Nové BMW Z4 M? Zapomeňte, žádné nebude

47 komentářů

Milan
22. března • 8:38

Osobně bych situaci tak nedramatizoval ..
Svět se prostě mění za pochodu a BMW s ním - musí, jestli chce přežít a být na trhu úspěšné.
Je dobré připomenout, že podobné diskuze na téma "ztráta identity, quo Vadis ..." se opakují docala pravidelně - a to nejen u BMW, vždy, když končí jedna éra a začíná něco nového. Pamětníci si jistě pamatují diskuze z přelomu 80 a poté 90 let týkající se naprosto stejného tématu jako dnes - u BMW proběhly stejně, jako u jiných automobilek.
Pomyslně "stát" na jednom místě nelze - byly automobilky, které to zkoušely (a vydržely relativně dlouho), ale jasně se ukázalo, že tudy cesta k úspěchu nevede - viz. třeba Subaru a jejich opečovávaný klenot Impreza WRX Sti.

Měli bychom kvůli tomu brečet, či nostalgicky vzpomínat na minulé časy ? Vzpomínat možná ano, ale brečet zcela jistě ne. Přijdou nové moely, přijdou nové výzvy a za volantem BMW bude stále dobře. Třeba mi schází srdce pravého puristy (konkrétně model Z4 M jsem neocenil) ale jako dlouholetý zákzaník BMW jsem spokojen.

martinTDI
22. března • 20:16

No tak BMW vidim ako coraz vacsiu a vacsiu tragediu. So slzami v ociach citam tlacove spravy, o dalsom k*rveni znacky... Ano X divizia taha predaje dopredu... Dat tam o 5 percent viac plastov a plechu(spravit to vyssie) pohon xDrive a cenu vyssiu o 50 percent. Ano to je strategia. Aby to nebolo malo tak este dame Runflaty a odstranime mierku na olej... ze scestne? realita bmw
Nemajte ma za blazna ked porovnavam E46 320d a E90 330i. Obe auta vlastnim/vlastnil som. Chcem sa venovat autu okrem designu. 1. Mam tam sedy interier. Na madlach dveri v E90 su velke "skrabance". Madla su totiz sive ako interier, ale je to iba nastriekany plast, pod tym cierny. Je to uplne rovnake ako VW grou. Sedy povrch pristrojovky je taktiez iba striekany. Kedze vacsina modelov ma ciernu pristrojovku pekne usetrili. Madla dveri o ktorych hovorim boli na E90 v horsom stave po 80 000km ako v E46 po 250 000km ... a to uz nieco napoveda2. prevodovka: Ovela horsie drahy a chod radenia. Proste blby pocit.... na E46 prevodove stupne krasne zapadali. Rozpraval som sa s mechanikom a vravel ze nejake vidlicky ktore drzia rpevodove stupne mala E46 priamo v prevodovke a E90 ich ma nejak externe.3. Jazda a ovladanie: Volant ma dost tazky chod, nie je to ziadna nevyhoda proste iba postreh. Co ale vadi, tak mam pocit ze E46 davala ovela viac informaci o diani ako E90. Proste je to uz "komfortna" limuzina. V zakruty prejdem rpavdepodobne rychlejsie v E90 ale o diani pod kolesami uz nemam sajn... Se46 som si mohol myslim ovela viac dovolit. Pritom stacilo malo.. dat tam sportovejsie struny HR a auto sedelo ako malo. Na e90 ma sportfahrwerk a nie je to ovela lepsie...4. Motor nema mierku na olej, iba elektronicke cidla, auto nema rezervu ani miesto pre rezervu.5. Runflaty su najvacsi omyl v dejinach.... tvrde... atd atdKazdy kto si kupi novu generaciu auta proste caka ze bude lepsie ako to jeho predosle, pri BMW to uz asi neplati... Mojim snom stale zostane E46 M3 CLS

nano_
22. března • 22:41

To je sice pěkné a nehodlám vám brát váš názor, ale fňukání nad rozlitým mlékem mi nepřijde příliš chlapský postoj k věci..... Buď se s tím smiřte, nebo něco dělejte, ale takové fňukání? 3-[ (To se týká všech fňukajících)

Adam
1. dubna • 1:13

to není fňukání... někteří to nazívají feedback ;-)

Adam
1. dubna • 1:13

*nazývají ;-)

vašekk
21. března • 18:36

Dost mne překvapuje, že se nějak nepíše o sériové verzi VW Concept BlueSport neboli nové Škodě readster neboli Seatu neboli Audi R4 Spider, ačkoliv se mají vyrábět již od roku 2010 - samozřejmě všechny v jednom závodě. To Audio bude pěkně nadupané, VW sice sportovní ale spíše pro každodenní provoz, Seat má mít zvlášť ušlechtilé rysy a Škoda má být nejlacinější, to jest má stát kolem 22.000 €. Viz http://www.automobile-magazine.fr/actualites/scoops/seat/seat_et_skoda_roadster.

Radek Ondrášík
22. března • 15:55

Základ je nevěřit kde jaké kachně, která se na internetu objeví. Ty fotky kolují už poměrně dlouho ;)

slaine
21. března • 15:12

Z4 M nebude, zato nesmyslná obluda X6 M ano. No, zhruba před čtvrt rokem jsme tu měli zajímavou diskusi pod tímto článkem: http://www.autorevue.cz/BMW/Nove-BMW-Z4-je-venku-predcasne-lec-zcela/sc-67-sr-1-a-16878/default.aspx?forum a musím říct snad jen: "došlo na má slova". Ale věřte mi, že pocit zadostiučinění z toho nemám, protože v přímém přenosu sledujeme úpadek nejlepší "obyčejné" značky z hlediska sportovních vlastností.

nano_
21. března • 16:08

Podle čeho se určuje co má a nemá smysl :-O

slaine
21. března • 17:08

Filosofická otázka. Nano, ty tady pod tímhle článkem vůbec boduješ, tedy přinejmenším v žebříčků plácalů. :-D Zamysli se.

nano_
21. března • 17:12

Zamyslel a vymyslel žebříček arogantních omezených debilů... 1. místo - ano - slaine :-D

nano_
21. března • 17:13

P.S. gratuluji

myško
21. března • 14:26

pan Janda neslevil ze svojí kontroverze, v tomto případě ale plně souhlasím, svádění na krizi je nesmysl. s postupem BMW ani nemám problém, je racionální, nechápu ale, proč už roky fabulují. proč neřeknou: naše dnešní auta jsou dělaná pro jiné zákazníky, naši zákazníci žádná M kupovat nebudou, nebo naši zákazníci M kupovat budou, ale jen pokud nebudou moc sportovní. hrozně mi vadí, že se BMW tváří jakože dál dělá ty sportovní auta, přitom už žádný takový prostě nedělá a pokud nějaký náhodou udělá, nikdo je stejně nekoupi, protože BMW je dnes ztělesněním obyčejného spotřebního zboží pro kohokoli, což nejlépe charakterizuje 320d xDrive apod. tahle marketingová fabulace mi děsně leze krkem a jak vidím, nejsem sám.

peter
25. března • 0:44

neviem co mas napriklad proti bmw 320xd... je to dostatocne velke auto, reprezentativne, pohodlne, s dostatocne vykonnym a uspornym motorom a s vynikajucim pohonom x drive ktory sa hodi do miest kde napriklad vela snezi... a aj napriek tomu ze E90 nie je tak sportovo zalozena ako E46 v porovnani s relevantnou konkurenciou (A4,MB C)je este stale sportovejsia...

Audipetr
21. března • 14:05

mate si chlapci koupit audi a mate po problemech, to ma jasnou identitu uz leta B-] hrozne me to cely bavi, bmw chtelo bejt jak audi a misto toho neni ani bmw, ani audi, ale opravdu sracka bez identity... jo, rest in peace, to sedi...

peter
25. března • 0:39

audi je v podstate uplne zbytocna znacka... ktora sice nerobi v principe zle auta ale rozhodne nie su tym za co ich prezentuje vo svojich reklamnych metarialoch. vsetky kecy o ich sportovosti su hluposti (dobre to vysvetlil s. suttclife v jednom zo svojich komentarov) a ziadny realny naskok vdaka technike nemaju v ingolstadte... kto chce premiove pohodlne auto kupi si lexus alebo mercedes. kto chce v premiovom pohodlnom aute mat aj nejaku radost zo soferovania a obetuje kus konfortu kupi si bmw alebo infiniti. kto to mysli so sportovym jazdenim vazne kupi si napr. porsche (je vsak pravda ze dnes bmw chyba napr spominane z4m alebo m3cls...) peace

Holan
21. března • 14:14

No, Audi je uz leta sracka a zustava ji dal, to nevim, jestli je lepsi. Identita je to ovsem jednoznacna ;-) Ale ac nerad, s neuspesnou snahou BMW priblizit se Audi ti musim dat zapravdu.

nano_
21. března • 13:30

Krize identity?Spíš to vypadá na to, že BMW má zcela jasnou představu o své identitě...

Holan
21. března • 13:55

Tobe neprijde jako krize identity, kdyz nekdo neco vyrabi desitky let a pak to najednou prevrati uplne jinam? Kdyz nekdo vedle sebe dela rady jako X6 a 3, oboji s pismenem M? Vetsi krizi si nedovedu predstavit.

nano_
21. března • 14:02

To je pak krize identity, že Aston Martin začal dělat 4D Rapide a co teprve Porsche a jeho Panamera?;-) Z jiných oblastí trpí krizí identity Sony a Panasonic, když dělají i notebooky a Panasonic navíc i zubní kartáčky a holící strojky....
No vlastně celý svět je pak v krizi identity.
Otázka ale zní, zda jde o krizi identit nebo krizi z nesouladu představ a reality některých jedinců. :)

Holan
21. března • 14:12

No vsak! Porsche s Cayenne a Panamerou je uplne to samy. Tyhle ustupy z linie driv nebo pozdejc vzdycky zasahnou i typicky produkty. BMW taky nezacalo devastaci M, ale nekde u X5. A kam to doslo? Pockej par let, kde bude 911...Priklady tahnou, kamo, pohledni do historie a nerikej bludy.

kicko
22. března • 16:50

Tabletky si si rano zobral??

Trophy
22. března • 10:50

Panamera není zas až tak mimo mísu, Porsche už dřív zkoušelo vyrobit podbný vůz. Teď to pouze dotáhlo do konce ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RedBaron
24. března • 10:53

No a výsledkem je Quasimodo, to je teda nádhera...

nano_
21. března • 14:34

ehm, jaké bludy?

Mitch
21. března • 13:49

Presne tak, jelikoz 1% ridicu jako PJ co to oceni je malo na to aby to vyrabet, a bezne ridici jako ja oceni to co dela BMW dnes.

Holan
21. března • 13:59

Ale to je to co rikam, masovka. Vic ridicu by taky ocenilo Ferrari pro kazdej den, ma ho proto Ferrari zacit delat? Tohle fakt neni univerzalni recept.Identita BMW byla jasna - vyjimeny auta pro vyjimecny zakazniky. Co z toho dneska zbylo? To je prece krize identity jako prase. Pro sebe sis mohl koupit VWKrom toho, ze ty jsi magor, co akorat sprintuje na dalnici, ty muzes mit cokoli, co bude mit vykon a pojede to rychlejc nez vetsina aut kolem a budes spokojenej.

peter
25. března • 1:54

netyka sa to len vasho prispevku ale aj diskusie ako takej a clanku pana jandu...a) za uplnulych 20 rokov prekonal automobilizmus velky vyvoj, ludia si zvykli na isty komfort ktory pozaduju (ci su vsetky tieto prvky v aute potrebne alebo nie je na dalsiu diskusiu...) takisto bezpecnost isla rapidne dopredu... a to hold nieco vazi... preto je logicke ze dnesne auta nie su tak zabavne ako tie starsie, lahsie a jednoduhsie a rozhodne sa toto netyka len bmw... napr aj legendarna mazda miata prvej generacie bola zabavnejsia auto ta sucasna... navyse vyvoj trhu dnes moc nepraje stredne velkym automobilkam, cize ak chce spolocnost prezit musi vyrabat aj viac mainstreamovych aut... zial bohu...

b) aj automobilky ako ferrari dnes vyrabaju z komercnych dovodov auta, ktore su vhodne nielen pre puristov a nadsencov jazdenia (vid. california) takisto lamborghini (vid. gallardo) a asi najlepsi pripad je porsche turbo. v minulosti znamy vyrabac vdov sa rokmi pretransformoval na kazdodenne pouzitelny supersport, ktorym moze ist hociktora milenka jeho majitela na manikuru... faktom vsak je, ze tieto sportove, ale nezaludne auta naplnaju automobilkam pokladnice...c) je pravda ze napr. E90 nie je az tak sportove zalozene auto ako E46. avsak ani sucasna carrera vraj neposkytuje tolko jazdeckeho potesenia ako tie starsie, zato ale poskytne napriklad pohodlnejsiu jazdu..., je to skratka vacsie, tazsie auto s luxusnejsim vybavenim ako tie stare vzduchom chladene... avsak znova sme pri bode A, vyvoj ide dopredu a aj zakaznici ktory chcu sportove auto/auto so sportovym charakterom nie su vacsinou ochotny robit kompromisy v pohodli... ale spominana E90 v porovnani s relevantnou konkurenciou (A4, MB-C, Lexus IS) ma sportoveho charakteru, citu v riadeni, a podobnych veciciek stale viac... to iste plati aj pre 5er E60 v porovnani s E-classe, A6 a Lexusom GS (so sucasnymi 3er, 5er, A4,A6,MB-C aj MB-E W211 mam osobne skusenosti) a myslim, ze podobne z toho vyjde bmw aj pri porovnani Z4, TT, SLK (aj ked to nove sa zial na pohlad viac blizi bulvarovemu autu a este raz zial, z4M nebude...)

d) mnohi kritizuju bmw za to, ze vyraba suv. avsak suv v dnesnej dobe vyraba uz aj porsche a ako je zname dari sa mu moc dobre... avsak bmw X5/X6 (takisto v ramci svojho segmentu aj X3) su v porovnani s konkurenciou (s vynimkou spominaneho porsche cayenne) auta so sportovejsim charakterom a sportova dynamicka jazda im je viac pochuti... skratka este stale vyhovuju sportovo zalozenym vodicom viac ako konkurencia v podobe ML alebo Q7. (osobna skusenost s X5 aj ML) e) spomedzi konkurencnych znaciek ma bmw este stale najlepsi sportovo ladeny podvozok, interier tiez kvalitou nezaostava, dizajn je vec cisto subjektivna a ma rozhodne najlepsie motory. (pomer vykon-litrovy vykon-spotreba-emisie ma bmw stale najlepsi) komu je seriove auto velmi mainstreamove moze si doobjednat m-packet pripadne bmw performance pack... run flat pneumatiky a ich negativny dopad na komfort je vec subjektivna, pretoze uplne inak sa to prejavuje na svk a cz a uplne inak na nemeckych cestach... cize skor som nazoru, ze problem je v nasich a vasich cestach a nie v gumach... a navyse nikomu kto ma na auto 30tis eur a viac nic nebrani vymenit runflaty za normalne pneumatiky a dokupit si sadu na opravu pneumatik, aj ked nema kde ulozit rezervu... cize rozhodne si nemyslim ze by bmw prezivalo nejaku krizu identity... ich auta su v porovnani s konkurenciou stale sportovejsie ladene, aj ked uz mozno nie az tak ako v minulosti... ale to nie je pripad len bmw... napriklad taka honda je na najlepsej ceste aby sa z vyrobcu sportovo ladenych aut zmenila na automobilku vyrabajuce zelene premiestnovadla... mitsubishi evo X sa tiez vydalo skor cestou auta pre kazdeho a porsche uz tiez nie je auto len pre kvalitnych vodicov... nuz... taka je doba... aj ked osobne by som tiez bol rad keby bmw radsej vyrobilo Z4M ako X5/X6M...ps: nie som zarytym fanusikom bmw aj ked ich mam rad, uznavam kazdu dobru automobilky a som majitelom vozidla inej nemeckej premiovej znacky...

slaine
21. března • 15:14

Co z toho dneska zbylo? Machrkáry pro takový kokůtky, jako je třeba tady Mitch ;-)

nano_
21. března • 14:05

Mně zrovna 316i a 318i i v generacích E36 a E46 jako výjimečná auta nepřipadala... To samé platí o 520i atd.;-)

Holan
21. března • 14:09

Tak to jsi uplne mimo, protoze schopnosti automobilky udelat neco mimoradnyho se fakt nepoznaj podle auta ze spodu modelovy rady, ale z vrchu. Spodek je stejnej, i kdyz jakakoli E46 byla lepsi nez dnesni E90, na vrchu ale staly modely jako M3 E46, CSL z clanku, u Z4 to bylo M kupe atd. Co tam mas dneska? M3 E92 co je tupa jak rybicka a Z4 3,5i? Takhle to je, vis.Koliks mel BMW, koliks jich poznal?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nano_
21. března • 14:33

Jsem rád, že jste mě poučil, leč nesouhlasím.Ale hrozně mě baví, když někdo napíše, že BMW dělalo výjimečná auta a je mu dokázáno, že výjimečných bylo pár modelů, zbytek standardní auta, jak začne kličkovat, jen aby dokázal, že BMW bylo něco "über" :-D

slaine
21. března • 15:43

Plácáš, i obyčejná masovka 330i bylo a je v porovnání s konkurencí výjimečné auto, protože si v něm můžeš sedačku spustit proklatě nízko, máš citlivý komunikativní řízení, takřka perfektní vyvážení, špičkový řadový šestiválec a pohon na zadek. To jsou atributy sportovního automobilu, které žádná jiná automobilka v této míře a kvalitě za podobnou cenu nenabízí a nabídnout neumí, určitě tedy ne v rodinném sedanu nebo kombi. Samozřejmě je to za určitou cenu, BMW nikdy na dálnici nebude působit tak přesvědčivě jako Audi, které má playstationovské řízení a těžkej čumák, takže drží směr jako buldog. Záleží na preferencích každého, co mu je bližší. Faktem ovšem je, že BMW je vyjímečné v tom, že to, co dělá, dělá zdaleka nejlépe.

peter
25. března • 1:59

presne tak

nano_
21. března • 16:07

pro tebe je nejlepší v tom co dělá BMW, pro jiného MB, pro dalšího Audi, Lexus, Citroen s Hydraktive, Honda.... Zrovna Hondaři by se stebou rádi a dlouze hádali o sportovnosti BMW vs. Honda.... Chtělo by to více podstatně více nadhledu a méně zaslepenosti.

slaine
21. března • 17:06

Jsem ten poslední, koho můžeš podezírat ze zaslepeného fandovství vůči BMW. Hondaři se sice hádat můžou, ale to je tak všechno, protože bavíme-li se o sportovních sedanech střední třídy, pak zrovna Accord nemá moc co nabídnout. S2000 je jiný kafe, o tom žádná.Lexus je jistě také nejlepší v tom, co dělá - tedy v hybridech. Stejně tak MB a Audi jsou výborné dálniční stíhačky a Citroen s hydractive, byť jsem s ním nejel, nepochybně patří ke špičce co se filtrování nerovností týče. To ale vůbec nic nemění na mém příspěvku, mám podezření, že jsi naprosto nepochopil, co jsem se snažil říct. Čti pozorněji.

nano_
21. března • 17:11

Pochopil a v tom je tvoje zaslepenost. (když už si tedy budeme tykat)B-]

slaine
22. března • 14:14

Takže argumenty už nebudou? No ok. Tykaní považuji v internetové diskusi za samozřejmost a věřím, že ty taky, ale tonoucí se, jak známo, stébla chytá. :-P

Holan
21. března • 13:10

Z BMW se holt v poslednich letech stal vyrobce spotrebnich aut pro masy. Ztratil se duch, ztratily se mimoradny jizdni schopnosti. Je to skoda, ale uz to asi jinak nebude :-( Treba nova M3 je dobra, ale uz to taky neni zadny M, ale naprosto normalni auto s vysokym vykonem a kupujou to uplne jiny lidi. Kdo mel M3 E46, tak si E92 nekoupil vubec, nebo ji velmi rychle prodal, takovych pripadu znam nekolik.Takze poradny novy Z4M se ani nedalo cekat, vzdyt uz samotna Z4 je oproti ty nedavny o nicem. Z toho by se snad ani zadny poradny M postavit nedalo, leda vykonna tezka nuda na styl M3 E92.Rozhodnuti BMW je tedy pochopitelny. Smutny taky, ale uz neplacu, sportovni BMW uz jsem oplakal.

Kyle
22. března • 7:37

BMW je bohužel masovka pro lidi " co na to mají", ale ve skutečnosti mají "jiný vkus" a chtějí bavoráka s vlastnostmi Audi a to prostě nedělá dobrotu. Důkazem toho jsou, v první řadě, různá vemena na kolech, mám na mysli SUV, která BMW zplodilo. Na požitek z jízdy se dnes myslí až v druhé řadě.
Řešení, pokud by mělo BMW myslet na řidiče především, bych viděl (kupříkladu po " návštěvě" 530xd minulý týden) v následujícím - vykašlat se na nesmysly typu nevkusných dřevěných obkladů interiéru, promítání přístrojovky do skla, hydraulického otevírání pátých dveří, samootevírání dveří u řidiče ( to už je fakt perverzní) etc... etc... a dát se cestou ubírání kil co to jen jde. Jaká je asi úspora nákladů výroby toho, že místo haubny z hliníku použiju hydrauliku k jejímu zvednutí ? No, maximálně ta, že na ně obsluha nemusí sahat. Kdo o to asi stojí? No, přece páparda v kravatě a to je ona " audizace". Jenže holt trh si to žádá a tak to tak taky zákazník dostane.

Mitch
21. března • 13:08

na co M kdyz to ma 3.0 twin/turbo, to je mnohem lepsi nez nejake M, a Mkovy podvozek vzdy se da doobjednat

anetka77
21. března • 13:17

mkovy podvozok nerobi mko a 3.0 twin turbo je super ale tiez to nieje atmosfera:P

anetka77
21. března • 13:03

presne toto som tusil....z4m nebude :(uz pomaly nieje co kupovat od bmw :(
akurat riesim obutie na z4m daka rada pan Janda?:P

Pavel Janda
21. března • 13:24

Pro ty, kteří chtějí řídit, toho bude v nabídce BMW jistě dále ubývat. S přivřením očí si lze koupit jako dobrý polotovar pro domácí dílnu 135 Ci - kila už mu bohužel nikdo nesundá, turbomotor také není zrovna výhra, ale charakterem je dobré a má stále hydrauliku. Po úpravě motoru, která eliminuje prodlevy a posune výkon někam jinam než to předopovaného středu, s tím myslím půjde zažít trochu zábavy a jezdit zajímavé časy.130i se ještě dala, dokud, nedostala elektrický posilovač a celý efficient dynamics balíček. Ve výsledku je paradoxně náročnější na spotřebu a to řízení je naprosto otřesné a spolehlivě likviduje podstatnou část kdysi příjemného kontaktu s autem.Na Z4M jsem jezdil nejprve na originálních Conti SC M3, které dnes také občas jezdím a dají se snést jako rozumný kompromis na běžné ježdění. Pokud ale chcete z auta dostat maximum, pak jednoznačně doporučuji Pirelli P Zero Corsa (tedy plnohodnotné Corsy, ne System). Autu neskutečně sedly, na okruhu s ním auto fungovalo přímo úžasně a v provozu jsou snesitelné, i životnost je překvapivě dlouhá. Jen není snadné je sehnat, vyrábí se jich strašně málo...

Petr
23. března • 13:54

Pane Janda, nechci se vás nijak dotknout ... považuji vás za jednoho z nejlepších motoristických novinářů, ale přestáváte se na věci dívat reálně. Argumentujete pořád kily navíc, ale zkoušel jste si pro vaši infomraci zvážit M3 e36/46/92? možná se budete divit, ale rozdíly nejsou ani 200 ani 250kg. Dnešní BMW 335i nebo 135i jsou skvělá auta bez nějaké závažnější konkurence ... byť se mi zdá, že stará e46 kupé vtahovala více do děje. Jenže.. tyto auta nejsou určená k ježdění na hraně a na okruh. Lidi si totiž nekupují 130i na zdolávání severní smyčky, ale na běžný provoz s příchutí sportovna, kde tuto kombinaci nedostanete jinde, byť se o to třeba Honda snaží.P.S.- Pro mě zůstává jasným favoritem ze všech kdy vyrobených BMW e46 CSL, ale je třeba nezacházet do extrémů.

peter
25. března • 0:30

suhlas...

anetka77
21. března • 13:34

rozhodoval som sa medzi 135 a z4m ked som kupoval, 135 sa mi strasne pacila ale ...neviem furt tam bolo dake ale....
conti SC£ su podla mna strasne gumy mozno ja mam na ne smolu ale su proste katastrofa:(
skusal som nedaju sa zohnat teda nedaju sa zohnat v rozumnej cene:( tie pcorsa .....
co tak r888 ?je velky rozdile oproti corsam?

Doporučujeme

Články odjinud