Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Porsche muselo při vývoji a ladění čtyřválců překonat několik technických i praktických komplikací.

Premiéra nové generace základních sportovních modelů Porsche je na spadnutí. Chystají se velké změny. Nově se budou vstupní sporťáky do rodiny Porsche jmenovat 718 Cayman a 718 Boxster, ale to už víme. Víme také, že budou mít čtyřválce s přeplňováním. A také je známo, že oba budou mít stejný výkon a kupé bude poprvé levnější než roadster.

Zatím ale nevíme, jak to bude s parametry motorů. Jenže britský magazín Autocar se nyní dostal k finální fázi vývoje nástupce Boxsteru a Caymanu a už zná některé technické detaily. A protože se s nimi pochlubil veřejně, nemůžeme vás o ně samozřejmě ochudit.

Poslední testy na mrazivém severu

Porsche dokončuje vývoj za polárním kruhem v oblastech kanadského Severozápadního teritoria. Ladí se především komfortní prvky výbavy jako topení, vyhřívání volantu, ventilace a klimatizace, zkouší se chování aut v každodenním režimu ve zhoršených povětrnostních podmínkách. Důraz se klade i na chování nových motorů, jak si poradí například se studenými starty. Vedle toho se ale zjišťuje i nastavení ESP a dalších systémů.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Právě pohonná jednotka je poměrně zásadní změnou, která stojí i za tím, že nástupce Boxsteru a Caymanu přibere na váze. A ne zrovna málo, nárůst hmotnosti se bude pohybovat okolo 85 kg. Jsou totiž potřeba turba, dodatečné chlazení, mezichladiče a další systémy, bez kterých se atmosférický šestiválec obešel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní Boxster začínal s šestiválcem 2,5 l o výkonu 204 koní. V poslední generaci se ale model Cayman S dostal na 340 koní, nepočítáme-li ještě silnější Cayman GT4

Základní jednotka je plochý čtyřválec 2,0 l. Nese kódové označení 9A2B4T, má jedno turbodmychadlo, výkon by měl dosáhnout na 220 kW (300 k) a točivý moment na 350 Nm. Vysoké otáčky mu ale cizí nebudou, prototypy se prý roztočí do 7400 ot./min.

V nabídce opět dva motory

Cílové hodnoty akcelerace z 0 na 100 km/h jsou 5,5 sekundy v případě manuální převodovky, automat PDK bude o chlup rychlejší. Kombinovaná spotřeba paliva se zlepší o jeden litr na 100 km.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Druhý motor, který dostane Porsche 718 Boxster S a 718 Cayman S, je více utajovaný. Zdvihový objem bude 2,4 nebo 2,5 litru a na rozdíl od slabšího a menšího agregátu dostane pravděpodobně turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, což využívá třeba 911 Turbo. Výkon by měl dosáhnout na 265 kW (360 k) a točivý moment na 400 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za méně než pět sekund a silnější modely s písmenem S se pravděpodobně podívají za 280 km/h.

Největší překážkou vývoje prý bylo vměstnat složitý motor do malého prostoru. Nakonec se jednotka turbodmychadla nastěhovala před motor tam, kde dříve byly dva protiběžné písty. Aby Porsche dosáhlo podobného stupně kultivovanosti jako u šestiválce, muselo použít čtyři aktivní silentbloky motoru.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků