Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

„Okřídlený šíp to netrefil,“ říká o novém logu Škody Auto Petr Ludwig, hlavní konzultant projektu Moderní firma a ředitel společnosti Life Web. Petr Ludwig se problematikou firemních znaků a designu dlouhodobě zabývá a své názory pravidelně publikuje. Nové logo Škoda Auto okomentoval pro AutoRevue.cz těmito slovy:  

„Dlouho očekávaný nový vizuální styl společnosti Škoda Auto byl představen na ženevském autosalonu. Předcházely tomu půlroční spekulace včetně špionážních fotografií a rekonstrukcí ze strany účastníků večírku společnosti v pražské O2 Aréně, kde bylo logo neoficiálně představeno začátkem února. Jak už to ale bývá, velká očekávání bývají pohříchu odměněna velkým zklamáním a celkový výsledek je v tomto případě daleko horší, než očekávala odborná veřejnost.

Největší změnu prodělal samotný okřídlený šíp, který je oproti původní variantě loga větší a používá jiný odstín zelené. Tyto dvě skutečnosti by byly samy o sobě v naprostém pořádku, designéři by ale museli použít odstín výraznější a světlejší, tedy takový, který upoutá pozornost.

Ještě větší problém je „chromované“ lemování jak okřídleného šípu samotného, tak kruhu kolem něj. Tento „efekt“ dělá logo prakticky nepoužitelným, lemování navíc znak opticky deformuje. Využití na bílém podkladu je téměř nemožné, z loga se stává jen těžko identifikovatelný černo-zelený flek, což je dobře patrné například v hlavičce oficiálních stránek Škoda Auto, které na re-branding pružně zareagovaly. Na tmavém podkladu je pak použití loga skoro nepředstavitelné. Zvolená typografie špatný dojem už jen podtrhuje.

Co hodnotím pozitivně, je skutečnost, že z loga zmizel nápis Škoda Auto. Okřídlený šíp je na světovém automobilovém trhu tak signifikantní značkou, že jeho doplňování popisem je zbytečné. Jediná změna k lepšímu je však u značky takového formátu spíš hanbou, než něčím, nad čím by se dalo jásat.

Podtrženo a sečteno: Zdá se, že se designéři Škoda Auto pokusili vydat cestou koncernové značky Audi, která nedávno re-brandovala a na první pohled použila podobnou techniku „chromového“ efektu. Zde je však výsledek jednoznačně dobrý – logo čtyř kruhů je ostřejší a daleko výraznější na bílém i černém podkladu. A tak nezbývá než konstatovat okřídlené: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků