Nové kupé Audi A5 se pomalu odhaluje na další upoutávce

Audi za necelý měsíc (konkrétně 2. června) oficiálně představí v Ingolstadtu novou generaci kupé modelu A5. Prozatím nás zásobuje prostřednictvím facebooku různými upoutávkami maskovaných aut, ze kterých toho moc nevyčteme. Nicméně odklon od aktuálních designových trendů německé značky Audi se asi nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A5 nepřinese designovou revoluci. Vedle kupé bude časem i kabriolet a čtyřdveřový Sportback. Sportovní verze S5 je už teď jasná, ale na RS5 si musíme počkat

Audi A5 dostane vlastně stejný technický základ, jaký najdeme pod kapotou nové generace Audi A4. Ta se představila koncem června 2015. Čekejte tak lehčí a pevnější konstrukci a známou řadu motorů TFSI a TDI, i když ty úplně základní asi Audi A5, které bude konkurovat BMW řady 4, nedostane. Model A5 bude mít zřejmě i trochu jinak nastavený podvozek a řízení.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Všechny diesely budou samozřejmě plnit normu Euro 6 a už se neobejdou bez selektivní katalytické redukce (AdBlue). Vrchol bude zřejmě tvořit naftový šestiválec bi-turbo o výkonu hodně přes 300 koní. Zájemci o rychlejší benzínové svezení si budou muset počkat na Audi S5 a možná i na Audi RS5.

Sportovní modely dostanou samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem a preferencí zadní nápravy. Zatímco model S5 se spolehne na nový přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 Nm, v souvislosti s modelem RS4 a RS5 se hovoří o novém šestiválci s elektrickým přeplňováním. Nicméně Audi má v záloze i čtyřlitrový osmiválec.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků