Nové Daihatsu Move: spotřeba 3,7 l/100 km

Daihatsu přichází s novou generací mini MPV Move. Jde údajně o nejhospodárnější nehybridní vůz v Japonsku.

Stroje Daihatsu nepatří na našich silnicích k zrovna běžným úkazům, svého času se u nás oficiálně prodávají a také v dnešních dnech si k nám nacházejí cestu skrze individuální dovozy ze zahraničí. Nejde však o žádné vozy „druhé kategorie“. Připomeňme, že Daihatsu patří do impéria Toyota Motor Corp. a i u nás známé Subaru Justy není vlastně ničím jiným než lehce upraveným modelem Daihatsu Sirion.

Nyní Daihatsu přichází s novým pětidveřovým minivozem na pomezí hatchbacku a MPV jménem Move, jenž má v kombinovaném provozu vykazovat průměrnou spotřebu jen 3,7 l/100 km, což by měla být hodnota mezi japonskými osobními auty s čistě benzínovým pohonem nepřekonatelná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Superkompaktní Move stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 455 mm, přičemž jeho celková délka činí jen 3 395 mm (pro srovnání, Fiat 500 je dlouhý „celých“ 3 546 mm). Japonci tvrdí, že v porovnání s dosavadní generací se jim podařilo snížit pohotovostní hmotnost modelu Move o 35 kg, o což se postarala řada dílčích modifikací. Lehčí jsou například dveře, palubní deska, ale také bezstupňová automatická převodovka CVT nové generace, jež se stává jedinou a standardně dodávanou alternativou.

Pohonná jednotka řady KF druhé generace má objem jen 0,66 l, ale dosahuje výkonu 53 koní (39 kW) a točivého momentu 60 Nm. Vyznačuje se použitím „inteligentní“ soustavy EGR, která ve svém řízení bere v potaz též aktuální parametry spalovacího procesu, a plastové škrticí klapky, přičemž v obou případech se má jednat o první aplikaci v japonském automobilovém průmyslu.

Daihatsu bude své vozy Move nabízet s pohonem předních i všech kol a na domácím trhu se bude v přepočtu prodávat za ceny od 240 do 350 tisíc Kč. Firma očekává měsíční odbyt okolo 12 000 vozů. Tím zatím podrobnosti o novém modelu končí, u nás se sním podle všeho setkávat nebudeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Daihatsu Move
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků