Nové logo Škoda Auto vyvolává rozporuplné ohlasy

„Okřídlený šíp to netrefil,“ říká o novém logu Škody Auto Petr Ludwig, hlavní konzultant projektu Moderní firma a ředitel společnosti Life Web. Petr Ludwig se problematikou firemních znaků a designu dlouhodobě zabývá a své názory pravidelně publikuje. Nové logo Škoda Auto okomentoval pro AutoRevue.cz těmito slovy:  

„Dlouho očekávaný nový vizuální styl společnosti Škoda Auto byl představen na ženevském autosalonu. Předcházely tomu půlroční spekulace včetně špionážních fotografií a rekonstrukcí ze strany účastníků večírku společnosti v pražské O2 Aréně, kde bylo logo neoficiálně představeno začátkem února. Jak už to ale bývá, velká očekávání bývají pohříchu odměněna velkým zklamáním a celkový výsledek je v tomto případě daleko horší, než očekávala odborná veřejnost.

Největší změnu prodělal samotný okřídlený šíp, který je oproti původní variantě loga větší a používá jiný odstín zelené. Tyto dvě skutečnosti by byly samy o sobě v naprostém pořádku, designéři by ale museli použít odstín výraznější a světlejší, tedy takový, který upoutá pozornost.

Ještě větší problém je „chromované“ lemování jak okřídleného šípu samotného, tak kruhu kolem něj. Tento „efekt“ dělá logo prakticky nepoužitelným, lemování navíc znak opticky deformuje. Využití na bílém podkladu je téměř nemožné, z loga se stává jen těžko identifikovatelný černo-zelený flek, což je dobře patrné například v hlavičce oficiálních stránek Škoda Auto, které na re-branding pružně zareagovaly. Na tmavém podkladu je pak použití loga skoro nepředstavitelné. Zvolená typografie špatný dojem už jen podtrhuje.

Co hodnotím pozitivně, je skutečnost, že z loga zmizel nápis Škoda Auto. Okřídlený šíp je na světovém automobilovém trhu tak signifikantní značkou, že jeho doplňování popisem je zbytečné. Jediná změna k lepšímu je však u značky takového formátu spíš hanbou, než něčím, nad čím by se dalo jásat.

Podtrženo a sečteno: Zdá se, že se designéři Škoda Auto pokusili vydat cestou koncernové značky Audi, která nedávno re-brandovala a na první pohled použila podobnou techniku „chromového“ efektu. Zde je však výsledek jednoznačně dobrý – logo čtyř kruhů je ostřejší a daleko výraznější na bílém i černém podkladu. A tak nezbývá než konstatovat okřídlené: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků