Nové Lady mají být kvalitnější, ale počkáme si na ně o to déle

V ruském podniku Avtovaz, který přednedávnem ohlásil hromadné propuštění, drží 25 procent akcí francouzský Renault. Ten sice v poslední době otálí s dalšími investicemi do ruské automobilky, přesto plánuje vyrábět pod značkou Lada modely, jež budou schopny konkurovat renomovaným světovým výrobcům. První krok jsme mohli vidět již před třemi lety, kdy se v Ženevě představil koncept Lada C, nicméně automobilka musela vývoj nových modelů pozdržet. Důvodem pro tento krok však nemají být primárně problémy s financemi, ale s kvalitou samotných vozů - nové Lady by ve své současné vývojové podobě prý nebyly v Evropě za žádných okolností konkurenceschopné.

Renault tak musel přepracovat své plány na vývoj nových modelů a nový kompaktní hatchback i kompaktní sedan by se měly na trhu postupně objevovat od roku 2012 do 2014. Očekáváme, že Renault použije některé prvky ze svých modelů a z modelů Nissanu, ale vzhledem k odložení uvedení nepředpokládáme, že by použití koncernové techniky bylo nějak masivní.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada C Concept z roku 2007
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků