Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

„Okřídlený šíp to netrefil,“ říká o novém logu Škody Auto Petr Ludwig, hlavní konzultant projektu Moderní firma a ředitel společnosti Life Web. Petr Ludwig se problematikou firemních znaků a designu dlouhodobě zabývá a své názory pravidelně publikuje. Nové logo Škoda Auto okomentoval pro AutoRevue.cz těmito slovy:  

„Dlouho očekávaný nový vizuální styl společnosti Škoda Auto byl představen na ženevském autosalonu. Předcházely tomu půlroční spekulace včetně špionážních fotografií a rekonstrukcí ze strany účastníků večírku společnosti v pražské O2 Aréně, kde bylo logo neoficiálně představeno začátkem února. Jak už to ale bývá, velká očekávání bývají pohříchu odměněna velkým zklamáním a celkový výsledek je v tomto případě daleko horší, než očekávala odborná veřejnost.

Největší změnu prodělal samotný okřídlený šíp, který je oproti původní variantě loga větší a používá jiný odstín zelené. Tyto dvě skutečnosti by byly samy o sobě v naprostém pořádku, designéři by ale museli použít odstín výraznější a světlejší, tedy takový, který upoutá pozornost.

Ještě větší problém je „chromované“ lemování jak okřídleného šípu samotného, tak kruhu kolem něj. Tento „efekt“ dělá logo prakticky nepoužitelným, lemování navíc znak opticky deformuje. Využití na bílém podkladu je téměř nemožné, z loga se stává jen těžko identifikovatelný černo-zelený flek, což je dobře patrné například v hlavičce oficiálních stránek Škoda Auto, které na re-branding pružně zareagovaly. Na tmavém podkladu je pak použití loga skoro nepředstavitelné. Zvolená typografie špatný dojem už jen podtrhuje.

Co hodnotím pozitivně, je skutečnost, že z loga zmizel nápis Škoda Auto. Okřídlený šíp je na světovém automobilovém trhu tak signifikantní značkou, že jeho doplňování popisem je zbytečné. Jediná změna k lepšímu je však u značky takového formátu spíš hanbou, než něčím, nad čím by se dalo jásat.

Podtrženo a sečteno: Zdá se, že se designéři Škoda Auto pokusili vydat cestou koncernové značky Audi, která nedávno re-brandovala a na první pohled použila podobnou techniku „chromového“ efektu. Zde je však výsledek jednoznačně dobrý – logo čtyř kruhů je ostřejší a daleko výraznější na bílém i černém podkladu. A tak nezbývá než konstatovat okřídlené: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků