Nové BMW řady 7 bude celé z hliníku a karbonu. Ukáže se v září

V Ženevě ještě novou limuzínu BMW řady 7 neuvidíme, ale ukáže se v září ve Frankfurtu a Mercedes třídy S vedle ní bude vypadat jako prehistorický nástroj.

Současné BMW řady 7 už mele z posledního, ale nástupce je za dveřmi.  Proti dosavadním zvyklostem se limuzína řady 7 radikálně promění, zejména co se použitých technologických postupů týče.

Zatímco současná generace je prostě velké a těžké auto plné elektroniky, nový model použije úplně jiné materiály a dá nám nahlédnout do blízké budoucnosti. Vypadá to, že současný Mercedes-Benz třídy S vedle nové sedmičky zestárne o jednu generaci.

Tajné | Technika | Elektromobily | BMW | Hybridy | Sedany | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Nové BMW řady 7, jak už dříve informovaly Automotive News, vyjede jako první model značky na úplně nové modulární platformě 35up, kterou si pak vypůjčí všechny klasické modely s pohonem zadních nebo všech kol od řady 3 nahoru. Její velikou výhodou má být variabilita pohonného ústrojí. Je připravena na zástavbu akumulátorů, elektromotorů a dokonce i vodíkových nebo plynových nádrží.

BMW využije svých znalostí při práci s plasty zesílenými uhlíkovými vlákny. Nejedná se o klasická uhlíková vlákna, ale o kompozit, který je podobně pevný a lehký, ovšem levnější a také vhodnější na velkosériovou výrobu. Ten bude ve větší míře použit na karoserii. Šasi bude převážně z hliníku, některé nosné a bezpečnostní prvky budou sázet na vysokopevnostní ocel, jiné také na uhlíková vlákna.

Testy | BMW | Hybridy | Sportovní auta

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Karbonová má být třeba kapota, střecha a víko kufru. Na blatníky bude použit zesílený plast, dveře budou hliníkové. Výsledkem má být radikální redukce hmotnosti v řádu stovek kilogramů. Odlehčení se má dočkat také elektronika a kabeláž by měla být jednoduší. Přenos dat mají zajistit optické kabely.

BMW poprvé použije pokročilé funkce autonomní jízdy, které už nebudou vyžadovat ruce na volantu. Auto bude umět samo zaparkovat a zkouší se i systém, kdy vystoupíte, zadáte pokyn a auto si samo najde parkovací místo, zatímco vy už odcházíte pryč.

Pod kapotou budou zásadně přepracované motory a začínat se bude už na čtyřválcích. Vznikne i několik hybridních verzí (naftová i benzínová), ovšem naproti nim bude verze M7 s pohonem všech kol xDrive a dvakrát přeplňovaným osmiválcem, která má konkurovat Mercedesu S63 AMG. Prý ale bude určena jen pro severoamerický trh.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků