Nové BMW řady 5 versus předchůdce. Změny jsou výraznější, než si myslíte

BMW na videu porovnává novou generaci BMW řady 5 G30 s předchůdcem F10.

BMW patří ve svých tradičních modelových řadách mezi výrobce, kteří se drží zavedeného principu a základní designové prvky tak radikálně nemění. To platí i u nové generace řady 5 s kódovým označením G30.

BMW nyní  přichází s videem, ve kterém staví své dva poslední sedany vyšší střední třídy proti sobě. Typické proporce, zamračený výraz, či linie bočních oken zakončená Hofmeisterovou křivkou - to vše zůstalo u novinky zachováno, avšak díky širším světlometům a čelní masce vůz působí o poznání moderněji. Stejné platí také o interiéru, kde vládne nový infotainment a digitální přístrojový štít.

BMW | Premiéry | BMW řada 5

Jde to i bez elektromotoru: BMW 520d ED nabídne zajímavou spotřebu

Zvyklostí u tohoto bavorského výrobce je také to, že jednotlivé řady se ve svých soudobých generacích velmi podobají. Nejnovější generace "pětky" se tak od svého předchůdce liší mnohem víc, než třeba od aktuální řady sedm. 

BMW | Kupé | Premiéry

BMW 4 při modernizaci dostalo tvrdší podvozek. Době navzdory

Sedmá generace "pětky" již zná své ceny pro český trh. Základem je vznětové 520d s cenou od 1 292 200 korun, zatímco nabídku benzinových verzí zahajuje čtyřválec 530i za 1 398 800 Kč.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků