Nové diesely pro Renault Mégane a Scénic

Francouzská automobilka Renault rozšíří nabídku naftových agregátů pro vozy Mégane a Scénic. Top verze z nové nabídky, motor 1.9 dCi s filtrem pevných částic, disponuje výkonem 96 kW (130 k); maximální kroutící moment 300 Nm nastupuje od 2 000 ot. Mégane s tímto agregátem zrychlí z nuly na stovku za 9,0 s, Scénic s šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 9,6 s. Nejvyšší rychlost obou vozů atakuje hranici 200 km/h. Renault u modelu Mégane udává průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, Scénic má 6,0 l/100 km.

Dalším naftovým motorem je čtyřválec 1.5 dCi se systémem piezoelektrického vstřikování paliva, který je vyladěn na dvě výkonnostní varianty: základní má výkon 63 kW/86 k a udávaná spotřeba u Méganu je 4,5 l/100 km (Scénic má 4,7 l/100 km). Silnější verze 1.5 dCi má výkon 78 kW (106 k) a Mégane si z nádrže vezme 4,5 l/100 km nafty, Scénic 5,1 l/100 km. Oba motory splňují emisní normu Euro 4.

  

Renault Scénic

Renault Scénic patří k dlouhodobě nejprodávanějším kompaktním MPV. Právem. Rodiny oceňují jeho přívětivý interiér, vstřícné ceny a také možnost výběru ze dvou verzí. Vedle kratšího Scénicu je k dispozici i Grand Scénic se sedmi sedadly. V roce 2020 se začalo spekulovat o ukončení výroby Renaultu Scénic.

Test Renault Scénic

Doporučujeme

Články odjinud