Nové Daihatsu Move: spotřeba 3,7 l/100 km

Daihatsu přichází s novou generací mini MPV Move. Jde údajně o nejhospodárnější nehybridní vůz v Japonsku.

Stroje Daihatsu nepatří na našich silnicích k zrovna běžným úkazům, svého času se u nás oficiálně prodávají a také v dnešních dnech si k nám nacházejí cestu skrze individuální dovozy ze zahraničí. Nejde však o žádné vozy „druhé kategorie“. Připomeňme, že Daihatsu patří do impéria Toyota Motor Corp. a i u nás známé Subaru Justy není vlastně ničím jiným než lehce upraveným modelem Daihatsu Sirion.

Nyní Daihatsu přichází s novým pětidveřovým minivozem na pomezí hatchbacku a MPV jménem Move, jenž má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu jen 3,7 l/100 km, což by měla být hodnota mezi japonskými osobními auty s čistě benzínovým pohonem nepřekonatelná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Superkompaktní Move stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 455 mm, přičemž jeho celková délka činí jen 3 395 mm (pro srovnání, Fiat 500 je dlouhý „celých“ 3 546 mm). Japonci tvrdí, že v porovnání s dosavadní generací se jim podařilo snížit pohotovostní hmotnost modelu Move o 35 kg, o což se postarala řada dílčích modifikací. Lehčí jsou například dveře, palubní deska, ale také bezstupňová automatická převodovka CVT nové generace, jež se stává jedinou a standardně dodávanou alternativou.

Pohonná jednotka řady KF druhé generace má objem jen 0,66 l, ale dosahuje výkonu 53 koní (39 kW) a točivého momentu 60 Nm. Vyznačuje se použitím „inteligentní“ soustavy EGR, která ve svém řízení bere v potaz též aktuální parametry spalovacího procesu, a plastové škrticí klapky, přičemž v obou případech se má jednat o první aplikaci v japonském automobilovém průmyslu.

Daihatsu bude své vozy Move nabízet s pohonem předních i všech kol a na domácím trhu se bude v přepočtu prodávat za ceny od 240 do 350 tisíc Kč. Firma očekává měsíční odbyt okolo 12 000 vozů. Tím zatím podrobnosti o novém modelu končí, u nás se sním podle všeho setkávat nebudeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Daihatsu Move
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků