Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

„Okřídlený šíp to netrefil,“ říká o novém logu Škody Auto Petr Ludwig, hlavní konzultant projektu Moderní firma a ředitel společnosti Life Web. Petr Ludwig se problematikou firemních znaků a designu dlouhodobě zabývá a své názory pravidelně publikuje. Nové logo Škoda Auto okomentoval pro AutoRevue.cz těmito slovy:  

„Dlouho očekávaný nový vizuální styl společnosti Škoda Auto byl představen na ženevském autosalonu. Předcházely tomu půlroční spekulace včetně špionážních fotografií a rekonstrukcí ze strany účastníků večírku společnosti v pražské O2 Aréně, kde bylo logo neoficiálně představeno začátkem února. Jak už to ale bývá, velká očekávání bývají pohříchu odměněna velkým zklamáním a celkový výsledek je v tomto případě daleko horší, než očekávala odborná veřejnost.

Největší změnu prodělal samotný okřídlený šíp, který je oproti původní variantě loga větší a používá jiný odstín zelené. Tyto dvě skutečnosti by byly samy o sobě v naprostém pořádku, designéři by ale museli použít odstín výraznější a světlejší, tedy takový, který upoutá pozornost.

Ještě větší problém je „chromované“ lemování jak okřídleného šípu samotného, tak kruhu kolem něj. Tento „efekt“ dělá logo prakticky nepoužitelným, lemování navíc znak opticky deformuje. Využití na bílém podkladu je téměř nemožné, z loga se stává jen těžko identifikovatelný černo-zelený flek, což je dobře patrné například v hlavičce oficiálních stránek Škoda Auto, které na re-branding pružně zareagovaly. Na tmavém podkladu je pak použití loga skoro nepředstavitelné. Zvolená typografie špatný dojem už jen podtrhuje.

Co hodnotím pozitivně, je skutečnost, že z loga zmizel nápis Škoda Auto. Okřídlený šíp je na světovém automobilovém trhu tak signifikantní značkou, že jeho doplňování popisem je zbytečné. Jediná změna k lepšímu je však u značky takového formátu spíš hanbou, než něčím, nad čím by se dalo jásat.

Podtrženo a sečteno: Zdá se, že se designéři Škoda Auto pokusili vydat cestou koncernové značky Audi, která nedávno re-brandovala a na první pohled použila podobnou techniku „chromového“ efektu. Zde je však výsledek jednoznačně dobrý – logo čtyř kruhů je ostřejší a daleko výraznější na bílém i černém podkladu. A tak nezbývá než konstatovat okřídlené: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků