Nové BMW řady 5 versus předchůdce. Změny jsou výraznější, než si myslíte

BMW na videu porovnává novou generaci BMW řady 5 G30 s předchůdcem F10.

BMW patří ve svých tradičních modelových řadách mezi výrobce, kteří se drží zavedeného principu a základní designové prvky tak radikálně nemění. To platí i u nové generace řady 5 s kódovým označením G30.

BMW nyní  přichází s videem, ve kterém staví své dva poslední sedany vyšší střední třídy proti sobě. Typické proporce, zamračený výraz, či linie bočních oken zakončená Hofmeisterovou křivkou - to vše zůstalo u novinky zachováno, avšak díky širším světlometům a čelní masce vůz působí o poznání moderněji. Stejné platí také o interiéru, kde vládne nový infotainment a digitální přístrojový štít.

Premiéry | BMW | BMW řada 5

Jde to i bez elektromotoru: BMW 520d ED nabídne zajímavou spotřebu

Zvyklostí u tohoto bavorského výrobce je také to, že jednotlivé řady se ve svých soudobých generacích velmi podobají. Nejnovější generace "pětky" se tak od svého předchůdce liší mnohem víc, než třeba od aktuální řady sedm. 

Kupé | Premiéry | BMW

BMW 4 při modernizaci dostalo tvrdší podvozek. Době navzdory

Sedmá generace "pětky" již zná své ceny pro český trh. Základem je vznětové 520d s cenou od 1 292 200 korun, zatímco nabídku benzinových verzí zahajuje čtyřválec 530i za 1 398 800 Kč.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků