Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

V Ženevě ještě novou limuzínu BMW řady 7 neuvidíme, ale ukáže se v září ve Frankfurtu a Mercedes třídy S vedle ní bude vypadat jako prehistorický nástroj.

Současné BMW řady 7 už mele z posledního, ale nástupce je za dveřmi.  Proti dosavadním zvyklostem se limuzína řady 7 radikálně promění, zejména co se použitých technologických postupů týče.

Zatímco současná generace je prostě velké a těžké auto plné elektroniky, nový model použije úplně jiné materiály a dá nám nahlédnout do blízké budoucnosti. Vypadá to, že současný Mercedes-Benz třídy S vedle nové sedmičky zestárne o jednu generaci.

Technika | Tajné | Elektromobily | BMW | Sedany | Hybridy | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Nové BMW řady 7, jak už dříve informovaly Automotive News, vyjede jako první model značky na úplně nové modulární platformě 35up, kterou si pak vypůjčí všechny klasické modely s pohonem zadních nebo všech kol od řady 3 nahoru. Její velikou výhodou má být variabilita pohonného ústrojí. Je připravena na zástavbu akumulátorů, elektromotorů a dokonce i vodíkových nebo plynových nádrží.

BMW využije svých znalostí při práci s plasty zesílenými uhlíkovými vlákny. Nejedná se o klasická uhlíková vlákna, ale o kompozit, který je podobně pevný a lehký, ovšem levnější a také vhodnější na velkosériovou výrobu. Ten bude ve větší míře použit na karoserii. Šasi bude převážně z hliníku, některé nosné a bezpečnostní prvky budou sázet na vysokopevnostní ocel, jiné také na uhlíková vlákna.

Testy | BMW | Sportovní auta | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Karbonová má být třeba kapota, střecha a víko kufru. Na blatníky bude použit zesílený plast, dveře budou hliníkové. Výsledkem má být radikální redukce hmotnosti v řádu stovek kilogramů. Odlehčení se má dočkat také elektronika a kabeláž by měla být jednoduší. Přenos dat mají zajistit optické kabely.

BMW poprvé použije pokročilé funkce autonomní jízdy, které už nebudou vyžadovat ruce na volantu. Auto bude umět samo zaparkovat a zkouší se i systém, kdy vystoupíte, zadáte pokyn a auto si samo najde parkovací místo, zatímco vy už odcházíte pryč.

Pod kapotou budou zásadně přepracované motory a začínat se bude už na čtyřválcích. Vznikne i několik hybridních verzí (naftová i benzínová), ovšem naproti nim bude verze M7 s pohonem všech kol xDrive a dvakrát přeplňovaným osmiválcem, která má konkurovat Mercedesu S63 AMG. Prý ale bude určena jen pro severoamerický trh.

BMW X3 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 151 230 km
Cena: 145 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 176 760 km
Cena: 229 000 Kč
BMW X3 2.979
Rok výroby: 2003
Stav: 196 799 km
Cena: 127 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků