Nové Daihatsu Charade je zde. Ve skutečnosti jde o Yaris.

Již v půli února jsme vás informovali o tom, že automobilka Daihatsu oznámila definitivní konec aktivit v Evropě. K němu by mělo dojít na počátku roku 2013 a její strádající nabídku na Starém kontinentě má ještě oživit nová generace kompaktního modelu Daihatsu Charade. Pokud vám připojený snímek připomíná výběhovou generaci Toyoty Yaris, máte naprostou pravdu. Připomeňme, že zcela nový Toyota Yaris již byla představena v Japonsku a my se na ni můžeme těšit již za týden v Ženevě.

O pohon Daihatsu Charade se bude starat výhradně zážehový čtyřválec 1,33 l s výkonem 99 koní (73 kW) doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo příplatkovým „automatem“. Dodávat se bude ve dvou výbavových stupních a cena má být v porovnání s Yarisem nižší. Nejde však ani tak o rozšíření stávající palety modelů Daihatsu, ale spíše o udržení prodejů na přijatelné úrovni. Během loňského roku se evropským dealerům Daihatsu totiž podařilo prodat jen 19 300 nových vozů.

Klepněte pro větší obrázek 
Nové Daihatsu Charade není ničím jiným než výběhovou generací Toyoty Yaris


 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků