovatelný, použitelný na černém/bílém/šedém podkladu. Omlouvám se, ale z tohohle "nová Škoda" vychází opravdu trochu nedodělaně. Na autech bude zřejmě vypadat pěkně (s tím si myslím škodovka nikdy nějak extrémně problém neměla - auta umějí pánové dělat pěkná a když je pěkné auto, tak to by muselo být opravdu odporný logo, aby dokázalo totálně zkazit dojem). Nicméně další použití (na reklamních materiálech atp.) prostě bude kulhat. Já tam tu jednoduchost a snadnou reprodukovatelnost, ke které se v současné době většina společností měnících logo (nikoli všechny!) snaží přiblížit prostě nevidím.A k ryze subjektivnímu dojmu: to logo se mi opravdu nelíbí :)
Souhlasím. Odstranění názvu automobilky z loga rozhodně vítám, osobně jsem ale doufal, že finální verze bude vypadat nějak takto: www.zavolantem.cz ... ...konkrétně se mi líbí ta zelená verze, v které by logo mohlo mít možná jen lehce ostřejší tvary. Ten ocelový efekt bude jen na obtíž. Když se dívám na předchozí varianty loga škodovky (www.skoda-auto.cz ... tak by bylo podle mě nejlepší, kdyby jen lehce modernizovali logo z roku 1926 - 1990 ...je čisté, rychle rozpoznatelné. Logo pro web a tisk bych držel v rovině - na autě by samozřejmě nějaký 3D efekt potřeba byl. Stejně to ostatně dělá i např. mercedes (viz logo vlevo nahoře na www.mercedes.cz ...
koukám, že i tahle diskuze je plná odborníků.:-Djsem přesvědčenej, že kdyby škodovka měla v novém logu zlaté ho*no, tak stejně "každej správnej čech" bude řikat, jaký to neni skvělý, je to přece TA NAŠE ŠKODOVKA, ta přece nemůže nic udělat špatně, když mi stojí felcka už patnáct let v garáži a v pohodě! Vždyť je to naše největší a nejlepší firma! ...Mě se ten rádoby 3D kovový efekt taky nelíbí, ale neřešim to - mám Ford! :-D
Neřeším zda je to dobře či nikoliv, ale ŠKODA chtěla změnit něco a logo bylo to nejednoduší. Ale musím říct že se mi logo nelíbí, jak je provedené pro tisk či internet. Připadámi graficky nedokončené. Jako by to dělal nějaký amatér a ne mega firma. Na autě to nevypadá tak špatně.
No, logo by taky mělo nějakou dobu vydržet. Až Škoda opustí ty procovské chromované mřížky chladiče a i chromované lišty oken zase vyjdou z módy, bude mít logo lemované chromem problém.
Chromované loga má kde kdo. A z módy ještě nevyšly. A když vyjdou, tak co? Má snad škodovka málo zaregistrovaných logotypů? ;-)www.skoda-auto.cz ...
Toto upravené logo má opravdu problém. Když už se dělá facelift, měl by být 1) k lepšímu 2) nadčasový (nebo min. na další dekádu). Ale tyto (laciné, líbivé, kýčovité) 3D efekty byly "in" před řadou let a Mercedes je třeba už opustil. Konkrétní provedení je opravdu nehezké (nestejná šíře chromovaného okraje kolem šípu ruší - odporuje to optice). Odstranění nápisu a svěží zelená jsou podle mne ok.
Nezapomínej, že na logo se drtivá většina normálních lidí, bude koukat shora. Logo bude na autě, na kapotě, na kufru. Proto ta nestejná šíře okrajů. Musí působit konzistentně a osobně, jako by se na tebe koukalo a nastavovalo se pohledu stojícího dospělého člověka.Mercedes má 3D chromované logo pořád. Toho se nikdy nevzdá.PS: Designéři, kteří logo navrhovali, "vidí do budoucnosti". Je to jejich práce odhadovat, co se bude líbit za 5-10 let. Tohle neumí jen tak někdo. Logo bude mít úspěch. O tom nepochybuji.Stejně jako má velký úspěch koncept škodovky v Ženevě. Všem se líbí. ;-)
Když už tedy 3D, tak třeba jako Opel zde:www.arabamoto.com ... Vidíš ten rozdíl v šířce a provedení chromovaného reliéfu?
Ta nestejná šířka má svůj účel. Popisuji ho výše. Logo Opelu je staršího data. Ty ho vidíš jako lepší, já osobně jako starší. Ty moderní pojetí zavrhuješ, já naopak vítám. A kdo z nás bude mít pravdu, ukáže čas. ;-)
Tak za pět let tady.
Klidně. Připadá mi, že pořád nechápete, žo toto logo musí především fungovat v reálu na autech. A ne jen na papíře či na vizitkách. Tohle logo spojuje fyzický trojrozměrný produkt. A opravdu si myslíš, že designéři neudělali reálné modely různých log? Že je nehodnotilo více lidí? Že nezkusili logo se stejnými okraji? S různými typy barev? Tak jednoduché, jak si myslíš, to opravdu nebylo. ;-)
Jen poslední poznámka - to je přece blbost. Kvalitní logo musí fungovat i na papíře :) Takhle velká firma bude značku používat hodně často (inzerce, billboardy, katalogy, reklamy na stadionech atd.) a tohle provedení skutečně nepůsobí opticky vyváženě a čistě. Kontura je neklidná, popírající optické zákonitosti... ale to už bychom se opakovali. Howgh.
Znovu musím opakovat.Opravdu si myslíš, že jednou v pátek přišel ráno do práce designér, protáhl se řekl, "hmm, tak co dneska asi budu dělat? Zkusím si navrhnout nové logo".A že za hodinku bylo hotovo a všichni s tím radostně souhlasili a žádný jiný návrh ani neexistoval a z jiných se nevybíralo? Kdepák.Druhá věc je ta, jak vypadá logo na jakém monitoru, na jakém papíře, z jaké tiskárny. Jak v reálu a jak moc jsou loga konzistentní. Logo nevzniklo ze dne na den ani z rozmaru jednoho člověka. Všechno je dobře promyšlené, časem se ukáže, kdo viděl dál. Brzo přijde 3D technologie mezi lidi... myslím, že Škoda je připravena. ;-)
Tak Topere: zaprvé - 3D se používá ve světě už dost dlouho, Škodovka nic nového nepřináší :-) , ale tady jde v diskozi o to, jak to kdo zpracuje. Jestli dobře nebo blbě. Mimochodem i dosavadní logo Škodovky bylo také "3D" - tedy plastický efekt, stínování atd.Za druhé - stalo se už v minulosti, že i velké koncerny (GAP, Quark) přestřelily a vracely se brzy zase k původí podobě. To se holt občas stává i těm největším...
Honzo, nebo Jakube, nebo kolik tu ještě vygeneruješ nicků, nebo zaměstnanče výše uvedené firmy, škodovka nezměnila totálně logo. Jen ho kapku vylepšila a dle mého k lepšímu a podstatně modernějšímu.O 3D mluvím proto, že se začaly prodávat 3D televize, brzy začnou i monitory, telefony... Ne proto, že se X let používá stínování. PS: My se tady poměrně solidně známe, vím kdo sem píše, vím co asi píše a jak. Když sem naběhne parta takových, jako ty, je to jako pěst na oko. ;-)
Jakuba neznám. :-D A ty jsi kdo? Zaměstnanec Škodovky?
Mě už tu označili za autoelektrikáře, automechanika, dealera VW, atd atp a nyní i za zaměstnance škodovky. Jen mám trošku širší záběr koníčků a koukám, dokonale tím matu. Ono ale i v reálu, když za mnou chodí lidi jak se dříve chodilo za kovářem.PS: Tak se optej v baráku kde sedíš, jestli tam náááhodou není nějakej Jakub, dělíte se o stejnou IP a máte stejně "rozumné" názory. ;-)
A Vaše názory jsou lepší proč? Promiňte, ale zveřejnil sem tu svůj názor, podepsal sem se pod něj a nemám nejmenší potřebu sledovat tu vaše snahy zařadit si mě do nějakýho pytle (já tu stejnou IP prostě nevidím) a pak mě odsoudit.Argumenty posazený na tom, že oni jsou designéři a vědí co dělají a kdokoli jiný, komu se to logo nelíbí, ví prd, je skvělej. Opravdu, má to celkem hlavu i patu. Nicméně v podmínkách naší republiky, kdy máme deset milionů soudců, deset milionů zákonodárců a deset milionů reprezentačních trenérů fotbalu i hokeje, je to trošku zvláštní. Takže to skončíme na tom, že logo se mi nelíbí, mám k němu výhrady jak subjektivní, tak i podložené jakýmsi "objektivními/obecnými trendy" (i když se o tuhle problematiku nezajímám nijak podrobně, pouze občas něco pochytím a zahlídnu). A také to uzavřeme na tom, že pokud nejste schopen přijmout nějaký jiný názor než svůj vlastní, tak jste přinejmenším hulvát, bez ohledu na to, jaké je vaše skutečné povolání a jaký je váš opravdový záběr koníčků.
Toper je znamy nekriticky obhajovatel koncernu a Skdoy zvlast. Bohuzel tak cini bez jakychkoli argumentu, prostym napadanim a shazovani vsech, kdoz si dovoli vyjadrit jiny nazor. Budme velkorysi a odpostme mu jeho nevyzralost (nechci pouzit slovo hloupost), zrejme je jeste velice mlady a vyroste z toho - doufejme...
Koukám, že často někomu okopáváš kotníky. I kdyby toper napsal cokoliv, ty ho vždycky zkusíš urazit. Seš opraudu velkej kluk, takovej silnej. A mě se nové logo taky líbí. Je lepší než to staré, viditelnějsí, větší a modernější. Časem na to přijdou i ostatní. Je to jako s novým webdesignem stránek. Nejdřív všichni nadávají a pak si na starý nikdo ani nevzpomene.
Tohle bylo hodne pruhledne...Redesign stranek a zmena loga jsou dosti odlisne veci, to by mohlo byt jasne i jednodussim, jako jsi ty. Posun k lepsimu ve forme odstraneni napisu "Skoda Auto" totalne zabili snahou o prvoplanovou libivost. Bohuzel vysledny efekt je znacne levny a nepovedeny, coz je skoda.
Další věc, které rozumíš, jak koza petrželi. :-DNevím co je prvoplánovité na osmdesát let starém logu škody, které prakticky pouze obarvili na zeleno a přidali třetí rozměr. Ale vím, že kdokoli napíše u škodovky něco, čímž ji pochválí, tak je tu hned Péťa, který takové lidi hned urazí a pokusí se je zesměšnit. Naproti tomu oůsobí přesně opačně u korejských výrobků, které ihned a za každý nesmysl adoruješ. Tam se jdi přiučit, co je prvoplánovitost. Člověče, ještě ti nedošlo, jak trapně se chováš? B-]
Petr, Toper > kolik vám je let? Nechápu, že máte tuhle potřebu osobích výpadů... Vemte si do ruky raději dobrou knížku a vypněte si na pár dní počítače (anonymní internetové diskuze škodí duševnímu zdraví). :-)
Nezapomínám. ;-) Drtivá většina čtenářů dnešní MF DNES viděla toto logo s deformovanou perspektivou na celostránkovém inzerátu vyvedené v asi 10 cm velikosti. A ať na ty noviny koukám z boku nebo shora, vypadá to pořád stejně. :-DDesignéři Škody nemusí být i odborníci na logodesign (viz stará loga TATRY, které v sedmdesátých letech "vyrýsovali" místní inženýři bez znalosti typografických zákonitostí jako je optická mezera, meziznakové vyrovnávání mezer, přesah kulatých tvarů atd.)...
Aby ses náhodou nespletl. Logo tatrovky, i když se zdá, že je "rýsovali inženýři" tak není docela pravda. Protože design tatrovek vždy dělal akademický sochař a i ten se ke grafice vyjadřoval.Jestli si někdy aspoň četl náplň studia průmyslového designu, tak víš, že obsahují i nějakou tu hodinu na téma grafický design apod. ;-)PS: Až se lidem spojí reálné plastické logo, které uvidí na autě s tím, co bude natištěno na papíře, už nikdo nebude pochybovat. Náplň škodovky není tvorba internetových stránek a tudíž logo, které používá, bude více k vidění právě na autech v ulicích a bude fungovat. ;-)
Mě se líbí.Co se týká loga pamatuje te ty co byly na Fávu pro export a v Tuzexu? Takový to oválný? To teprv nešlo přečíst.
Souhlasím, že rozpoznatelnost loga je špatná. Koukněte se např. na fotky ze Ženevy. Logo na voze, na volantu nebo na příslušenství vypadá na fotkách tragicky.
Jo a teď se podívej na logo u Lamborghini. Kdybych nevěděl, že na logu je býk, tak si budu myslet, že tam někdo nalepil žvýkačku. B-]
U auta bych hodnotil především prostor, kutlivovanost, jízdní výkony, náklady, bezpečnost apod.Logo až na úplně posledním místě
Designéři Škody Auto (a potažmo VW, protože do toho určitě taky zasahovali) jsou podle mě určitě větší profesionálové v oboru a mají větší zkušenosti, než nějaký kecálek z neznámé firmy. Stačí si porovnat, co mají za sebou designéři Škody a pro jaká "významná" jména pracoval projekt Moderní firma.
Docela mě udivuje, že "šéfredaktor" je schopen takto shodit nějakého svého kamarádíčka a udělat z něho před národem nicku. Na novém logu pracovali samozřejmě designéři, kteří paří asi mezi 200 lidí na světě s exkluzivním vzděláním a dostatečnou vizí. A těmhle má do práce kafrat nějaký pětadvacetiletý holobrádek bez vdělání? Kdyby stál před Kabaňem, tak by se strachy podělal. Taky by mě zajímalo, jak může takové mladé ucho, mít vůbec nějaké zkušenosti, případně mít za sebou nějaké opravdu hodnotné úspěchy...
Toper:>>> A těmhle má do práce kafrat nějaký pětadvacetiletý holobrádek bez vdělání? Kdyby stál před Kabaňem, tak by se strachy podělal.Víte, že Kabaň začal ve svých holobrádkových šestadvaceti pracovat na designu Bugatti Veyron? To jen k hodnocení schopností podle věku.
To zajisté vím, a vím taky, že prošel tři školy designu, od střední, přes vysokou, mimochodem tu v Bratislavě, která je dle mého nejlepší na design ve střední Evropě a poté ještě asi tou nejlepší univerzitou na světě Royal College of Art v Londýně. Jeho schopnosti jsou myslím dostatečně potvrzeny.Ok, jakou školu a získané tituly/ceny za design má onen erudovaný hodnotitel?To je to, na co jsem narážel.
Zkuste na chvilku otevřít oči a na to logo se opravdu podívat. Na stránkách www.skoda-auto.cz je krásně vidět, jak ten nepovedený chromový efekt splývá s pozadím. Tmavě zelená barva také není zrovna nejvýraznější. V době, kdy giganti jako Pepsi používají jasné a čisté logo bez zbytečných efektů se Škoda vydává cestou nepovedeného kopírování Audi.
Oči mám v pořádku a uvažovat taky dovedu.Znak škodovky je coby do kvality návrhu jedním vůbec z nejlepších na světě. Má taky silnou tradici, je jednoduchý, s myšlenkou a sdělující.Na autě bude samozřejmě vypadat podstatně lépe. Chromové efekty nikdy na monitoru nevyniknou tak, jak by měly.PS: Proč nepíšeš pod svým jménem, když už je v článku uvedeno? ;-)
Dobrá tedy, budu psát pod svým jménem, které na Internetu běžně nepoužívám.
Mě stačilo, kdybys tam napsal že jsi ze stejného hnízda, jako tvůj šéf a proto ho zde tak obhajuješ.Pozdravuj šéfa Petra, máme tu z něj legraci. ;-)
Když už vylézáme ze svých ulit, odhal i ty svojí identitu. Jen by mě zajímalo jestli jsou tvoje útoky opodstatněné, nebo jen bezduše útočíš na názor každého, kdo jde proti proudu.
Logo škodovky je kvalitní, tvořili a posuzovali ho lidé, kteří mají lepší vzdělání, více zkušeností a více schopností, než celá vaše mladičká firmička. A když tu napíšeš, že jdeš proti proudu... Hmmm. Co jiného ti zbyde, než to risknout a vyhranit se. Někdy ti to možná vyjde. Teď ale ne. ;-)
Pokud naší firmu neznáš, a neznáš ani projekty, které jsme realizovali tak nechápu kde bereš tu jistotu, že o tom nic nevíme. Je vidět, že tahle diskuze nikam nevede a celkem mě mrzí ten čas, který jsem s ní strávil. Přeju hodně štěstí v kecání do dalších věcí, o kterých očividně nemáš ani ponětí.
Ono se stačí podívat na reference vaší firmy, na její rok založení a na lidi, co tam pracují. Všechno je to mladé po škole, bez odpovídajícího vzdělání, bez zkušeností, bez solidních referencí. Vždyť taky fungujete jen něco přes rok. Takových firem, co dělají www stránky, jsou mraky. ;-)
No , tak to je hodně nepřesná informace. Před rokem jsme sice založili s.r.o., ale společnost je starší. Reference tam nejsou zdaleka všechny. Vypíchnu třeba reklamní materiály pro Coca-Colu a Adecco. Zajímavé názory na nové logo jsou tady: www.font.cz ...
Myslíš tu stejnou Coca-Colu, co já, pro kterou jste nikdy nic nedělali?
Tady nejde o sróčko, ale vždy a jen o lidi. Vy tam jste maldí, jeden vedle druhého, vzdělání s titulem MgA/BcA má kolik z vás? Nikdo? To je můj osobní tip.Vyjadřovat se jakože erudovaně k něčemu, to dokáže kde kdo. Viz diskuze zde na AR. Ale rozhodně to zde nepovažuji za bernou minci. Nehledě na to, že bych každému doporučoval to logo vidět ve skutečnosti a na autě. To už je naprosto o něčem jiném. ;-)
Tady vůbec nejde o rok vzniku nebo o věk zaměstnanců. Spíše zde jde o zkušenosti, které mají a ze kterých vycházejí. A to musím potvrdit, že mají i navzdory věku. Zkušenosti z celé evropy v obrovských nadnárodních společnostech vydají za několik desítek let zkušeností pana inženýra, který jen sedí a myslí si, že ví. Navíc proč ne? Mladí mají na tuto problematiku pohled z modernějšího hlediska a navíc je logo potřeba uzpůsobit cílové kategorii trhu, která je u škodovky velmi široká. Pokud se podíváme, ale na české silnice tak zjistíme, že ve škodovkách jezdí spíše mladší obyvatelé střední vrstvy a v zahraničí převážně jen mladí. Při prodeji rozhodují maličkosti a to hlavně u automobilů a logo je hlavní část automobilky jako takové k oslovení zákazníků, ale toto se vztahuje na všechny firmy bez ohledu na to co dělají. A vždy se logo musí přizpůsobit době a být co nejmodernější. Tak to bylo a tak to vždy bude.
Copak, další zaměstnanec? :-DPořád tady nevidím kvalitu. Já sám mám několik kamarádů, kteří se živí něčím obdobným. Také dělají občas pro nějakou světově známou firmu, vždy je to ale pro českou pobočku a v podstatě jen nějaký nevýznamný reklamní leták nebo něco podobného. Zkušenosti bez odpovídajícího vzdělání se nedají nabrat za dva tři roky - byť v zahraničí. Pořád to jde na práci vidět. Říkám to proto, že mám několik spolužáků, kteří grafický design vystudovali na vysoké škole a nejen v ČR. Vím co dělají a jak a pro koho. Kvalita je naprosto někde jinde. ;-)Velmi často vidím, že se tu zaklíná věk. Fráze jako, mladí lidé, nové nápady, neotřelý pohled... To už je klišé.
Myslím, že tahle diskuze sklouzla k úplně jinýmu problému, než ve skutečnosti je... prostě Škoda ustřelila a nepotvrzuje to jenom tenhle článek, ale taky víceméně odborná diskuze na odborným zinu www.font.cz ... Z toho bych vycházel. A taky z toho, že loga mají svoje pravidla, který většinou lidi z davu sotva znají - spoustu z nich Škodovka porušila - můžem to brát jako nějakou rebélii, spíš je to ale chyba. Využití loga na autech je jedna věc, tam věřím ve funkčnost, ale co tisk na papír, použití na webu... to je docela jiná sranda. A Škoda s tím bude mít problém. Tolik k týhle ztrolovaný diskuzi.
Hele, kolik sem přijde ještě lidí (dle mě) ze stejný firmy, aby obhajovali názor svého šéfa? :-D
Spletl se... nejsem z jejich firmy. Ale vidím, že něco jako argumentace Ti nic neříká? To je mi líto, ale prý se to dá léčit :-) Akorát mluvit se s Tebou dát do tý doby nebude.
Mě spíš připadne, že jste se domluvili na nějakém Facebooku k podpoře svého kamaráda. Všichni z Brna, všichni mladí stejně staří... Moc náhod najednou. ;-)
Fajn, konspirace, to tu ještě chybělo... Jooo, sovy nejsou tím, čím se zdají být... ale to se mi nějak motá... to bys měl být spíš Dale Cooper a ne Toper... Zlato, mně je 37, ale Brno jsi z ajpiny trefil, seš šikula.
Stejně tak sem trefil zaměstnance oné nešťastné firmy z článku. ;-)
Jak říkám, talent! Mimochodem, co Ty vlastně děláš, že máš takovou jistotu, že je to logo dobrý?
Dělání grafiky není už mou hlavní činností, tím jsem se zabýval dříve, teď to prakticky už nedělám. Logo své firmy jsem dělal taky já, sice s konzultací, ale troufnul jsem si. Něco o tom vím.
A můžu se na to logo někde mrknout? Jen pro zajímavost. Nebudu komentovat ani nijak dál řešit. Jen si chci pro sebe srovnat, jestli fakt nemám tu čest s takovým profíkem, který strčí ostatní do kapsy. Chápu, že lidi mají různý názory a profesionální se v mnoha ohledech od laických liší - myslím, že to je vidět při porovnání té diskuze tady na Fontu, ale taky si myslím, že je třeba obojí nějak vyvážet a ne na druhý kydat hnůj.
Otázkou je, kolika profesionálům stojí za to, komentovat v diskuzi něco někde na font.czPřijde mi spíš, že ti co tomu opravdu rozumí a dělají to na určité úrovni, vůbec do takových diskuzí nechodí. To je to samé jako ve webdesignu. Mladí kluci čmárají tagovýma fixama po městě či MHD, večer něco šuchlí ve Photoshopu, Corelu, Illustratoru či něčem obdobném a pak svoji prácičku někam na net vylepí, jednou za čas pro někoho udělají webovky nebo nějaký leták na nějakou párty a považují se za grafické mágy. Mě osobně taky trvalo delší dobu najít někoho, kdo dovede kreslit, přemýšet a skicovat a ne jen prodávat pár jakože povedených webdesignů. Případně tvořt nekonzistentní nepřehledné šílenosti.No, bohužel mám na vše to trošku jiný názor.
Mno, protože je Font odborný časopis, hádám, že se tam semo tamo odborník objeví. Pravděpodobně častěji, než tady. Jen bych se chtěl připomenout. Mohl bych vidět to logo, o kterém jsi mluvil?
Své logo tobě prezentovat nebudu, je dostupné těm, kterým je určeno na internetu a na firemních materiálech. Nedělám si iluze, že na font chodí odborníci, spíš někdo, kdo se chce dostat trošku do obrazu, stejně jako na všech veřejných webech.
Hm, tak teda dík. Čekal jsem to.
Na Font.cz přispívají profesionálové dost často. Jsi mimo.
A kdo je pro tebe profesionál? Ten který začal po absolvování oboru malíř-natěrač navrhovat weby?
Co třeba lidi z Unie grafického designu (Filip Blažek, Kafka, Pecina, Tippman, Zelenka...)? Říká ti to něco, ty místní chytrolíne :-) ? Viz seznam a portfolia jejich studií na www.uniegd.cz.
A kolik z nich se vyjádřilo k novému logu škody? ;-)PS: Filip Blažek ten herec? Kafka je spisovatel, bohužel už mrtvý, Pecina sedí v ČSSD, Tippmana neznám a Zelanka kope v Budapešti. :-D B-]
Odskočil jsem si z odborné diskuze font.cz a mám pocit, že jako profesionální grafik bych se měl zastat našeho stavu. Zbytečně shazovat profesní kolegy mi připadá celkem laciné. Myslím, že většina z výše uvedených na tomto odborném webu dost často publikuje a byť tam zrovna v souvislosti se Škodovkou nevyjadřují známí grafici, myslím, že názory na té diskuzi jdou trochu víc k jádru věci.
No jo, vy grafici jste jednotní jak Kaddáfího armáda.Co článek a diskuze o nějakém logu škodovky, to razantně jiné názory. :-D
Ale pana Topere,myslím že vůbec nejde o nejednotnost názorů, to je přece v diskuzi normální, jde o to, že když Vy máte rád tento diskusní server, neznamená to, že jiná skupina lidí (v tomto případě grafici) nemohou inklinovat k jinému serveru. A jejich zesměšňování (viz mrtvý Kafka apod.) k diskuzi nikak nepřispívá. Jinak ale musím říci, že v řetězci celé diskuse zastávám spíše Váš postoj na logo Škoda. O Kadáfího armádě toho moc nevím, o to víc vím o celé této problematice.
Toper je znamy nekriticky obhajovatel koncernu a Skdoy zvlast. Bohuzel tak cini bez jakychkoli argumentu, prostym napadanim a shazovani vsech, kdoz si dovoli vyjadrit jiny nazor. Budme velkorysi a odpostme mu jeho nevyzralost (nechci pouzit slovo hloupost), zrejme je jest velice mlady a vyroste z toho - doufejme...
Ty nesmíš chybět, jen si do mě kopni, ale příště zkus spíš nějaké relevantní fakta. Plácale. B-]
Koukni se na diskusi v tomto vlakne a pak mi napis jeste jednou, kdo je tady placal :-D:-D:-D
Ty si plácal Petře. Přestaň se navážet do lidí a urážet je a zkus něco k tématu. Takto si sem jen přišel očividně jen někoho zepsout.
Nejsem to ja, kdo tady urazi vsechny kolem jenom proto, ze maji jiny nazor, prostacku.
Vtipe vylez... Ignorante zabedněnej.
Kde je to jejich vyjádření? ;-)
Spíš ten, kdo se nestydí za svoji práci.
No a to na tom fontu, jak vidím, není právě stěžejní vlastnost diskutérů.
Jojo, a funguje to stejně tak všude... plná huba keců o nadčasovosti a dokonalosti, ale podložit to něčím solidním, to ani náhodou. V tom má mimochodem Ludwig znatelně navrch.
A ty už jsi ho na autě viděl? Jen jestli neděláš takhle náhodou ve škodovce, když tady to logo tak obhajuješ ;-)vyzýváš lidi, aby tady psali pod pravou identitou, ale Toper se asi nejmenuješ, co? :-D:-Dvsadim se, že podle tebe dělá škodovka taky nejlepší auta na světě. a hlavně pokud jde o design. :-P
Raději se nevsázej, prohrál bys. ;-)
To, že designéři Škody jsou zkušení v designu automobilů nemusí nutně znamenat, že budou bravurně zvládat i návrh loga.
Myslíš, že ve škodovce pracují jen produktoví designéři? :-DKatalogy jim dělá kdo? :-P
externy dodavatel, stejne ako navrh loga
Dobrý vtip.Do čeho jim ještě kecá někdo z venčí? PS: Katalogy se externě pouze tisknou. ;-)
Nechápu, proč by to nemohl dělat externí dodavatel. Je to naprosto běžná praxe.
Možná u malých firem, které si nemohou dovolit vydržovat grafika jen tak. Škodovka je největší firma v ČR. A opravdu zaměstnává i grafické designéry. ;-)
logo firmy Škoda dělala firma Syndicate Brand & Corporate Design AG, má za sebou klienty jako Siemens, Tchibo,Bacardi, Ferrero, Gliss Kur, Lux, Lindt, Maggi, Nivea, Odol....atd :-)))Pro koho, že dělal ten, co to logo tak haní???
naprostej souhlas B-]
to je zase článek jak stehno, Škoda už je tímto prakticky odepsaná firma. :-D Už ten týpek vůbec navrh nějaké logo? :-)
Ano, a jsou opravdu povedené. Ale s jeho názorem zde taktéž plně nesouhlasím.
:-) si zabil
Proč je v nadpise vyvolává rozporuplné ohlasy??? Já vidím v článku jeden ohlas a to nějakého týpka pro kterého je to zaměstnání, kde sou ty další ohlasy? Když píšete takový nadpis, tak očekávám několik názorů, případně článek podložený výsledkem výzkumu o tom jak se lidem líbí nové logo, prostě jakoby se půlce lidí na světě nelíbilo logo a druhé líbilo, to bych se myslel z nadpisu... tak trochu pište seriózněji ne nebo to je nějaké autorevue.blesk.cz?
Další ohlasy odborníků najdete třeba tady: www.font.cz ...
A proč to tedy není i v článku? Tady je to stále jeden ohlas.
Mě se líbí hodně, to staré byl hnusné a zastaralé, teď to smrdí modernou, teda pro mě, pro nějakého designéra, jak vidím tak asi ne, ale tak po ulici chodí víc nedesignerů než designerů, tak co se zeptat normálních lidí... a btw řešíme hovadiny, jestli je logo škodovky hezké nebo ne až tak v životě nezáleží snad...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.